כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיניים דיגיטלית

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר רז חנן, מרופאי השיניים הבולטים בישראל בתחום השתלות שיניים ממוחשבות, מסביר כל מה שצריך לדעת על תהליך ביצוע השתלת שיניים דיגיטלית ועל הגישה הטיפולית הנהוגה במרפאתו - הליך קצר, עדין ומדויק

רופא שיניים ,מומחה לשיקום הפה
053-9415019 (מספר מקשר)

השתלות שיניים הן טיפול נפוץ מאוד להשלמת שן חסרה או מספר שיניים חסרות בעצם הלסת. כיום ניתן לבצע השתלות בשתי שיטות. הראשונה, שיטת "היד החופשית", והשנייה, השיטה הדיגיטלית שמשלבת גם מאפיינים של רפואה זעי -פולשנית מתקדמת.

ד"ר רז חנן מרופאי השיניים הבולטים בישראל בתחום השתלות השיניים הממוחשבות מרחיב על תהליך ביצוע השתלת שיניים דיגיטלית והגישה הטיפולית הנהוגה במרפאתו:

מהי השתלת שיניים דיגיטלית?

שיטת השתלת השיניים הדיגיטלית נסמכת על טכנולוגיה שבאמצעותה ניתן לתכנן מבעוד מועד את אופן ביצוע ההשתלה בהיבטים של מיקום השתלים, מראה החיוך לאחר ההשתלה והכנת אבי-טיפוס שישמשו כעזרים בעבודת הרופא המשתיל.

מה הם שלבי הטיפול?

עוד בטרם ביצוע ההשתלה, אפנה את המטופל לביצוע צילומי CT  של חלל הפה במטרה לקבל תמונת מצב תלת מימדית ולתכנן את ההשתלה. לאחר מכן אעביר את תוצאות הצילום והפיענוח לתוכנת מחשב ייעודית שמטרתה ליצור אבטיפוס וירטואלי של לסת המטופל, ועל בסיסו אמקם את השתלים בהתאם למבנה האנטומי.

בשלב הבא, לאחר התכנון הראשוני, אמדוד את חלל הפה של המטופל באמצעות סורק אינטרה-אורלי, ואעביר את תוצאות המדידה לחברת השתלים לצורך ייצור הסד הכירורגי. הסד הכירורגי, שנקרא גם הסד המנחה, ישמש אותי לצורך ביצוע ההשתלה בפועל ויאפשר לי להתקין את השתל בצורה מדויקת ועדינה במועד ההשתלה.

השתלת שיניים

מה הם היתרונות של השתלת שיניים דיגיטלית על פני השתלת שיניים ב"יד חופשית"?

השתלת שיניים דיגיטלית מדויקת ומהירה יותר ביחס להשתלה הנעשית ב"יד חופשית". נוסף לכך, זמן ההחלמה קצר יותר ורמת הכאב הכרוכה בהליך פחותה יותר.

מהלך ההשתלה מתוכנן מבעוד מועד והכנסת השתל מבוצעת באמצעות סד מנחה - בדרך זו ניתן להפחית באופן משמעותי את הסיכון לפגיעה ברקמות הסמוכות לאזור ההשתלה ולהגיע לתוצאות מדויקות יותר. בדומה להשתלה בשיטת "היד החופשית", ניתן להתקין כל סוג של שתל – שתל בודד או מספר שתלים.

האם ניתן להחליף שתלים שנכשלו בעבר?

בהחלט, בהשתלת שיניים דיגיטלית ניתן להחליף שתלים שבסביבתם התגלתה דלקת ונפיחות. אם מצבו הבריאותי של המטופל ומצב העצם מאפשרים זאת, יותקן שתל חדש בשיטת ההשתלה הדיגיטלית. אם נדרש, ניתן להוסיף עצם חלופית במטרה לחדש את השתל. אם המתרפא סובל מחרדת יתר, ניתן לבצע במרפאה הרדמת טשטוש (סדציה).

האם אפשר להגדיר את ההשתלה הדיגיטלית כרפואה מסוג זעיר-פולשנית?

זו אכן רפואה מסוג זעיר-פולשנית, רפואה מדויקת ועדינה יותר, שאינה מצריכה הרמת מתלה ותפרים .

למי מתאימה השתלת שיניים דיגיטלית?

השתלת שיניים דיגיטלית מתאימה לאנשים שמעוניינים בתהליך קצר, מדויק ופחות טראומתי. בטיפולים במרפאתי אין הפתעות, כי מתקיים שיח פתוח ונינוח ביני לבין המטופלים, הם יודעים בדיוק אילו פעולות אני מבצע, ואני קשוב וסובלני לצורכיהם, לכאבם ולחששותיהם.

הכירו את המומחה: ד"ר רז חנן הוא בעל ניסיון של יותר מ-40 שנה בתחום רפואת השיניים. מלבד השתלות שיניים ממוחשבות הוא מציע טיפולי שיניים נוספים, לרבות כתרים, גשרים, טיפולי שורש, טיפולים משמרים, סתימות, טיפולי שיננית וטיפולי אסתטיקה דנטלית. בנוסף, הוא מפעיל מערך "עזרה ראשונה" מעבר לשעות הפעילות. מרפאתו של ד"ר רז חנן מאופיינת בגישה המשרה רוגע ונוחות תוך הקשבה פתוחה לצורכים ולרצונות של המטופל וקיום שיח פתוח והדדי.

לפרטים: צרו קשר 

  • צור קשר
ד"ר רז חנן
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום