ד"ר רונן פומפ מסביר: מדוע מומלץ להזריק חומצה היאלורונית בסיוע מכשיר אולטרסאונד?

(32)
לדרג
תוכן מקודם

הליך אסתטי נפוץ כמו הזרקת חומרי מילוי לשפתיים ולקמטים עלול להסתיים בנזק משמעותי. ד"ר רונן פומפ מסביר כיצד אולטרסאונד ימנע מכם עוגמת נפש וסיבוכים רפואיים

שירותי אסתטיקה רפואית
053-6268785 (מספר מקשר)

"בשנים האחרונות, טיפולי אסתטיקה רפואית תופסים תאוצה בכל שכבות הגיל הבוגרות", אומר ד"ר רונן פומפ, רופא בכיר ברפואה דחופה במרכז הרפואי העמק ומטפל ברפואה אסתטית בקליניקה פרטית באזור עמק יזרעאל. "טיפולים למראה צעיר יותר מבוקשים במיוחד, ואחד הכלים המרכזיים לבצעם הוא הזרקה של חומצה היאלורונית".

חומצה היאלורונית היא חומר הנמצא באופן טבעי ברקמות ובסחוסים שונים בגוף. חומצה היאלרונית מעניקה לעור לחות, נפח ומוצקות, בין היתר, על ידי ספיגת מים פי אלף ממשקלה. עם השנים, כמות החומצה ההיאלורונית הטבעית בגוף פוחתת, ולכן בעשורים האחרונים היא מופקת באופן מלאכותי למגוון צרכים אסתטיים, כגון: מילוי שפתיים, הדגשת עצמות לחיים, חיזוק קו לסת, מילוי קמטים, מילוי צלקות אקנה ושקעים מתחת לעיניים וכן לתיקון חוסר סימטריה בפנים.

"חומצה היאלורונית היא סוג של חומר מילוי זמני והפיך", מסביר ד"ר פומפ. "אבל, עם המודעות ליתרונות הגדולים של הטיפולים האלה עולה גם המודעות לסיבוכים שעלולים להיגרם מהם".

סיבוכים מהזרקת חומצה היאלורונית

לדברי ד"ר פומפ, סיבוכים שנגרמים כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית הם נדירים אבל יכולים להיות משמעותיים. הבולט שבהם הוא הזרקה הנעשית בטעות לתוך כלי דם עורקי - סיבוך שעלול להסתיים בנזק מתמשך.

מה הם אמצעי הבטיחות למזעור סיבוכי הזרקה? 

"ניתן למזער את סיכויי הכניסה לעורק באמצעות ידע רפואי של אנטומיית כלי הדם של אזור הפנים, אבל לא תמיד הידע מספיק. מבנה הפנים של כל אחד ואחת מאיתנו הוא שונה. יש אנשים שעורקים עוברים אצלם במקומות ועומקים לא צפויים. רק אם נדע היכן עובר כלי הדם, נוכל להעלים את הסיכון".

הזרקת חומצה היאלורונית

כיצד נדע היכן עובר כלי הדם?

"באמצעות מיפוי העורקים בסיוע מכשיר אולטרסאונד בקליניקה, לפני ובמהלך טיפול, ניתן להבין בדיוק היכן ובאיזה עומק עוברים כלי הדם בזמן אמת ובכך להפחית כמעט לחלוטין את הסיכון לפגיעה עקב הזרקה למיקום לא נכון".

שיטה זו מכונה רפואה אסתטית מוכוונת אולטרסאונד ולדברי ד"ר פומפ, בשנתיים האחרונות מטפלים מובילים ברפואה אסתטית בארצות הברית ובאירופה החלו להטמיע את הטיפול בסיוע אולטרסאונד.

המסת חומר מילוי

על פי ד"ר פומפ, יתרון נוסף ומשמעותי של שימוש באולטרסאונד ברפואה אסתטית הוא היכולת להדגים באופן ברור את חומר המילוי בתוך הרקמה לאחר שהוזרק.

למה זה חשוב?

"אם מתעורר צורך לבצע המסה של חומר המילוי עקב סיבוך או עקב חוסר שביעות רצון של המטופל, אפשר לעשות את זה בצורה מדויקת, גם אם עבר זמן רב מההזרקה וגם אם מדובר במטפל אחר שלא ביצע את ההזרקה המקורית.

"היום, לצורך השוואה, המסה של חומצה היאלורונית מבוצעת בדרך כלל באמצעות הזרקה עיוורת לאזור הכללי שבו אמור להיות חומר המילוי".

מכשיר אולטרסאונד ברפואה האסתטית

"כדי להציג ברזולוציה טובה מבנים מאוד קטנים המצויים קרוב לפני השטח של העור ולזהות עורקים שהקוטר שלהם לפעמים נע בין חצי מילימטר למילימטרים ספורים, צריך מכשיר אולטרסאונד איכותי עם תדר גבוה", מסביר ד"ר פומפ.

היכן ניתן לקבל בישראל טיפול מכוון אולטראסאונד ע"י מפעיל מנוסה?

"בתור רופא רפואה דחופה שמשתמש באולטרסאונד באופן יומיומי, הבנתי את התועלת האדירה שלו ודאגתי לשלב את המכשיר בטיפולים במרפאה שלי. נכון לעכשיו אני בין הבודדים שמשתמשים באולטרסאונד לרפואה אסתטית אבל אני מאמין ומקווה שבתוך זמן קצר, טיפול מוכוון אולטרסאונד יהפוך גם פה לסטנדרט בטיחות מקובל".

לסיכום, ד"ר פומפ מציין כי טיפול מוכוון אולטרסאונד ברפואה אסתטית הוא כיום הדרך הבטוחה ביותר למניעת סיבוכים עקב הזרקת חומצה היאלורונית ובנוסף מדובר בשיטה המדויקת לתיקון סיבוכים קיימים כתוצאה מהזרקה כושלת או לא מחמיאה.

  • צור קשר
ד''ר רונן פומפ אסתטיקה רפואית
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום