אסתטיקה וגינלית: להרגיש טוב ולהרגיש...

(5)
לדרג
תוכן מקודם

ד"ר עמוס שפירא, גניקולוג, מומחה במיילדות ומייסד המרכז הרפואי "לייפות" מרחיב על הטיפולים הפלסטיים לנשים ולגברים במטרה לשפר את ההנאה מחיי מין פעילים

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים)
052-3670383

מיניות האדם היא מסתורית ורבת רבדים, אך בדבר אחד אין לטעות, כאשר ישנה אי-נוחות בעקבות מראה איברי המין והאזור הסובב אותם עולה אי-נוחות בעת קיום יחסי המין. כיום מוצעים טיפולים חדשניים ובטוחים שנותנים מענה לשלוש בעיות נפוצות – הצטברות שומן מעל איבר המין הנשי, איחוי קרום הבתולין והלבנה אנלית (הלבאנלי). טיפולים אלה בטוחים, הן בהיבט התהליך והן בהיבט השיקום ונותנים מענה מיטבי לצורך.

שאיבת שומן מגבעת ונוס

גבעת ונוס היא אזור הממוקם מעל הפות, אשר נוטה לצבירת שומן בנפח של 300-200 סמ"ק עקב לידות או עקב ירידה משמעותית במשקל. אזור זה אינו מגיב לפעילות גופנית או לשיטות הרזיה אחרות והדרך היחידה להיפטר מעודפי השומן היא לבצע הליך של שאיבת שומן באמצעות ניתוח פשוט, בטוח, שהתאוששות ממנו מהירה.

ניתוח שאיבת שומן מגבעת ונוס הוא ניתוח קצר שנמשך 25-20 דקות, ומבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית. במהלך הניתוח שואבים את השומן. לאחר כשעה המטופלת ממתינה בהתאוששות וחוזרת לשגרה. לאחר פרק זמן של שלושה עד חמישה חודשים האזור יקבל את צורתו הסופית.

כירורגיה וגינאלית. אילוסטרציה

יש לציין שניתן לשוב לשגרה לאחר יום או יומיים ואין מניעה לקיים יחסי מין כל עוד הכאבים אינם מפריעים. יש להדגיש שהכאבים בניתוח זה אינם שונים מהכאבים הנלווים לכל ניתוח שאיבת שומן באזור אחר, אך באופן כללי הכאבים באזור זה מורגשים פחות עקב תנועה דלה של מערכת העצבים.

הניתוח מתאים לנשים שעברו ניתוחים בריאטריים ורוצות לטפל באזור זה, נשים שעברו תהליכי הרזיה משמעותיים ולא נפטרו מהשומן באזור גבעת ונוס, ונשים שזהו המבנה הטבעי שלהן, והן נוטות לצבור שומן באזור זה. כיום מדובר על הליך רווח מאוד ונשים רבות מבצעות אותו מטעמים אסתטיים בלבד.

איחוי קרום הבתולין

בקרב אוכלוסיות מסוימות קריעת קרום הבתולין ביום הכלולות היא תעודת הכניסה לחיי נישואין בריאים. יחד עם זאת חשוב לדעת כי רק שש מתוך עשר הנשים שלא חוו חדירה לנרתיק ידממו בעת קיום יחסי המין בפעם הראשונה. אך בקרב אוכלוסיות שמרניות, הדם הוא הערובה לטוהר, ולכן רבות מהנשים המבקשות להבטיח את הדימום פונות לניתוח לאיחוי קרום הבתולין שנעשה בעזרת חיבור של שני קצוות קרום הבתולין משמאל ומימין בתפירה סמויה, פנימית ובלתי מורגשת, ונקרע שוב בעת קיום יחסי המין.

הלבאנלי – הלבנת פי הטבעת

פי הטבעת משנה את צבעו עקב תהליך של היפר-פיגמנציה, תהליך שקורה לנשים בהריון גם סביב הפטמות ובפס במרכז הבטן. לאחר הלידה הפטמות מתכווצות והגוון דוהה, ישנם מקרים בהם גם הפס במרכז הבטן נעלם, אך הגוון בפי הטבעת נותר כהה. כיום ניתן לבצע את טיפול ההלבנה: באמצעות משחה המורכבת מחומצת הידרוקווינון בריכוז של 4%-6% וממרכיבים נוספים, אשר מבהירה את פי הטבעת.

טיפול נוסף – כריתת עודפי עור, אשר נוצרו בעקבות טחורים ומפריעים בעת קיום יחסי מין בחדירה אנלית. בטיפול הרופא מסיר את עודפי העור בניתוח כירורגי, וכשהאזור נותר חלק הרופא ממשיך בטיפול בעזרת משחת הלבנה, שמבהירה את האזור. יש לציין שרק רופא בעל ניסיון בתחום הפלסטיקה הווגינלית יכול לטפל בהסרת עודפי העור ובכוויות שעלולות להיווצר כתוצאה מהחומצה, ולכן מומלץ לבצע טיפול זה במרפאה מוכרת.

ממה כדאי להיזהר בטרם פונים לטיפולים אלה?

משרד הבריאות והאגודה הישראלית למיילדות ולגניקולוגיה קבע כי רק רופאים המומחים בגניקולוגיה מורשים לבצע טיפולים אלה. יש לציין שבישראל האכיפה דלה, והטיפולים מוצעים גם במרפאות של רופאים מומחים בתחומים אחרים, ממש בדומה להזרקות אסתטיות. לכן, כדי להימנע מנזקים בלתי רצויים, חשוב מאוד לגשת למי שמומחה באנטומיה של האיברים האינטימיים בגוף האדם.

הכותב הוא ד"ר עמוס שפירא, מומחה במיילדות וגניקולוגיה משנת 1990, בעברו ניהל את אשפוז היום בבית החולים בילינסון וצבר ניסיון רב בכירורגיה. לפני כ-21 שנים עבד שכם אל שכם עם ד"ר שפלן, מהפלסטיקאים הגדולים בארץ, ובהשראתו למד את תחום הפלסטיקה הווגינלית בצרפת, בשוויץ ובארצות הברית. מאז הוא מציע שיטות טיפול חדשניות לשיפור אסתטיקת איבר המין הנשי, הן בהיבט התפקודי והן בהיבט הקוסמטי

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום