במצב של סטרס ומתח נפשי גם עור הפנים סובל – כיצד ניתן להקל עליו?

(4)
לדרג
תוכן מקודם

המון סטרס ליווה אותנו בתקופה האחרונה, והוא ניכר בתחושה הפנימית שלנו, בהרגלים שאימצנו ואפילו במראה החיצוני. מה הקשר בין סטרס לעור הפנים שלכם ומה הטיפול שהעור שלכם באמת צריך?

קוסמטיקאית
053-9419142 (מספר מקשר)

לא חסרים גורמים שמשפיעים לרעה על עור הפנים שלנו. השנים עושות את שלהן, החשיפה לשמש תורמת לכך נתח נכבד, אבל אחד הגורמים המשמעותיים הנוספים שמשפיעים על מראה העור - גורם שהפך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו בזמן האחרון - הוא הסטרס והמתח הנפשי.

כשנה וחצי עברה מאז שהקורונה נכנסה לחיינו. מאז הספקנו לעבור שלושה סגרים, לחזור לחיים, להסתגר שוב בבתים מאימת הטילים ועכשיו, כשכבר חשבנו שאנחנו יכולים להירגע, הקורונה שוב תופסת תאוצה והמתח ניכר באוויר.

במצב של סטרס ומתח נפשי הגוף שלנו מגיב אוטומטית. אנחנו ישנים פחות טוב, מקפידים פחות על התזונה, וזה ניכר גם במראה עור הפנים שלנו. מעבר לכך, מצב של סטרס מתמשך עלול לגרום להתפרצות מחודשת או להחמרה של בעיות עור קיימות - כמו אקנה או פיגמנטציה, ואפילו להיווצרות ראשונית של בעיות כאלו ואחרות. אין ספק שהמצב מצריך תשומת לב מיוחדת וטיפול הולם בעור הפנים.

המרכיב המרכזי ביותר של טיפול הפנים - מגע

אחד האמצעים היעילים ביותר להפגת סטרס הוא מגע, וייתכן מאוד שזה בדיוק מה שהפנים שלכם צריכות בייחוד בתקופה זו. המגע, כידוע, הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בטיפול הפנים הקלאסי, והאפקט המיידי של טיפול פנים מוצלח, שנעשה בידיים טובות ומרפאות, הוא הרגעה מיידית, הרפיה ושחרור לחצים. לכך מתווסף, באמצעות ידע מקצועי, ניסיון, מיומנות ושימוש בחומרים מתאימים, גם אפקט הריפוי והשיפור של בעיות העור מהן המטופלים סובלים.

אהובה קורח היא קוסמטיקאית פרא-רפואית (PMEC), בעלת מכון היופי "הקומה של אהובה" בצפון תל אביב, העוסקת בתחום הקוסמטיקה מזה שלושה עשורים וידועה בעיקר בגלל המגע שלה. סבה של אהובה היה מרפא באמצעות מגע ידיו ואליו הגיעו מטופלים מכל רחבי הארץ, והיום אהובה משתמשת ביכולת הריפוי הייחודית שלה (שהקנו לה את השם "הקוסמת") להקלה על כאבים ולסיוע בריפוי ושיפור משמעותי של נראות עור הפנים.

אהובה נלחמת בנזקי עור שונים כגון: פיגמנטציה, התפרצויות אקנה חמורות, נזקים בעור וסימני הזדקנות. טיפולי הפנים שהיא מעניקה הם מאוד אנרגטיים ועוצמתיים ומסייעים הן לטיפול אפקטיבי בבעיות העור עצמן והן לשחרור לחצים, הרפיה והפחתה מיידית של הסטרס.

טיפולי פנים

אך אפילו המגע המרפא של אהובה לא יספק לכם תוצאות לטווח ארוך אם לא תהיו מוכנים לעשות שינוי בעצמכם. אחד המרכיבים החשובים בהתגברות על נזקי הסטרס, השמש וההזדקנות, מסבירה אהובה, הוא ההתמדה והתחזוקה השוטפת בין טיפול לטיפול: "הפנים הן תכשיט, צריך לשמור עליו וללטש אותו. העוצמות שלי חודרות לעור ומאפשרות להשיג שינוי עצום, אבל צריך גם להשקיע בעבודה עצמית בבית. זה אומר לפעול לפי ההמלצות שאני מתאימה לכל מטופל, להשתמש בחומרים הנכונים, להקפיד על תזונה נכונה ולתחזק את העור, וגם להגיע לטיפולים בתדירות המומלצת".

ההמלצות של אהובה לעור בריא

  1. אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לטפל בעור – ברגע שיש בעיית עור שמפריעה לכם, גשו לטיפול.
  2. בישראל, בעיית האנטי-אייג'ינג מתחילה בגיל יחסית מוקדם – אנחנו חיים בארץ חמה ושטופת שמש, ומשנה לשנה סובלים מחום קיצוני יותר ומשמש אכזרית יותר. התוצאה: פיגמנטציה, כתמים, יובש, קמטים וקמטוטים כבר מגיל צעיר. "מודעות לאנטי-אייג'ינג בארץ חייבת להתחיל כבר מגיל 18", אומרת אהובה, "וזה אומר ניקוי פנים, קרם לחות, הזנה, קרם עיניים, קרם הגנה כמובן. הלוואי שהיו מלמדים את הדברים האלה בשיעורי כישורי חיים".
  3. שתייה מרובה של מים תורמת משמעותית למראה יפה של העור.
  4. חשוב להקפיד על תזונה נכונה – המזון שאנחנו אוכלים משפיע על מראה העור שלנו. בתקופות של סטרס, אנחנו הרבה פעמים אוכלים "שטויות" ותורמים להחמרת המצב. "אני ממליצה להימנע ממתוקים, פיצוחים", אומרת אהובה, "מאכלים כמו טחינה או אבוקדו שנחשבים מאוד בריאים אבל יש בהם המון שומן רווי שלחלק מהאנשים עושה מאוד לא טוב לעור. אצל אחרים העור מגיב לא טוב לבמבה, תירס, אפילו ביצים. צריך להתאים את המלצות התזונה לכל מטופל והאחריות של המטופלים היא באמת לשמור ולהקפיד".

לסיכום, הקפדה על תזונה נכונה, שתייה מרובה, שגרת טיפוח והזנה יומיומית של עור הפנים, לצד התמסרות למגע מרפא, מרגיע ומאזן ולשגרת טיפולים המותאמת לכם אישית מתוך מומחיות מקצועית, יסייעו לכם להסיר את נזקי הסטרס מעור הפנים שלכם, להילחם בסימני הזקנה ובבעיות עור שונות וליהנות מעור פנים קורן, צעיר ובריא הרבה יותר.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום