התו הירוק – כל מה שאתם חייבים לדעת

(0)
לדרג

החל מה- 3/10, בוטלו תעודות התו הירוק אותן התרגלתם להציג בכניסה לאירועי תרבות, חדרי כושר, מסעדות, אולמות אירועים ושאר המקומות ויש להפיק תו ירוק חדש באתר משרד הבריאות שקרס בינתיים. מה כולל התו הירוק החדש, מי זכאי לו, מי פטור ממנו ומה עושים עד שהאתר ישוב לפעול?

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

התו הירוק מעניק פטור מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת אלא אם מופיעים סימפטומים, פטור מבידוד לחוזרים מחו"ל מהרוב המכריע של המדינות בתוספת תוצאת בדיקה שלילית בנתב"ג, וכניסה למקומות רבים. מיליון ותשע מאות אלף ישראלים איבדו היום (3/10), את זכותם לתו הירוק כיוון שאינם עומדים בקריטריונים החדשים לקבלתו ויורשו להיכנס למקומות עבודה ובילוי רק עם בדיקה שלילית מהירה שתהיה בתוקף ל – 24 שעות או בדיקת PCR ל-72 שעות - שבוצעה על חשבונם. תו ירוק שהופק לפני ה – 3 באוקטובר יבוטל בכניסה למקומות הנדרשים ולא יפטור מבידוד. העיצוב של התו השתנה וקוד ה QR המופיע בתעודות יתבטל. חרף הצורך הדחוף של הזכאים בהפקת התו הירוק המחודש, התקבלו תלונות רבות על קריסת אתר משרד הבריאות שהודיע כי "בשל עומסים בהנפקת התו הירוק החדש ניתן יהיה להשתמש במקביל בימים הקרובים גם בתו ירוק הקודם". אין ספק כי המסרים מבלבלים. לכן אספנו את כל ההנחיות הרלוונטיות.

אילו מקומות פועלים על פי התו הירוק?

בתי מלון, חדרי כושר, בריכות, אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי תפילה בהם מעל ל – 50 איש, אולמות אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, מוסדות להשכלה גבוהה ואטרקציות.

מי זכאי לתו הירוק החדש?

כל מי שקיבל שלוש מנות חיסון וחלף שבוע מאז החיסון השלישי יקבל את התו הירוק המחודש למשך חצי שנה, בינתיים. המשמעות היא שמי שהתחסן בשבוע האחרון יהיה מספר ימים בלי התו הירוק החדש, אך למזלו, בשל קריסת אתר משרד הבריאות יוכל להציג בימים הקרובים את התו הירוק הישן.

גם מי שהחלים מקורונה זכאי לתו ירוק במהלך חצי שנה מבדיקת ה PCR החיובית שלו. לאחר חצי שנה, יצטרך המחלים לקבל מנת חיסון אחת. זכאותם של מחלימים מקורונה שקיבלו מנת חיסון אחת תהיה לחצי שנה ממועד החיסון. אולם על פי אתר משרד הבריאות – "מי שהחלימו ובנוסף קיבלו שניים או שלושה חיסונים לפני ההחלמה יהיו זכאים לתו ירוק שיהיה בתוקף עד ה – 21.3.2022" וכמותם, "מי שהחלימו, ובנוסף קיבלו חיסון אחד או יותר אחרי ההחלמה" יהיו גם הם זכאים לתו ירוק עד לסוף מרץ 2022.

גם מי שביצע בדיקה סרולוגית וקיבל תוצאה חיובית לנוגדנים יהיה זכאי לתו אם קיבל מנת חיסון אחת לאחר הבדיקה.

על פי האתר גם "ילדים עד גיל 12 שהוגדרו כמחלימים עפ"י בדיקת PCR או סרולוגית חיובית", יהיו זכאים לתו עד ה 1.4.2022 או עד הגיעם לגיל 12 (המוקדם מבינהם).

לתו ירוק זמני יהיו זכאים מי שקיבלו תשובה שלילית בבדיקה מהירה בעמדת בדיקה מורשית – ולא בבדיקה ביתית למשך 24 שעות, מי שקיבל תשובה שלילית בבדיקת PCR למשך 72 שעות. ילדים וילדות בגילאי 12 ומטה שקיבלו תשובה שלילית בבדיקת PCR במסגרת "מגן חינוך", יהיו זכאים לתו ירוק זמני ל – 7 ימים.

מי לא זכאי לתו הירוק החדש?

כל השאר. ונבהיר, לא זכאים לתו מי שחוסנו בשתי מנות ועברו יותר מחמישה חודשים מאז החיסון השני, וגם מי שנבדק בבדיקה ביתית בלבד אפילו אם יצא שלילי לא יהיה זכאי לתו ירוק זמני.

מה לגבי עובדים במקומות המחייבים תו ירוק?

מי שבא במגע במסגרת עבודתו עם מטופלים, מקבלי שירות, קהל לקוחות או תלמידים יידרש להציג תו ירוק או להיבדק בבדיקה מהירה באחת התחנות המורשות של מד"א פעמיים בשבוע – על חשבונו.

חופשות בארץ

ילדים מתחת לגיל 12, לא מחוסנים ומנועי חיסון יכולים להשתמש בבדיקת PCR שלילית למהלך כל החופשה שלהם. זכאים לתו ירוק פטורים כמובן מבדיקה.

טיסות לחו"ל

ברזיל, בולגריה וטורקיה יצאו מרשימת המדינות האסורות. המשמעות היא שאין מדינות אדומות יותר וכל בעלי התו הירוק יוכלו לטוס לכל מדינה בעולם. זכאים לתו הירוק יהיו פטורים מבידוד בחזרה לחו"ל בכפוף לבדיקת קורונה שלילית בנתב"ג. לעומתם הלא זכאים, יידרשו להיכנס לבידוד.

התו הירוק החדש יהיה מעוצב באופן שונה כך שניתן יהיה להבדיל בינו לבין התו הקודם וגורר מחאה עצומה מטעם מי סרבני החיסונים ואלו שלא מוכנים להתחסן במנת הבוסטר. אולם אין ספק כי איכות החיים של מי שלא יעמוד בדרישות תפגע מאד. את התו הירוק אפשר להפיק באתר "רמזור" של משרד הבריאות כשזכאותם של קטינים תופיע תחת פרטי הוריהם. אז אלו ההנחיות החדשות... לפחות עד לפעם הבאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום