המדריך המלא בשבילֵךְ: בדיקת קולפוסקופיה – כל מה שחשוב שתדעי

(5)
לדרג
תוכן מקודם

מטרתה של בדיקת קולפוסקופיה היא אבחון מוקדם של נגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם: מתי חשוב לבצע את הבדיקה וכיצד היא מתבצעת? כל הפרטים בכתבה באה

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים) ,מומחה ליילוד וגינקולוגיה
077-8035613 (מספר מקשר)

בדיקת קולפוסקופיה (Colposcopy) היא הליך אבחון רפואי שדרכו ניתן לראות תצוגה מוגדלת של צוואר הרחם של הרקמות ושל נרתיק איבר המין של האישה. הבדיקה מתבצעת למטרת אבחון מוקדם של נגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם ובכך מאפשרת מניעה של סרטן צוואר רחם. נגעים טרום סרטניים של צוואר הרחם נוצרים לאחר הדבקה בוירוס הפפילומה.

עבור מי הבדיקה מיועדת?

סרטן הרחם הוא סרטן שכיח מאוד בארץ ובעולם. בישראל, כל שנה נוספות לסטטיסטיקה כ-200 נשים שמאובחנות במחלה. כאשר מתבצע אבחון מוקדם של המחלה, שיעורי ההחלמה הם גבוהים מאוד ועומדים על כ-90%, לכן מאוד חשוב לבצע את הבדיקה.

במידה שאתן סובלות מהתסמינים הבאים: כאבי בטן תחתונה, דימום לא סדיר, הפרשות מרובות או דימום לאחר קיום יחסי מין, מומלץ לבצע את בדיקת הקולפוסקופיה, וגם אם ביצעתם בדיקת פאפ תקינה אך התסמינים נמשכו גם לאחריה. חושב לדעת כי תוצאות בדיקת קולפוסקופיה הן מדויקות מאוד, בשיעור של כ-90% דיוק.

כיצד מתבצעת הבדיקה?
הבדיקה מתבצעת על ידי רופא נשים מוסמך, בסביבה סטרילית ואינטימית, על ידי מיקרוסקופ מיוחד שנקרא קולפוסקופ. בעזרת המיקרוסקופ ניתן להבחין בין רקמה תקינה לרקמה לא תקינה בצוואר הרחם, ולקחת ביופסיה להמשך בדיקה פתולוגית במקרה הצורך.

רופא נשים

איפה כדאי לבצע את הבדיקה?

ניתן לבצע את הבדיקה במרפאות קופת החולים ובמרפאות פרטיות אשר מתמחות בביצוע הבדיקה. שתי האופציות הן טובות, אך יש יתרונות משמעותיים בביצוע הבדיקה במסגרת פרטית, והמובהק ביניהן הוא מהירות קביעת התור.

במרכז לבריאות האישה ברמת אביב, תוכלו לבצע את הבדיקה אצל ד"ר יהודה דגאוי הוותיק והמפורסם בתחומו, שמביא עימו כ-40 שנות ניסיון. כאמור, את התור תוכלו לקבוע בתוך זמן קצר מאוד, בתוך יום או יומיים. זאת, לעומת קופת החולים, שבהן תיאלצו להמתין לבדיקה מספר חודשים ואף יותר. כאמור, גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם מציל חיים, כך שמומלץ לבצע את הבדיקה מהר ככל האפשר במידה שאתן חוות את התסמינים שצוינו לעיל.

ד"ר דגאוי, רופא סבלני ונעים, ששמו ונסיונו הולכים לפניו, מבצע את הבדיקה באמצעות קולפוסקופ חדשני ודיגיטלי בעל יכולות אבחון גבוהות מאוד, המאפשר את ביצועה כמעט ללא כאב. הבדיקה מתבצעת בקליניקה נעימה וסטרילית, ולפני ביצועה ד"ר דגאוי מסביר בהרחבה על כל שלב בתהליך, ונכון ללוות את המטופלות גם לאחריה ולענות על כל שאלה ובקשה.

זיכרו: בדיקת קולפוסקופיה היא בדיקה מצילת חיים וגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם מאפשר החלמה בשיעור של מעל ל-90%. כך שאם אתן סובלות מהתסמינים הבאים: כאבי בטן תחתונה, דימום לא סדיר, הפרשות מרובות, או דימום לאחר קיום יחסי מין, כדאי לקבוע תור לביצוע הבדיקה, גם במידה שביצעתן כבר בדיקת פאפ תקינה, אך הכאבים נמשכו גם לאחר מכן. כמו כן, מומלץ לבצע את הבדיקה כמה שיותר מהר ובדיקה במרפאה פרטית תאפשר לכן תור מיידי ללא המתנה ארוכה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום