סובלים משיניים עקומות? הכירו את הדרכים שיעזרו לכם להשיג חיוך יפה

(5)
לדרג
תוכן מקודם

שיניים עקומות יכולות להוות מטרד בכל גיל. מעבר להיבט האסתטי, מדובר בתופעה שעלולה להוביל לבעיות של ממש בשיניים ואף לפגוע בבריאות הכללית. החדשות הטובות: כיום ניתן ליישר שיניים בכל גיל, באמצעות שיטות שונות המותאמות לצורכי המטופל

רופא שיניים
08-9169171

זה לא סוד שהחיוך שלנו הוא חלק משמעותי ממראה הפנים שלנו. שיניים ישרות ולבנות מעניקות חיוך יפה ומעניקות חן ותחושה אטרקטיבית. לעומת זאת, אנשים הסובלים משיניים עקומות לעתים רבות סובלים מביטחון עצמי ירוד - הם מתביישים לחייך, נמנעים מצילום ולא מרוצים ממראה הפנים הכללי שלהם. אולם, מעבר לבעיה האסתטית, שיניים שאינן ממוקמות במקומן הראוי עלולות לגרום גם לבעיות בריאות שונות, ולא רק בחלל הפה.

מעששת ועד בעיות במפרק הלסת

אחת הבעיות המשמעותיות הנובעת משיניים עקומות היא הקושי לשמור על נקיון השיניים, משום שאמצעי ניקוי כמו מברשת או חוט דנטלי מתקשים להגיע למקומות המפגש בין שיניים אלו. הדבר עלול לגרום להצטברות חיידקים, למחלות חניכיים, לעששת ואף לאובדן שיניים בגיל מוקדם. וזה לא הכל: שיניים עקומות יוצרות לחץ מוגבר בשרירי הלעיסה, מה שעשוי לגרום גם לכאבי ראש, לבעיות במפרק הלסת, לכאבי צוואר, כתפיים וגב.

אילו גורמים נוספים עלולים לפגום במראה השיניים?

ישנם סוגים שונים של "מנשכים", כלומר מצבי חפיפה בין השיניים העליונות לתחתונות, אשר חלקם גורם למראה שיניים בעייתי. כך לדוגמה, מנשך אנכי נובע ממצב שבו השיניים העליונות ממוקמות יתר על המידה ובולטות קדימה לעומת השיניים התחתונות. בניגוד לכך, סגר קדמי הפוך, המכונה "מראה בולדוג", נובע ממצב שבו השיניים התחתונות בולטות יותר מהעליונות, או שהשיניים העליונות ממוקמות יתר על המידה לכיוון אחורנית. סגר צלבי הוא מצב שבו השיניים העליונות נסגרות בצורה תקינה לא תקינה לפני השיניים התחתונות בעת המפגש ביניהן בזמן הנגיסה.

גם רווח או רווחים בין השיניים, כתוצאה משיניים חסרות או מכאלו שלא "ממלאות" את הפה, הם גורמים שמשפיעים על מראה השיניים. גורם אחרון שעלול לפגום במראה שלהן הוא צפיפות אשר נוצרת כאשר מספר השיניים גדול מכפי שרכס השיניים יכול להכיל.

מהן הדרכים המקובלות ליישור שיניים?

ישנן שתי שיטות עיקריות המאפשרות ליישר שיניים ולשפר את מראה הפה:

שיטת ההדבקה – במהלכה מודבקים סמכים או "קוביות" על השיניים, המקושרים על ידי קשת, אשר בעזרתה מכוונת תנועת השיניים. שיטה זו כרוכה בביקור אצל האורתודנט אחת לחודש–חודש וחצי, לשם מתיחות והפעלת כוחות עדינים, עד לקבלת התוצאה הרצויה. ישנם סמכים העשויים ממתכת או מחרסינה שקופה, לבחירת המטופל.

יישור שיניים שקוף – מתבצע על ידי שימוש בפלטות שקופות נשלפות, ללא צורך בהרכבת גשר. טיפול זה מתבצע באמצעות סדרת פלטות שקופות המיוצרות בטכנולוגיה דיגיטלית, בהדמיית מחשב בשיטת ה"אינוויזיליין". במהלך הטיפול אפשר לאכול ולשתות לאחר הסרת הפלטות ויש להחזירן לאחר האכילה. שיטה זו כרוכה בביקורים אצל האורתודנט אחת לחודשיים.

לסיכום, נשים וגברים הסובלים משיניים עקומות, או מכאלו שאינן ממוקמות במקומן הראוי, סובלים מבעיות שונות, החל מפגיעה בשיניים ועד לבעיות בביטחון העצמי שלהם. למרבה המזל, תחום האורתודונטיה התפתח בשנים האחרונות, מה שמאפשר להציע למטופלים שיטות יעילות ומדויקות יותר לתיקון וליישור שיניים, בהתאם להעדפת המטופל.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום