מהר יותר, מביך פחות: יישור שיניים נסתר למבוגרים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

בעבר נהגו לבצע יישור שיניים בעיקר לילדים, בתהליך שהיה כרוך באי נוחות ודרש ביקורים רבים במרפאה. היום, לעומת זאת, יישור שיניים נעשה בכל גיל, והתהליך פשוט וקל בהרבה

רופא שיניים
077-8053398 (מספר מקשר)

כשהיינו ילדים ידענו: אם אנחנו זקוקים ליישור שיניים ולא נעבור את התהליך, השיניים שלנו ייוותרו עקומות לנצח. למרות שהדבר היה נכון בזמנו, כיום אלה מאיתנו שלא זכו ליישור שיניים כילדים, בכל זאת לא חייבים להשלים עם שיניים עקומות לנצח, וזאת בזכות טכנולוגיות חדשות וידידותיות הרבה יותר שהתפתחו מאז. כיום, לא רק שטיפולי יישור שיניים מוצעים לכל הגילים, ישנם טיפולים ייעודיים למבוגרים שמתאימים לצרכים הספציפיים שלהם, השונים מצורכי הילדים.

כך, אם טיפול אורתודנטי בילדים מטפל בכל הבעיות האסתטיות והתפקודיות הקיימות, ולכן לוקח זמן רב וכרוך בפתרונות נראים לעין, במבוגרים הסיפור שונה. לעומת ילדים, יישור שיניים במבוגרים לא בהכרח יהיה חלק מטיפול כולל, אלא יטפל נקודתית בבעיות של שיניים לא ישרות. בעיות כאלו קיימות הן במישור האסתטי והן במישור התפקודי, כמו למשל במקרה של אובדן שיניים, שגורם להטיה והתעקמות של שיניים סמוכות. במקרה כזה, יישור יהיה שלב מקדים לשתלים או לשיקום.

שמים את הצרכים של המטופל במרכז

כשמדובר ביישור שיניים במבוגרים, אחת המכשלות העיקריות לטיפול היא החשש מפני מבוכה שתגרום הנראות של הגשר או הסמכים (קוביות ממתכת) על השיניים. נוסף לענייני נראות, ישנה גם רתיעה מפני ההתעסקות בגשר, שמקשה על שמירה על שיניים נקיות ויכול להרגיש לא נעים בזמן אכילה. אם מדובר בפגישה עסקית או משפחתית, הרצון לשמור על ספונטניות וחופשיות בהתנהלות מוביל לעתים להחלטה לוותר על יישור השיניים.

החדשות הטובות הן שכיום כבר אין באמת סיבה לוותר על יישור שיניים. פתרונות עדכניים ומותאמים במיוחד למבוגרים, שנראים ומרגישים אחרת לגמרי מהגשרים ומקוביות המתכת שכולנו מכירים, מאפשרים יישור אפקטיבי ללא מבוכה, ללא התעסקות רבה ובתוך מספר מינימלי של ביקורים במרפאה.

ישנם מספר אפשרויות ליישור שיניים למבוגרים, אך בכל פתרון שתבחרו, הצעד הראשון בדרך לשיניים ישרות הוא סריקה תלת מימדית באמצעות מכשיר ייעודי שתיתן לרופא תמונה מדויקת ומפורטת של השיניים הזקוקות ליישור. המכשירים המתקדמים כיום מציעים שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית כדי לחשב בדיוק גבוה ביותר את היישור הנדרש עבור שיניכם.

יישר שיניים במבוגרים: פתרונות מובילים

יישור בעזרת קשתיות שקופות - סוג אחד של טיפולי יישור ללא נראות הוא באמצעות קשתיות שקופות. המטופל מרכיב על שיניו סדים שקופים ובלתי נראים, שבנויים כך שיפעילו לחץ על השיניים הזקוקות ליישור ויזיזו אותן למקום הנדרש. בסוג הטיפול הזה לשיתוף הפעולה של המטופל חשיבות רבה, שכן כל עשרה ימים עד שבועיים המטופל נדרש להחליף בעצמו את הקשתיות על פי סדר שנקבע מראש.

היתרון הגדול של קשתיות שקופות, מעבר לנראות, הוא חיסכון בטרחה ובזמן ישיבה על כיסא רופא השיניים. לאחר המדידה, הרופא יזמין את הקשתיות עבור המטופל, וטיפול נוסף יוקדש להסבר וליישום הקשתיות הראשונות. לאחר מכן יש צורך במספר מצומצם של פגישות למעקב, האורכות דקות ספורות.

יישור שיניים בלתי נראה

לשיטה יתרונות רבים. מאחר שהקשתיות נבנות בהתבסס על אלגוריתם שמחשב את מצב השיניים המדויק לאורך התהליך מתחילתו ועד סופו, הטיפול קצר בכ-30% לעומת טיפול בגשר. בנוסף, עם הקשתיות אין כל מגבלה של אכילה: במקרה של אירוע חשוב, אם רוצים אפשר להוריד ולהגיע ללא הסדים בקלות ובמהירות. גם צחצוח השיניים מתבצע כרגיל והיגיינת הפה נשמרת ברמה טובה מאוד.

השיטה הזו מתאימה במיוחד למבוגרים שמסוגלים להתחייב לתהליך – לדאוג שהקשתיות יהיו במקום, בלי "הנחות", ולהחליף את הקשתיות בזמן שנקבע על ידי הרופא.

יישור בעזרת גשר פנימי - עבור רוב המטופלים, קשתיות שקופות מייצגות את הפתרון הטוב והנוח ביותר. יחד עם זאת, במקרה שמטופלים אינם מעוניינים בהתעסקות עם הקשתיות והסד, אך עדיין מעוניינים ביישור שיניים בלתי נראה, מוצעת שיטה חלופית שבה מודבקות קוביות בצד הפנימי של השיניים בלבד. יתרונות השיטה, מעבר לעובדה שלא נדרשת התעסקות עצמית בבית, היא שלעומת הסד, שאינו נסתר לגמרי, בשיטה הזאת באמת לא רואים כלום והטיפול "שקוף" לחלוטין. חסרונות השיטה הם הגעה תכופה יותר למרפאה והיגיינת פה טובה פחות בתקופת הטיפול, ולכן שיטה זו נפוצה פחות.

לקבל שיניים ישרות בקלות ובנוחות – בכל גיל

אם בעבר הרחוק טיפולי יישור שיניים התאימו לילדים בלבד, ובהמשך נכנסו טיפולים חלקיים למבוגרים שהוגבלו למקרים פשוטים בלבד, הרי שהיום ניתן לטפל כמעט בכל בעיה אורתודנטית, בכל גיל. למעשה, השיטה הנפוצה יותר, באמצעות סדים בשיטת הקשתיות השקופות, נותנת מענה מעולה עבור 90% מהמקרים, גם הקשים ביותר. לאחר שני ביקורים בלבד במרפאה, אחד לסריקת הפה והשני לקבלת הסדים וההנחיות, יכול המטופל לצאת לדרך עם טיפול שרובו עצמי ומתבצע בבית, עם תמיכה ומעקב של הרופא.

בשיטות הקיימות כיום, ובראשן הסדים השקופים, המותאמים באופן מיטבי ומתוכננים בעזרת טכנולוגיית בינה מלאכותית, אין כל סיבה לחשוש מיישור שיניים בכל גיל. מדובר בהליך פשוט ונוח, שפותר בצורה מיטבית את הבעיה, בין אם היא קוסמטית או תפקודית, בכל חלל הפה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום