טיפולי שיניים אסתטיים: חיוך יפה יותר על בסיס השיניים הטבעיות

(1)
לדרג
תוכן מקודם

מטרת טיפולי השיניים האסתטיים היא לשפר את מראה החיוך. בו בזמן, חשוב לוודא שהטיפול האסתטי אינו בא על חשבון בריאות השיניים הטבעיות שאיתן נולדנו. מדריך

בית רופאים
053-9346864 (מספר מקשר)

מרבית האנשים שנשאלים מה היו רוצים לשנות בשיניים שלהם, יענו על פי רוב שהם מעוניינים בחיוך יפה יותר. אנשים עם שיניים צהובות או כהות בגלל עישון, קפה או תורשה, ירצו לשפר בעיקר את צבע השיניים, להבהיר ולהלבין אותן. אנשים ששיניהם צמחו בצורה עקומה, או שחסרות להם שיניים, יבקשו מן הסתם לשנות את צורת השיניים.

תהיה הסיבה אשר תהיה, רפואת השיניים המודרנית מציעה מגוון רחב של טיפולי שיניים שיכולים לסייע בשיפור המראה והאסתטיקה של השיניים, וכתוצאה מכך את מראה החיוך: החל בניקוי שיניים אצל שיננית, דרך הלבנת שיניים או ציפוי שיניים, וכלה בכתרים, השתלות או יישור שיניים.

טיפול אצל שיננית: ניקוי וליטוש השן

הטיפול הפשוט והשגרתי ביותר הוא טיפול אצל שיננית, שנועד לתת מענה למי שמבקשים לשפר את צבע השיניים באמצעות ניקוי טוב וליטוש שלהן. טיפול שיננית ישיג במקרים רבים את התוצאה הרצויה.

הלבנת שיניים: טיפול קל ולא כואב

היה וניקוי השיניים לא עזר, והשינוי הנדרש בחיוך ובצבע השיניים הוא עדיין קל, אפשר לנסות לפתור את הבעיה באמצעות הלבנת שיניים. הלבנת שיניים היא טיפול קל, לא אגרסיבי ולא כואב, הנמשך בין שבועיים עד חמישה שבועות, במהלכם שמים על השיניים חומר מלבין בכל ערב, למשך שעתיים.

אחת לשבוע מגיעים לביקורת, וברגע שמגיעים לצבע הלבן או הבהיר ביותר שניתן, הטיפול מסתיים. התוצאות המקסימליות שניתן להשיג באמצעות הלבנת שיניים משתנות מאדם לאדם ותלויות בהרכב השיניים ובצבע ההתחלתי שלהן.

ציפוי שיניים: רמת אסתטיקה גבוהה ביותר

לפעמים תוצאות הלבנת השיניים אינן מספקות והמטופל מבקש להשיג תוצאה אחידה ולבנה יותר. ציפוי שיניים עשוי להיות פתרון אסתטי מצוין במקרה כזה.

בשלב הראשון מתחילים עם ציפויים מקומפוזיט (למשל ציפויי לומיניר), שהם זולים יותר ויכולים להביא לתוצאה טובה בלא מעט מקרים. במידה שהתוצאה אינה מספקת, עוברים להשתמש בציפויי חרסינה, שהם אמנם יקרים יותר, אך הם מספקים רמת אסתטיקה גבוהה ואיכותית במיוחד.

כך או כך, מומלץ לבצע את ציפויי השיניים בעזרת סריקה דיגיטלית, המאפשרת להגיע לרמת הדיוק הטובה ביותר.

ציפוי שיניים

מדוע כדאי להתחיל בהלבנת שיניים ורק לאחר מכן לעבור לציפוי?

ההבדל בין הלבנת שיניים לבין ציפוי שיניים הוא שהלבנת שיניים אינה דורשת הסרה של חלק מחומר השן והיא שומרת טוב יותר על בריאות השיניים הטבעיות. בציפויי שיניים, לעומת זאת, מסירים חלק (קטן מאוד) מחומר השן, כדי שאפשר יהיה ללטש את השן ולהדביק את הציפוי בצורה מושלמת.

למרות שהסרת חומר השן היא מינימלית, ולמרות שציפויי שיניים בדרך כלל לא גורמים נזק לשיניים אם הם מבוצעים על ידי רופא שיניים מיומנים, עדיין, כל רופא שיניים אחראי יעדיף לפגוע כמה שפחות בשיניים הטבעיות ובבריאותן, בין אם מדובר בטיפול אסתטי ובין אם מדובר בטיפול בחור או בדלקת.

באילו מקרים מומלץ לשלב בין הלבנת שיניים לציפוי?

לפעמים, כדי להשיג תוצאה מקסימלית מבחינת צבע השיניים, צריך לשלב בין הטיפולים, ואדם שברור שהוא זקוק לציפוי, ייתכן מאוד שיתחיל את הטיפול האסתטי דווקא בהלבנה, עד לתוצאה הטובה ביותר שניתן, ורק אז יעבור לציפוי.

הסיבה לשילוב בין שני הטיפולים היא פשוטה - ציפוי השן הוא דק ומשתקף, וככל שהשן שעליו הוא מודבק היא בהירה יותר, כך קל יותר להבהיר אותה עוד יותר באמצעות הציפוי.

כתרי חרסינה: חיוך יפה, לבן ומושלם

יש שיניים שציפוי כבר לא יתאים להן. למשל, שיניים הרוסות, שיש בהן סתימות מרובות, או שיניים לפני או אחרי טיפולי שורש, שלא ניתן להדביק עליהן ציפוי. במקרים כאלה, ניתן לעבור לטיפול אסתטי באמצעות כתרים, היוצרים חיוך יפה, לבן ומושלם.

מהו סוג הכתר המומלץ בטיפולים אסתטיים?

ניתן לעשות את הכתרים מחומרים שונים ומגוונים - כתרי חרסינה, כתרי זרקוניה, כתרי חרסינה על כיפת מתכת או זרקוניה וכדומה.

הבחירה בחומר המתאים נעשית ביחד עם הרופא המטפל, ובהתאם לצורת הכתר, כמו גם בהתאם לחוזק הנדרש ממנו. לדוגמה, אם המטופל חורק את שיניו במהלך השינה ושוחק אותן, צריך יהיה להתאים לו כתר מחומר עמיד וחזק יותר, יחד עם סד לילה מתאים.

גשר ו/או השתלת שיניים: הפתרון האסתטי לשיניים חסרות

כאשר הטיפול האסתטי נועד לתת מענה לשיניים חסרות, בשל עקירה או כל סיבה אחרת, הפתרון הטוב ביותר הוא גשר או השתלה. היתרון הברור של השתלת שן הוא שלא צריך לגעת בשתי השיניים הניצבות משני הצדדים של השן החסרה. גשר, לעומת זאת, דורש טיפול שורש וכתר לשתי שיניים אלה, על מנת ליצור בסיס לגשר.

כתרים לשיניים

באילו מקרים גשר עדיף על השתלה?

לצורך השתלת שן, צריך שלמטופל תהיה עצם לסת מספיק חזקה וטובה, שתבטיח שהשתל ייקלט ויישב בצורה טובה בלסת. במקרים שבהם העצם אינה טובה או חזקה מספיק, עדיף לעשות גשר, כך ששתי השיניים שבצדדים יספקו בסיס תמיכה חזק.

לעתים, גם גשר לא יפתור את הבעיה, ואז תידרש התערבות של מומחה בכיר לחניכים או מומחה בכיר לפה ולסת, שיבצעו ניתוח להוספת עצם ללסת.

יישור שיניים: חלופה אפשרית לעקירת שן עקומה

גם במקרים המורכבים ביותר, רופא השיניים יעדיף תמיד את הפתרון האסתטי השמרני והבטוח ביותר. במילים אחרות: לעשות כמה שיותר שימוש בשיניים הטבעיות שלכם מבלי לפגוע בהן או לעקור אותן. לכן, גם מומחה ליישור שיניים יכול לסייע בצורה נקודתית בטיפולים אסתטיים.

נסביר זאת באמצעות מקרה של מטופל צעיר שהגיע למרפאתנו ושאל מה ניתן לעשות עם אחת משיניו, שהיתה עקומה, בלטה כלפי חוץ וגרמה לשיניים לידה לגדול עקום. הוא רצה לדעת האם עקירת השן תפתור את הבעיה האסתטית.

לאחר בדיקה של מומחה ליישור שיניים, גילינו שבמקרה שלו עדיף לבצע יישור ממוקד של השן ללא עקירה, משום שאי אפשר היה לדעת אם השיניים שליד השן הבולטת יתיישרו כמו שהיה רוצה או שהן ימשיכו לגדול עקום באותה צורה שכבר צמחו.

מדוע כדאי לעשות טיפולי שיניים אסתטיים במרפאות שיניים המציעות מגוון טיפולים רחב?

כפי שראינו, ישנו מגוון רחב ביותר של טיפולי שיניים אסתטיים, וכל אחד מהם מבוצע על ידי מומחה אחר, כמו אורתודנט שמומחה ביישור שיניים, פריודנט, שמומחה ברפואת חניכים, ומומחה לפה ולסת.

פעמים רבות אף עולה במהלך הטיפול הצורך לשלב מספר סוגי טיפולים, או לבקש ייעוץ ממומחים נוספים, במטרה להשיג תוצאה מקסימלית במינימום פגיעה בשיניים הטבעיות. לכן, ככל שלרופא השיניים הכללי, המנהל את תהליך הטיפול האסתטי בכללותו, יש גישה למומחים ומטפלים רבים יותר, כך תוצאות טיפול השיניים האסתטי יהיו טובות יותר ויושגו במינימום פגיעה בבריאות השן.

מרפאת חיוך ראשון היא מרפאת מומחים המעניקה את כל סוגי טיפולי השיניים ובריאות הפה במקום אחד

  • צור קשר
חיוך ראשון -  המרכז לטיפולי שיניים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום