מדרסים לתמיכה באורח חיים בריא

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מדרסים משמשים כאביזר שיקומי לתמיכה בבעיות רפואיות בכפות הרגליים, בבעיות שלד הגוף ובאורח חיים מודרני הכולל פעילות גופנית, עמידה וישיבה ממושכת. רפאל דדון, מייסד מכון אורתופדיה, ספורט וכלי דם, מרחיב על עולם המדרסים ותרומתם כאביזר תומך ומשקם

ספקי ציוד אורטופדי
053-7101917 (מספר מקשר)

מדוע משתמשים במדרסים ואילו בעיות הם עשויים לפתור? רפאל דדון, מייסד מכון אורתופדיה, ספורט וכלי דם, מסביר כי "מדרסים מתאימים לטיפול כאשר יש דורבן, פלטפוס, הולפוס, דלקת בגיד אכילס, כאבי שוקיים, ברכיים, גב תחתון ואף שניהם. כמו כן, כאשר קיים כאב מסוג 'שריפה' בכפות הרגליים (שמורגש כמו צריבה) ועוד. בנוסף, מדרסים נועדו לתמוך ברגלים סוכרתיות ולמעשה לפזר את הלחצים והעומסים המופעלים על כל כף הרגל בצורה תקינה, כך שתתאפשר הליכה יציבה".

אילו סוגי מדרסים קיימים?

"יש סוגים רבים של מדרסים, שאפשר לקבץ לחמש קבוצות עיקריות:

  • מדרסים לסוכרתיים.
  • מדרסים לספורטאים.
  • מדרסים לאנשים שאורח חייהם כולל עמידה או הליכה ממושכת.
  • מדרסים שאורכם קצר יותר בשלושת רבעי מהמדרס הרגיל והם מיועדים לנעליים אלגנטיות.
  • מדרסים ביו-מכניים שמיועדים לאנשים כבדי משקל או לאנשים הסובלים מבעיות של פלטפוס או הולפוס.

כיצד מתאימים מדרסים לבעיה הרפואית או לאורח החיים?

"התאמת המדרסים נעשית בשתי דרכים. האחת מבוססת על מחשב והשנייה מבוססת על מדידה מדויקת ואבחון רפואי. בדרך כלל באבחון שנעשה באמצעות מחשב, הלקוח נדרש לעמוד על משטח מסוים, שנצבע בגוונים של כחול ואדום, והתוכנה הממוחשבת משקללת את הממצאים וממליצה על דגם של מוצר מוגמר מהמדף. חשוב להדגיש שזה אינו מוצר שהותאם למבנה של כף הרגל ובכלל לבעיות הרפואיות שהאדם סובל מהן".

התאמת מדרסים

לדברי רפאל דדון, "מכוני אורתופדיה לא מסתמכים על המיכון הממוחשב אלא על תוצאות בדיקת האורתופד ועל אבחון בתשאול, שמבוצע במעמד מדידת כף הרגל לצורך הכנת המדרס".

כיצד מבוצעת מדידת כפות הרגליים לצורך הכנת המדרסים?

"בתהליך המדידה אנחנו מבקשים מהלקוח להכניס את הרגליים למשטח ספוגי ולהפעיל לחץ כשהוא נמצא במצב ישיבה, כך שנוצרת טביעה של צורת כף הרגל במשטח, המשמשת אותנו לצורך ייצור המדרס. לאחר מכן אנחנו מאבחנים את הבעיה בשילוב הפניה של אורתופד ומתשאלים את המטופל על כאבים ועל בעיות שהוא סובל מהן בעת ההליכה או בעת ביצוע פעילות ספורטיבית. רק לבסוף אנחנו מחליטים על סוג המדרסים ועל החומר שממנו נייצר אותם".

מה כולל תהליך הכנת המדרסים?

"אנחנו יוצרים את המדרס הראשוני מגבס ומניחים לו להתייבש. לאחר מכן אנו בונים את הבסיס ומכניסים למכונת וואקום למשך 24 שעות. בשלב הבא אנחנו מוסיפים את התוספים על פי צורת הרגל והכאבים ומתחילים לבנות את השכבות בהתאם לצורך הרפואי או בהתאם לאורח חייו של המטופל".

מה הם השיקולים להחלפת מדרסים ומהי התדירות המומלצת?

"רוב המדרסים מתאימים לשנה של שימוש, ואנחנו גם אחראים על כל בעיה שנוצרת בהם לאורך תקופה זו. מדרסים ביו-מכניים מתאימים לשימוש של שנתיים. יש הבדל בין אדם שאורח חייו כולל טיולי שטח וטיפוס על הרים, לבין אדם שאורח חייו כולל הליכות יומיומיות ופעילות ספורטיבית מעת לעת".

רפאל דדון מסביר כי "פעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה שוחקת את המדרסים בקצב מהיר יותר, ולכן המלצתי היא להיות עירני לכאבים שמופיעים או לתחושת אי נוחות – כל שכן כאשר המדרסים משמשים אתכם פרק זמן קצר (כלומר פחות משנה). כדאי מאוד להגיע בסמיכות למועד שבו מופיעה אי נוחות כדי שניתן יהיה לתקן את המדרסים או להכין מדרסים חדשים".

התאמת מדרסים

מתי היית ממליץ לאדם לשקול לשלב מדרסים כחלק משגרת חייו?

"אם לאחרונה הופיעו כאבים חדשים בכפות הרגליים או תחושת אי נוחות מסוימת בכפות הרגליים, בברכיים או בגב התחתון, כדאי לגשת לבדיקה אצל האורתופד ולאבחן אם יש צורך במדרסים. לחלופין, אפשר להגיע למכון אורתופדי מוסמך לצורך ייעוץ ראשוני, ללא עלות וללא התחייבות, כדי להעריך מהו מצבכם ולדעת מה עליכם לעשות כדי להביא לשיפור באיכות החיים".

לסיכום, המדרסים נועדו לתמוך באורח החיים המודרני ובבעיות רפואיות באזור הגפיים ובגב התחתון. כיום ניתן לרכוש מדרסים בהתאמה אישית ופרטנית למצב הבריאותי בסבסוד של הביטוחים הפרטיים ולקבל החזרים מקופות החולים למי שיש ברשותו ביטוחים משלימים.

באופן כללי, כאשר מתרגלים להליכה בריאה עם מדרסים, מאמצים אותם לאורך זמן וחוזרים על התאמת מדרסים חדשים אחת לשנה או אחת לשנתיים.

הכירו את המומחה: רפאל דדון הוא המייסד של מכון אורתופדיה, ספורט וכלי דם, הפועל בתחום זה 17 שניה. סניפי המכון ממוקמים באשדוד וביבנה ושירותי המכון כוללים התאמה ומכירה של אביזרים שיקומיים, לרבות התאמה פרטנית של מדרסים והכנתם בסדנת המכון. בזכות שרשרת האספקה של המכון מוצעים ללקוחותיו מוצרים איכותיים במחירים הוגנים וכן התחייבות לשירות ולמקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. לפרטים, צרו קשר

סייעה להכנת הכתבה: הילה צור-שינזי

  • צור קשר
אורטופדיה ספורט וכלי דם
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום