אסתטיקה שיקומית לפה: סוף סוף אפשר לחזור לחייך

(5)
לדרג
תוכן מקודם

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני והחיוך במרבית המקרים הוא גם כרטיס הביקור שלנו. כיצד נוכל ליהנות מחיוך אסתטי ובריא? כיצד מבוצע ההליך? כל הפרטים בכתבה

רופא שיניים
077-2320010 (מספר מקשר)

מהו בעצם שיקום פה מלא?

שיקום פה מלא הוא תהליך של בנייה מחדש או שחזור של השיניים בשתי הלסתות. שיקום מלא נעשה במקרים של שיניים פגועות או חסרות כתוצאה מעששת או טראומה כלשהי. למשל, שיניים שנשחקו בצורה חמורה כי באו במגע עם חומצות שונות הנמצאות במזון ובמשקאות.

ההליך הזה אמור להתבצע בידי רופא שיניים כללי או שיקומי והוא משלב טיפולים מסוגים שונים כמו כתרים וגשרים וגם טיפולי חניכיים.

שיקום הפה. אבחון וטיפול

"כיום", מסביר ד"ר אדהם קוזלי, המתמחה בכל סוגי טיפולי השיניים והאסתטיקה הדנטלית, "ישנם אמצעים כירורגיים ושיקומיים מעולים, מהירים וללא כאבים ממעבדות איכותיות בחו"ל. יש לנו כתרי זירקוניה שהם כתרים מקובלים לשימוש בשיניים קדמיות ונותנים תוצאה אסתטית כזאת שלא ניתן להבחין שאלו אינן השיניים הטבעיות שלכם, הן מבחינת התאמת הצבע ועד הצורה והשקיפות. חשוב לי להדגיש שהדימוי העצמי והביטחון העצמי יגדלו בצורה משמעותית עם פה אסתטי וזו למעשה השורה התחתונה".

תהליך האבחון

שלב ראשון: בדיקת מצב השיניים –  כלומר, שחיקת שיניים, סדקים, חורים, בעיות שורש, תזוזת שיניים, שיניים ארוכות או קצרות. מצב השיניים יקבע איזה סוג של שיקום צריך להיעשות - האם התאמת חזית חרסינה או כתר מלא? האם גשרים או שתלים עם כתרים?

שלב שני: אפיון חניכיים – מדובר למעשה באפיון רקמת החניכיים שיקבע איזה טיפול צריך לעשות. בחלק מהמקרים נדרשים טיפולים אינטנסיביים כי חייבים לייצר בסיס חניכיים מוצק שעליהם יקבעו את השיניים. ישנם טיפולי חניכיים העלולים לכלול השתלת עצם. יש מצבים של היווצרות כיסים עמוקים, חסר ברקמות חניכיים, צפיפות עצם לא תקינה או מחלות חניכיים.

מטרה חשובה: נשיכה יציבה ותקינה

דבר נוסף שחשוב להזכיר כאן אלה שרירי הלסת והמפרקים – סגירה לא תקינה של הפה עלולה לגרום לבלאי והרס השיניים. בעצם, נשיכה יציבה ותקינה ללא כאבים בעת לעיסה או סגירת הפה היא הבסיס. לכן, טיפולי שיקום פה מלא כוללים יישור שיניים ותכנות מחדש של המנשך ורק אז ממשיכים הלאה לביצוע הליכי שיקום נוספים.

"לסיכום", אומר ד"ר קוזלי, "לפני הכל נדרש לבצע אבחון והתאמת הטיפול השיקומי. במהלך האבחון אציג בפני המטופל את האפשרויות ואת דרכי הטיפול המומלצות עבורו בהתאם לאופי הבעיה". 

ד”ר אדהם קוזלי הינו רופא שיניים בעל קליניקה פרטית בשפרעם המתמחה בכל סוגי טיפולי השיניים והאסתטיקה הדנטלית

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום