יישור שיניים – לא למתבגרים בלבד

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אילו טיפולים ליישור שיניים קיימים היום ומה הם הפתרונות שמציעה רפואת השיניים המתקדמת למי שלא נולד עם שיניים מושלמות. סנד אבו בכר, הבעלים של מרפאת העמקים בעפולה, מסביר כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים בכלל ועל שיטת אינוויזליין בפרט

טיפולי שיניים ,מומחה לרפואת שיניים ציבורית
077-9976349 (מספר מקשר)

אחד החלקים הבולטים בפניו של אדם, המשפיע מיידית על הרושם הראשוני במפגש עימו, הוא מראה השיניים שלו. כולנו חולמים על שיניים יפות, אסתטיות, ישרות וצחורות שמעניקות לנו את החיוך המושלם, אולם לצערנו, לא כולנו נולדנו עם הגנטיקה הנכונה ולעתים גם היגיינת שיניים ירודה או מציצת אצבע בילדות המוקדמת משפיעים על מראה השיניים שלנו. לשמחתנו, אנו חיים בעידן שבו הרפואה מתקדמת ומציעה יישור שיניים בשלל פתרונות גם למי שלא נולד עם השיניים המושלמות. סנד אבו בכר, הבעלים של מרפאת העמקים בעפולה, מסביר כל מה שצריך לדעת על כך:

מי צריך טיפול ליישור שיניים?

"טיפול ליישור שיניים נועד עבור צעירים ומבוגרים שהשיניים שלהם עקומות או מעוותות", אומר סנד אבו בכר. "בחלק מהטיפולים יש צורך ביישור רק של שן אחת או של מספר שיניים, וטיפולים אחרים כוללים את יישור כלל השיניים העקומות בכל הפה.

"בעבר היתה נטייה לחשוב שטיפולי יישור שיניים נועדו רק לילדים ולמתבגרים, אבל היום אנו רואים יותר ויותר אנשים מבוגרים בכל גיל שפונים לטיפולי יישור שיניים מטעמים אסתטיים או בריאותיים, ובצדק, אף פעם לא מאוחר מדי לחלום על חיוך מושלם".

טיפולים ליישור שיניים  

שיטת הטיפול ותיקה ביותר ליישור שיניים היא באמצעות גשר, מה שנקרא בעגה הרפואית "סמכים" בצורת קוביות שלרוב יהיו בגוון כסוף ובולט לעין.

אחת האפשרויות היותר אסתטיות כיום היא סמכים מחרסינה לבנה או מחומרים שקופים, אשר משתלבים בצורה טבעית יותר עם השיניים הקיימות.

הפרוצדורה הטיפולית זהה לזו של יישור שיניים אך עשויה להיות מעט יקרה יותר בשל עלות החומרים. סמכים אלה ממוקמים על גבי השיניים על מנת לדחוף אותן פנימה וליישרן.

בשנים האחרונות פותחה טכניקה נוספת של סמכים אשר ממוקמים בחלק האחורי של השיניים, כך שגם הם אינם נראים לעין. זו שיטה יעילה אך החיסרון שלה הוא שבשל מיקום הסמכים, הרבה יותר מאתגר לשמור על ההיגיינה, מה שעלול להגביר את הסיכון לעששת ואולי אף לבעיות חניכיים.

שיטה נוספת, יעילה ואסתטית היא פלטות שקופות בטכנולוגיית אינוויזליין אשר עשויות מפולימר רפואי קל, דק ושקוף וניתנות לשליפה בכל זמן נתון וכמעט שלא ניתן להבחין בהן בגלל שקיפותן. שיטה זו היא למעשה שדרוג טכנולוגי של הפלטות ששימשו בעבר כאמצעי ליישור השיניים, אך בניגוד לגשר הקלאסי, שמיישר את כל קשת השיניים, בשיטת אינויזליין האמצעי הוא קשתות שקופות שמתוכננות על ידי מחשב.

יישור שיניים ממוחשב שקוף

המחשב מתאים את הלחצים המופעלים על כל שן בנפרד, ולכן משך הטיפול עשוי לעתים להיות קצר יותר. "כיום, שיטה זו נחשבת לאחת השיטות המתקדמות, היעילות, הנוחות וכמובן האסתטיות. בשל העובדה שניתן לשלוף את הפלטה בכל עת, יש אפשרות נוחה יותר להקפיד על ההיגיינה של אמצעי היישור ושל השיניים", מסביר אבו בכר.

מה הם היתרונות של טיפול בשיטת אינוויזליין?

"היתרונות בשיטה זו הם רבים. זוהי למעשה אורתודונטיה המותאמת אישית המאפשר להזיז כל שן או קבוצת שיניים בנפרד. קשתיות הפלסטיק השקופות מותאמות אישית לשיני המטופל, ומזיזות אותן בהדרגה. הודות לכך הטיפול יותר ממוקד והוא גם יותר יעיל ועשוי לחסוך בזמן הטיפול.

"בשיטה זו נעשה שימוש בהדמיה תלת מימדית המסייעת לדייק את הקשתיות לפה המטופל. הקשתיות נוחות מאוד להרכבה, וכאמור, בשל העובדה שהן נשלפות בקלות, מתאפשר לשמור על ניקיון השיניים והאביזר. חשוב לציין כי לצורך יעילות הטיפול, יש להרכיב את הקשתות 22 שעות ביממה".

האם המטופל מוגבל במזון ושתייה?

"בשל העובדה שהקשתיות נשלפות בקלות, אין צורך להגביל במזון. עם זאת, בזמן הרכבת הקשתיות, אין ללעוס מסטיק שעלול להיצמד לקשתיות. כמו כן, עדיף להימנע ממזונות מכתימים שיש בהם צבעי מאכל או תבלינים דומיננטים בצבעם כמו כורכום, וכן משתיית משקאות חמים, מחשש שיעוותו את הקשתיות".

האם שיטת אינוויזליין מתאימה לכולם?

"שיטת יישור השיניים אינוויזליין מתאימה לכל מטופל אך במקרים מורכבים יותר הטיפול עשוי להיות קצת יותר ממושך".

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום