התאמה ביתית של מכשירי שמיעה

(3)
לדרג
תוכן מקודם

כיום ניתן להתאים למשתמש מכשיר שמיעה איכותי מבלי שיצטרך לצאת מהבית. כיצד זה מתבצע והאם זה אפקטיבי? כל הפרטים בכתבה

ספקי מכשירי שמיעה ואביזרים
053-2419565 (מספר מקשר)

מי שמטפל בהוריו הסיעודיים ודאי מכיר את הקושי הכרוך בהבאתם לבדיקות רפואיות, טיפולים וכדומה. יציאה מהבית עם אדם סיעודי יכולה להיות פרויקט לא פשוט ואף חוויה לא נעימה, ולכן השאיפה היא להימנע מכך בכל הזדמנות. בעבר, גם הנושא של התאמת מכשיר שמיעה היה כרוך בשינוע מאתגר של מטופל למכון אודיולוגי. עם זאת, כיום אודיולוג מקצועי ומנוסה יכול להתאים מכשיר שמיעה גם בביתו של המשתמש. שוחחנו עם ליאת רובינשטיין, קלינאית תקשורת ואודיולוגית, כדי ללמוד על השינויים בבדיקות שמיעה ביתיות.

עם התה והלימון והספרים הישנים

״באופן אידיאלי, בדיקת שמיעה נעשית בחדר אקוסטי״, אומרת רובינשטיין. ״כדי למדוד רגישות לתדרים של האוזן, חשוב לבודד את כל הרעשים האחרים. עם זאת, כיום המרחק מן הרצוי למצוי התקצר באופן משמעותי: בעזרת אוזניות מבודדות רעשים ואודיומטר מקצועי, ניתן לבצע בדיקות ביתיות ולהשיג דיוק מקצועי, המאפשר לנו לא להטריח אדם סיעודי להגיע פיזית למכון לשם בדיקת שמיעה".

התאמת מכשיר שמיעה

במובן מסוים, היא מסבירה, הבדיקות הביתיות אפילו מעניקות יתרון למטופל: "כאשר אדם עושה בדיקת שמיעה בתנאי מעבדה, לרוב, כשהוא יוצא החוצה מן המעבדה לרחוב הוא חווה הצפה של חוש השמיעה שלו מרעשי העולם האמיתי. אולם, כאשר עושים את הבדיקה בתנאי המחיה שיש לו בבית, הבדיקה בעצם נעשית בסביבה האמיתית בה חי המטופל, וכך האבחון מותאם יותר לרעשים והצלילים איתם מתמודד המטופל בשגרת חייו".

כיום ישנם נותני שירות רבים בתחום שעושים בדיקות שמע ביתיות. עם זאת חשוב לזכור, אומרת רובינשטיין, "שלא מספיק לרכוש אודיומטר ולבצע בדיקת שמיעה: יש הרבה שיקולים בתהליך שרק אודיולוג בעל ידע, ניסיון וכלים נכונים יכול להוביל לביצוע הנכון ביותר והמתאים ביותר עבור המטופל״.

נדרש ליווי צמוד

לפי רובינשטיין, התאמה ביתית של מכשיר שמיעה, אינה נגמרת לאחר מסירת המכשיר: ״אחרי שמתאימים מכשיר שמיעה, בעצם המטופל נכנס לתקופה של ניסיון עם המכשיר, לבדוק שנוח לו לעבוד איתו ושהמכשיר מפצה בצורה נכונה על הירידה בשמיעה. אולם, כמעט תמיד נדרש לפחות כוונון אחד מספר שבועות לאחר מכן כדי לדייק את המכשיר לאוזן המטופל. מעבר לזאת, חשוב להבין שהתאמת מכשיר שמיעה בסביבה הביתית היא למעשה תהליך שעוברים עם מטופל כדי לוודא שהמכשיר באמת מתאים ומכוון. השמיעה שלו ממש תלויה במכשיר, ולכן יש חשיבות גדולה לכך שהאודויולוג יהיה זמין עבור המטופל גם לאחר הבדיקה וההתאמה״.

ליאת רובינשטיין גנטיוק היא קלינאית תקשורת ויועצת אודיולוגית. למדה קלינאות תקשורת עם התמחות באודיולוגיה במכללת קרית אונו. עבדה בעבר במספר מכונים אודיולוגיים מובילים וכיום מטפלת בלקוחות פרטיים. משמשת גם כאודיולוגית בכירה בחיל האוויר

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

    עוד בתחום