מסע ושמו הריון - מה כולל המעקב הרפואי?

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חושבת על הריון? שימי לב: במהלך המעקב הרפואי, את עומדת לעבור מסע מרתק שבו תלמדי על הרגלי התזונה ואורח החיים שכדאי לך לאמץ, על הבדיקות שחשוב לך לעבור וכן תקבלי מענה על שאלות שמסקרנות אותך. חשוב שתזכי למעקב ראוי ולכן כדאי להתחיל בבחירת מומחה שיהיה זמין לך בכל עת

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים) ,מומחה ליילוד וגינקולוגיה
077-2307063 (מספר מקשר)

אין ספק שהריון הוא אחת התקופות המדהימות והמסקרנות ביותר בחיים. אם את מתכננת להרות או אם את כבר בהריון, כדאי שתדעי מה צפוי לך במהלך מפגשי המעקב אצל הגינקולוג – החל משלב התכנון ועד לרגע הלידה. בואי נתחיל.

טרום ההריון

כל מי שתכננה הריון בחייה יודעת שישנה חשיבות רבה גם לשלב התכנון שלו. במהלך הבדיקה הטרום הריונית, סביר להניח שהמומחה ידון עימך בבדיקות שחייבים לבצע ובכאלו שאפשר או מומלץ לבצע. מובן שכל אישה בוחרת מה מתאים לה, לאחר קבלת הסבר מפורט על כל בדיקה.  כמו כן, תקבלי הסבר על תזונה ואורח החיים הרצויים לפני ההריון ובמהלכו, לרבות שימוש בתוספי תזונה בהתאם לצורך ולשלב ההריון.

מעקב ההריון

מעקב ההריון חשוב ביותר ומטרתו היא לוודא שבריאות האישה תקינה ושהעובר מתפתח כנדרש. ישנן מספר בדיקות שנהוג להמליץ לכל אישה בהריון לבצע. בין היתר, בדיקות אלו מאפשרות להעריך את גודל העובר וכן לאתר בזמן בעיות התפתחות, בעיות ורמזים למומים כרומוזומליים. כאשר חלילה מתגלה ממצא מחשיד אצל האם או אצל העובר, הטיפול והמעקב יותאמו לבעיה הספציפית. מעקב כזה נקרא "הריון בסיכון גבוה".

כידוע, הריון הוא תקופה מלאה בעליות ובמורדות רגשיות, וודאי כשמדובר בהריון ראשון אשר מלווה בציפייה ובאי וודאות. כדי להפחית את החששות, חשוב לבחור בגורם מטפל בעל זמינות גבוהה, שיוכל לענות על שאלות ולסייע בעת הצורך.

תכנון הלידה

בשלב זה, הרחם כבר גדל וההכנות ללידה בשיאן. לפני שאת חושבת על תכנון החדר של התינוק או על מסע שופינג של בגדים מיניאטוריים, כדאי שתקדישי זמן גם למהלך הלידה הצפוי.

חשוב לדעת כי במקרים מסוימים, קיים צורך בהקדמת הלידה, כלומר – בזירוזה. לעתים, צורך זה נובע בשל בעיות שונות אצל האם או העובר ולעתים בשל רצון היולדת עצמה.

מעקב הריון

בהקשר זה, חשוב לציין כי כיום ישנה אפשרות לניתוח קיסרי בגישה ידידותית יותר, שבה היולדת מעורבת יותר ואף יכולה לצפות ביציאת התינוק לעולם דרך סדין שקוף. גם התפרים שבהם משתמשים היום לרוב סמויים מהעין וממוקמים מתחת לעור, והם מאפשרים קבלת תוצאה אסתטית ויפה. בסיום הניתוח, המטרה היא לאפשר ליולדת התאוששות טובה ומהירה, שתסייע לה לרדת מהמיטה במהירות וגם להיניק את התינוק בהתאם לרצונה. באופן טבעי, התאוששות טובה תסייע גם בחיבור מהיר יותר עם התינוק ותעניק ליולדת חוויית לידה טובה ומוצלחת.

לאחר הלידה

חשבת שילדת וסיימת עם הבדיקות והמעקבים? חכי, עוד קצת. מומלץ להגיע לביקורת אצל הרופא המטפל כחודש עד שישה שבועות לאחר הלידה כדי לתכנן את החזרה לשגרה. במהלך פגישת המעקב תביני טוב יותר מתי תוכלי לשוב להתאמן או לחזור לעבודה, וכמובן – תעברי בדיקה גינקולוגית ותקבלי המלצה על אמצעי מניעה במידת הצורך.

והעיקר – שיהיה הריון קל ובריא!

פרופ' אריאל מני, מנהל אגף יולדות ב"מעייני ישועה", מומחה במיילדות וגינקולוגיה

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

פרופ' אריאל מני
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום