וולנטיין דיי 2022 – איך לשדרג את הסקס בימי קורונה

(0)
לדרג

מיניות וסקס בקורונה - לקראת וולנטיין דיי רכזנו עבורכם את ה"עשה ואל תעשה" של עולם הסקס בימי הקורונה וגם כמה טיפים שישדרגו לכם את מערכת היחסים

מאת: אורלי בויום - מערכת דוקטורס

עיקרי הכתבה:

  • השפעת הקורונה על סקס ומיניות – הקורונה פוגעת במיניות שלנו בשל עלייה במפלס החרדה ועלייה בקורטיזול מדכא המיניות.
  • מדוע שגרת יתר מחסלת תשוקה - יותר מדי זמן ביחד ובבית, בלי גירויים חיצוניים ובלי התאווררות, מפחיתים את הגעגוע והתשוקה זה לזו.
  • איך יוצרים חיי מין משובחים – שבירת שגרה, דייטים רומנטיים, המון מגע, שיח מיני פתוח, פנטזיות וטקסים זוגיים, יובילו לחיי מין פורים. 
    _____________________________________________

איך שומרים ומטפחים את המיניות ואת חיי הסקס בזמן קורונה ואיך נהפוך את הוולנטיין דיי ליום של תשוקה בוערת ואינטימיות מוצלחת?

הוולנטיין דיי אוטוטו מגיע ומביא איתו באוויר את בשורת האהבה, הזוגיות התשוקה ואת החלום לאינטימיות מוצלחת כקינוח ליום הרומנטי הזה. אך לצערנו, מעלינו מרחפת עננת הקורונה שפוגעת בחיי המין שלנו ואם לא נדע כיצד לתעל אותה לטובתנו, אנו עלולים לשלם מחיר כבד במיניות ובזוגיות. הקורונה סוגרת אותנו בבתים בלבוש ביתי לא הכי אטרקטיבי, זוגות רבים נמצאים שעות על גבי שעות יחד בבית, בבידוד עם הילדים או עם עצמם, עם הרבה פחות גירויים חיצוניים, מיעוט של חוגים והתעסקות בתחביבים, וחשש מתמיד לצאת לבילויים ולמסיבות. אולם מתברר כי בהחלט יש דרכים להפוך את כל התמונה האפרורית הזו ליתרון,  במיוחד באחד הימים הכי רומנטיים של השנה. הוולנטיין דיי הוא הזדמנות נפלאה להפוך את המאורע הזה לטקס שלם של התייפייפות, בגדי יציאה, תכנון והתרגשות לקראת הביחד הזה!

צילום: מיה חבקין

לי ראובני (מימין, צילום: מיה חבקין), מדריכה ומטפלת מינית מוסמכת, מטפלת זוגית בשיטת EFT, מרצה בתכניות הכשרה לטיפול זוגי ומיני, מסבירה מה הן הדרכים הנכונות לייצר מיניות בריאה וחיי סקס מצוינים למרות הקורונה.

מיניות בקורונה - למה ואיך הקורונה פוגעת בחיי המין שלנו?

״לקורונה היו כמה גלים כשלכל גל היתה השפעה שונה על המיניות שלנו. הגל ראשון מאופיין בזה שנוצרה חרדה גדולה מאוד בגלל שהגיעה מחלה חדשה שאיש לא הכיר, שהביאה עימה סגר כללי שטרם נראה כאן, מסיכות וריחוק חברתי. כל המציאות השתנתה. החרדה הזו עוררה אצל אנשים רבים טראומות קודמות שהיוו מכת מחץ למיניות שלנו, כי כשאנחנו בחרדה, מופרשת בגוף שלנו כמות גדולה של קורטיזול שמכבה את היצר המיני ופוגע בזיקפה ובהנאה ולא מאפשר פניות מינית והגעה לאורגזמה.

"קורטיזול הוא הורמון סטרואידי המופרש בגוף מבלוטת יותרת הכליה. אירוע טראומטי עלול להשפיע על אופן תפקוד המוח ולגרום להפסקת פעילות ההיפוקמפוס - אותו אזור במוח שאחראי על המערכת הלימבית המשפיעה בין היתר על הרגשות וחיי המין שלנו.

"לעומת זאת, עבור צעירים נטולי משפחה וילדים הקורונה דווקא היטיבה לעיתים עם חיי המין. אין לחץ, אין עבודה ודאגות ויש מספיק זמן, רוגע ושקט לחוות זה את זו ולהגיע לפריחה מינית, לעשות דברים יחד וללמוד אחד את השני״, מסבירה ראובני.

סקס בקורונה

איך הגלים הבאים השפיעו על חיי המיטה שלנו?

״בגלים הבאים נוצרה חוויה מתמשכת של שחיקה עם המון מתח, חרדה וחוויה של חוסר ודאות כלכלית ובריאותית. השחיקה המתמשכת הזו מקשה על קיומה של יצירתיות ועל יצירת חוויה מהנה ומענגת. אין מה לעשות, כדי שמיניות תוכל לצמוח וללבלב, אנחנו חייבים להעניק לנפש שלנו חמצן, אוורור, לצאת לעבודה, להתמלא בחוויות, ריגושים והשראה, ואז לחזור לחוף המבטחים שלנו, לבית שלנו ולזוגיות שלנו ולהתרגש בכל פעם מחדש מבן/בת הזוג שלנו ולחשוק בהם. חוויית האוורור היא למעשה אסקפיזם לנשמה והיא זו שעוזרת לנו להיטען נפשית ופיזית, לייצר געגוע ואינטימיות מענגת".

איך מייצרים תשוקה בעידן הקורונה

אחת הסוגיות השכיחות בזוגיות, ובעיקר ארוכת שנים, היא איך לייצר ולשמר את התשוקה הקיימת כדי שזו לא תחמוק לנו מבין הסדינים? ראובני מסבירה כי ״בעלי חיים נהנים מסקס וחווים אורגזמה באופן טבעי. אצל בני האדם יש תכונה משמעותית שמשפיעה על כל נושא המיניות והיא כמיהה - ההתרגשות והציפיה לקראת הדבר הטוב שיקרה, לקראת בן/בת הזוג, ולכן בקשר זוגי חובה  לייצר את הגעגוע והתרגשות שיובילו להשתוקקות זוגית. כל זוג חייב לייצר ׳גן סודי׳ פרטי מנטלי משלו כדי לבנות ולטפח את האינטימיות ולשמור על אנרגיה מינית והדרכים לעשות זאת היא להתאוורר אחד מהשני, לייצר קרבה נפשית, ליצור פנטזיות ופתיחות״.

איך יוצרים שגרה מינית וחיי סקס טובים למרות הקורונה?

שגרת הקורונה גרמה לרבים וטובים מאתנו לעבוד מהבית ואנחנו מבלים יחד שעות רבות וארוכות במראה לא מוקפד, לבושים בטרנינג אפרורי ןמנהלים אותן שיחות, בין אותם קירות ואותה אווירה. אולם, ישנן כמה דרכים רבות שאם תפעלו לפיהן חיי הסקס שלכם ישודרגו פלאים  ראובני מסבירה איך לעשות את זה נכון:

שבירת שגרה - כדאי לצאת מהשגרה כדי להטעין את המצברים שלכם. עכשיו, כשתמו ימי הסגרים, כדאי לנסוע לסופ״ש זוגי ורומנטי בארץ ואפילו לא לצאת מהחדר בחופשה רק כדי להכיר ולהתקרב זה לזה רגשית ואינטימית. אופציה נוספת היא לעשות דייט נייט: שילחו את הילדים לסבתא או קיראו לבייביסיטר וצאו לדייט שהוא כולו שלכם למען האינטימיות שלכם וכדי לעורר את התשוקה ביניכם.

דייט קבוע ביומן - קיבעו יום ושעה בשבוע שבהם אתם יוצאים יחד לדייט ולא משנה מה! מיצאו פתרון לילדים ופשוט צאו לטייל, למסעדה, לסרט והעיקר שתטעינו את חוויית הביחד שלכם, ואז כשתשובו לבית הסקס כבר יזרום מעצמו.

שיח פתוח – דברו באופן חופשי ופתוח על חיי המין שלכם, על הפנטזיות וההעדפות המיניות שלכם כי תקשורת פתוחה בנושאים אלה מבטיחה את שימור התשוקה.

יצירת טקסים רומנטיים - אחד הדברים החשובים בקשר זוגי הוא לייצר חוויות בלתי נשכחות ולכן כדאי שמועדים כמו וולנטיין דיי, חג האהבה, יומולדת או יום נישואין, יהפכו לאירוע טקסי משמעותי של ממש – מתלבשים הכי יפה שיש, מעניקים זר פרחים, מזמינים מקום במסעדה המועדפת, או קובעים לצאת לסרט או להצגה – כל אלה מייצרים התרגשות וציפייה ממש כמו ליל טבילה אצל דתיים. הטקסים הללו מאפשרים לנו לחוות משהו שהוא לא מובן מאליו ובלתי שגרתי שמוביל למינוף המיניות לפסגות חדשות.

תיגעו וכמה שיותר – תתחבקו, תתנשקו וכמה שיותר ולאו דווקא בסקס עצמו כי זה מה שמקרב ומשמר את התשוקה ביניכם.

וולנטיין דיי הוא הזדמנות מצוינת לייצר טקס זוגי, להתקרב ולהוביל לאינטימיות מוצלחת ולסקס טוב. אז הפתיעו, השקיעו, נסו דברים חדשים ונסו לממש את הפנטזיה הרומנטית שלכם כדי לגלות את בן/בת הזוג שלכם ואת עצמכם מחדש ועם המון תשוקה!

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום