הסרת יבלות? סידור ציפורניים? פדיקור? פודו-פדיקור!

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מה ההבדל בין פודו-פדיקור לפדיקור ומה כוללים שלבי הטיפול? כיצד להימנע מציפורן חודרנית, יבלות ברגליים וסדקים ללא כאבים? כל הפרטים בכתבה

מאת: NHclinics
פודיאטרית
054-8016600 (מספר מקשר)

פודיולוגיה הוא תחום פרא-רפואי שמתחיל להיכנס לארץ בהכשרה מיוחדת. מומחה בתחום הפודולוגי מטפל במקרים מורכבים של כף הרגל כמו פטרת, סדקים עמוקים, ציפורן חודרנית, שלפוחיות ויבלות, ציפורניים פגומות, עור יבש וקשה וכף רגל סוכרתית. פדיקור רגיל נעשה בעיקר כדי לנקות את כף הרגל ולשמור על מראה מטופח ויפה. לעומת זאת, פודו-פדיקור חותר לשורש הבעיה. לכן, הטיפול נעשה על ידי מומחה בעל הכשרה מתאימה.

מהו טיפול  פודיולוגי – פודו-פדיקור?

המומחה מזהה את הבעיה ומטפל בה בסטריליות, תוך הימנעות משימוש בסכינים או מים והעדפת כלים וציוד מיוחדים. הטיפול עצמו כולל שימוש בחומרים ייעודיים בתרכיזים התורמים לריכוך, טיפוח וחיטוי כף הרגל ומניעה מחלות. טיפול פודיולוגי מתאים הן למצבים קלים והן למצבים מורכבים בכף הרגל הכוללים דפורמציות, נגעים שונים וכן רגליים סוכרתיות. הטיפול מיועד לאנשים שרוצים לחוות איכות חיים ללא כאבים וגם להתהדר בכף רגל יפה ובריאה בכל זמן, מגיל צעיר ועד גיל זהב.

בטיפול פונולוגי מומחה מזהה את הבעיה בכף הרגל ואף יודע למצוא את הסיבה שגרמה לה ולחסל אותה. מטרת הטיפול היא להשיב את המראה הטבעי ולשמור על הבריאות המיטבית של כף הרגל, שכן בפודו-פדיקור בריאותן וטבעיותן של כף הרגל והציפורניים עומדת בקדמת הבמה, כמו גם חיטוי וסטריליות.

פדיקור טיפולי הוא לא פדיקור רפואי

פדיקור רפואי, כפי שמשתמע, הוא טיפול הנעשה בידי רופא בעל השכלה רפואית וגם יכול לבצע ניתוחים אורטופדיים. הפודו-פדיקור הוא פדיקור טיפולי פרא-רפואי בהתאמה אישית לכל לקוח, תוך התחשבות בבעיות הרגליים ובגוף כולו. הוא מיועד, בין השאר, לטיפול בעור יבש בכפות הרגליים, בסדקים, יבלות, נגעים שונים בצלחת הציפורן, בציפורן חודרנית וביישור ציפורניים והוא פותר בעיות רבות, ביניהן ברגל סוכרתית.

טיפול בציפורן חודרנית

מומחה אשר הוסמך לטפל בדרך זו עבר הכשרה ייחודית עם זיקה רפואית הכוללת ידע רב על הרגל הסוכרתית ועל הסיכונים של עור יבש והצורך לשמור על סביבה סטרילית ולהימנע לחלוטין מפציעת העור. המשימה העיקרית של מומחה לפודו-פדיקור היא לזהות שינויים פתולוגיים בכף הרגל בשלב מוקדם ועם רופא העור לפתור בעיות, תוך הימנעות, כאמור, מפציעת העור.

שלבי הטיפול הפודיולוגי

הטיפול הפודיולוגי נחלק למספר שלבים ומבוסס על אבחון ראשוני של המצב הבריאותי, בסביבה סטרילית בפרטיות וביצוע הטיפול בפועל, תוך המלצות על תחזוקה וטיפול בהמשך בבית.

השלבים הראשונים נוגעים להכנת העור – תחילה נעשה אבחון ראשוני לעור באמצעות זכוכית מגדלת הנקראת "לופה" המאפשרת בחינה מדוקדקת של בעיות בעור שאינן נראות "על פני השטח", כך שניתן יהיה לטפל במוקדי הבעיות ולשמור על העור הבריא בכף הרגל. לאחר מכן נעשה חיטוי ראשוני לכפות הרגליים ולציפורניים.

השלב הבא כולל ריכוך והזנת עור קשה ומחוספס בלחות – סביב הציפורן ועל גבי לוחית הציפורן. לאחר מכן נעשה הטיפול בפועל בהתאם לבעיה הרפואית - ציפורן עבה, חודרנית, הסרת עור קשה ויבש סביב הציפורן, הסרת פטרת והכנת הרגל לטיפול.

בשלבים הבאים כאשר הרגל מחוטאת, מרוככת ומוכנה נעשה טיפול הפודו-פדיקור, אשר מתמקד בטיפול בכך הרגל, ביבלות, עור עבה וקשה וסדקים, הטיפול כולל ניקוי וחיטוי נוסף לכף הרגל ולציפורניים ונעשה באמצעות שילוב של שלושה סוגים שונים של רכז צמחי בעל מרכיבים מיקרוביאליים המקנה לחות, מגן מפני זיהומים פטרייתיים, מרגיע ומטפח את העור בציפורניים וסביב הציפורניים. לאחר מכן מותז על כף הרגל תרסיס המכיל חלקיקי כסף מיקרוסקופיים שמטרתו להפיג ריחות לא נעימים, לרענן את העור ולהגן עליו מפני מיקרואורגניזמים פתוגניים. הטיפול מסתיים בעיסוי קל ומריחת קרם לחות טיפולי המותאם למצב הבריאותי של כף הרגל.

כיצד להימנע מציפורן חודרנית?

אחת מהבעיות הרווחות ביותר שבעקבותיהן נדרש להגיע לטיפול פדיקור טיפולי היא היווצרות של ציפורן חודרנית. ציפורן חודרנית נובעת ממספר סיבות, ביניהן נעליים לא מתאימות – בעיקר נעילה של נעליים צרות מאוד, שלא תואמות לכף הרגל ולמצב הבריאותי, אשר יוצרות דיפורמציות ברגל ובשל תחזוקה לא נאותה הנובעת מגזיזת ציפורן בצורה לא נכונה.

מניעה עדיפה על טיפול ולכן כדי לשמור על בריאות כף הרגל, מומלץ לבחור בנעליים המתאימות למצב הבריאותי, להיעזר במדרסים אם נדרש הדבר, להיוועץ באורתופד ולקבל הדרכה הנוגעת לתחזוקת הציפורן באופן יומיומי, לרבות למידה של שיטת גזיזה נכונה. הדרכה זו ניתנת על ידי כחלק מביצוע תהליך הטיפול בכף הרגל.

הודיה נטליה סרדצה התמחתה בפודו-פדיקור ולבעיות כף הרגל בגרמניה וספרד והביאה לארץ את שיטת הטיפול המתקדמת והבטוחה ביותר לבעיות כף הרגל, פשוטות ומורכבות כאחת, ובפרט לבעיות הרגל הסוכרתית.

נטליה הודיה היא בעלת NH Clinics, מרכז המתמחה בבריאות כף הרגל וטיפול בציפורניים חודרניות ללא ניתוח כירורגי וללא כאב ומעניק מעטפת של שירותים תחת קורת גג אחת הכוללת שימוש במכשור מתקדם לטיפולי פנים ולהסרת שיער בלייזר

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום