אינך רוצה להסגיר את ניסיונך המיני? איחוי קרום בתולין הוא הפתרון האידיאלי עבורך

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עומדת להתחתן וחוששת שבעלך העתידי יגלה שאינך בתולה? ניתן להתגבר על הקושי באמצעות ניתוח פשוט יחסית לאיחוי קרום הבתולין. גרסה נוספת של הניתוח אפשרית גם עבור נשים בתולות, החוששות מכך שלא יהיה דימום בליל הכלולות

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים)
052-3670383

ניתוח לאיחוי קרום הבתולין מיועד לנשים המעוניינות לוודא שבליל כלולותיהן תהיה "הוכחה" לביקוע קרום הבתולין, ולנשים שקיימו בעבר יחסי מין ומעוניינות לשוב לבתוליהן.

מהו קרום הבתולין?

קרום הבתולין הוא רקמה שנמצאת בקדמת הנרתיק, ה"מבוקעת" לרוב במהלך קיום יחסי מין בפעם הראשונה.

קיימים ארבעה סוגים עיקריים של קרומי בתולין:

  • קרום בתולין "תקין" (הסוג הנפוץ ביותר) - קרום שמכסה חלק מפתח הכניסה לנרתיק ומאפשר לדם הווסת לצאת בצורה תקינה.
  • קרום סגור לחלוטין - קרום שמכסה הרמטית על פתח הכניסה לנרתיק ואינו מאפשר יציאה של דם הווסת. קרום כזה עלול לגרום להיעדר וסת, כאבי בטן עזים וכו'. לכן, הקרום הסגור לחלוטין מחייב התערבות ניתוחית.
  • קרום מחורר - קרום הדומה במראהו למסננת (רקמה עם חורים). קרום כזה אמנם מאפשר לווסת לצאת, אבל עלול לגרום לכאבים, כתוצאה מכך שלא כל הווסת יוצאת. לכן, גם כאן נדרשת התערבות ניתוחית.
  • קרום "גשר" - קרום שבנוי מ"פיסת רקמה" שיוצאת מלמעלה כלפי מטה, מחלקת את פתח הנרתיק לשני חלקים ולא מכסה את כולו (דומה במראהו לגשר - ומכאן שמו). במקרה כזה, קיום יחסי מין עלול להיות מלווה בכאבים. בנוסף, לא ניתן להשתמש בטמפון במהלך ימי הווסת, מאחר שהטמפון אמנם מצליח להיכנס, אבל אינו מצליח לצאת, מכיוון שהוא מתמלא בדם, מתנפח ו"נתקע בגשר".

אילוסטרציה/שאטרסטוק/סודך שמור איתך

מהו ניתוח לאיחוי קרום בתולין?

בניגוד לניתוח שמטרתו לפתוח את הקרום, הנדרש מבחינה רפואית במקרים שמדובר בקרום סגור, קרום מחורר או קרום גשר - הרי שלניתוח לאיחוי קרום הבתולין יש מטרה הפוכה לחלוטין: לאחות (לסגור) קרום בתולין פתוח.

ניתוח זה אינו נדרש למטרה רפואית והוא מיועד בעיקר לשתי מטרות:

  • נשים שמעוניינות לוודא שבליל כלולותיהן תהיה "הוכחה" לביקוע קרום הבתולין.
  • נשים שקיימו בעבר יחסי מין ומעוניינות לשוב לבתוליהן.

 

מדוע יש צורך ב"הוכחה" לביקוע קרום הבתולין?

במגזרים מסוימים, יש חשיבות רבה להופעת דימום במהלך קיום יחסי מין בפעם הראשונה, מה שמוכיח לכאורה את בתוליה (וטהרתה) של האשה. במקרים רבים, הדבר אף מהווה תעודת כניסה הכרחית לחיי הנישואין.

חשוב לדעת: מבחינה רפואית רק 40% מכלל הנשים שמעולם לא קיימו יחסי מין ולא הכניסו כלום לנרתיק, ידממו בעת קיום יחסי מין בפעם הראשונה; בקרב 60% מהנשים לא יופיע דימום, כתוצאה מאחת הסיבות הבאות: איבר המין הזכרי קטן מדי; קרום הבתולין גמיש ומתרחב ולכן הרקמה לא תדמם.

מכיוון שכך, במקרים שבהם לא ניתן לשכנע את הבעל שמבחינה רפואית ייתכן שלא יופיע דימום וכי אין הדבר מעיד על כך שהאשה אינה בתולה, ניתן לבצע ניתוח לאיחוי קרום הבתולין - ניתוח שמטרתו להבטיח את הופעת הדימום.

מהו מהלך הניתוח הצפוי?

מדובר בניתוח קצר, המתבצע בדרך כלל תחת הרדמה כללית. במהלך הניתוח, מחברים את שני צידי הקרום באמצעות תפרים נמסים הממוקמים בצד הפנימי של הנרתיק (כך שמבחוץ לא ניתן לראותם והקרום נראה שלם לחלוטין). מכיוון שבמהלך הניתוח אין פגיעה ברקמות, תהליך ההחלמה מהיר וקל. כבר לאחר כשעתיים ניתן לשוב לשגרה מלאה.

למי מיועד הניתוח?

מכיוון שהתפרים נמסים לאחר כשלושה שבועות, הניתוח יוצר למעשה "תיקון זמני" של קרום הבתולין.

כמו שצוין בתחילת המאמר, יש לניתוח שני "קהלי יעד":

"וידוא" דימום בתולין: בסוג הראשון של המקרים, הניתוח מיועד לנשים בתולות העתידות להתחתן ולקיים לראשונה יחסי מין, בטווח של שבועיים עד שלושה מיום הניתוח. נשים אלה מעוניינות לוודא שאכן יהיה דימום בעת קיום היחסים.

"השבת הבתולין": בסוג השני של המקרים, ניתוח לאיחוי קרום הבתולין מיועד כאמור לנשים שקיימו בעבר יחסי מין, אך מעוניינות לשוב לבתוליהן. במקרה כזה, מדובר בניתוח מעט מורכב יותר, שבמהלכו קוטמים את שתי קצוות הקרום (כדי לחשוף את כלי הדם) ומחברים ביניהם באמצעות תפרים פנימיים, תוך שמירה על פתח שיאפשר יציאה תקינה של דם הווסת. זמן ההחלמה מניתוח זה אורך כחודש עד חודש וחצי.

בנוסף לחיבור מחדש של קרום הבתולין, בדרך כלל משולבת בניתוח זה גם הצרה של הנרתיק, שהתרחב לאחר קיום יחסי המין. זאת, כדי "להקשות" מעט על החדירה ולהבטיח השבת המצב לקדמותו.

לסיכום: ניתוח לאיחוי קרום הבתולין מיועד לנשים המעוניינות להבטיח דימום בעת ביתוק הקרום וכן לנשים המעוניינות להשיב לעצמן את בתוליהן.

 

ד"ר עמוס שפירא הוא מנהל היחידה לפלסטיקה וגינלית במרכז הרפואי עתידים בת"א.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום