טיפול בויטיליגו בשילוב טכניקות מעולם הביוטי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

המודעות למחלת העור האוטואימונית "ויטיליגו", או בשמה השני "בהקת", הגיעה כשידוענים מרחבי העולם כמו מייקל ג'קסון חשפו שלקו בה וסיפרו על החיים לצד המחלה. כיצד ניתן לצמצם את השפעותיה הנראות בבירור על העור? כל הפרטים בכתבה

קוסמטיקאית ,מומחית לדרמטולוגיה-מחלות עור ומין
053-5392741 (מספר מקשר)

מחלת הויטיליגו נדירה יחסית ותוקפת כ-2% מהאוכלוסיה. היא מאופיינת בכתמים לבנים על העור באזורים שונים בגוף. הכתמים הלבנים הם למעשה ביטוי של היעדר פיגמנטציה באותו אזור.

איך עוזרים טיפולי המזותרפיה והפוטותרפיה למחלת הויטיליגו? פנינו לרויטל בבאני קוסמטיקאית פרא רפואית, לקבל הסבר על הטיפולים המומלצים כיום לטיפול במחלת הויטיליגו: "אני ממליצה לעשות טיפול מזותרפיה אשר מחדש ומשקם את העור, ולאחר מכן, לעבור לטיפול בפוטותרפיה. כשהגוף מרפא את הפציעות הקטנטנות, העור מתחדש על ידי ייצור קולגן ואלסטי, החשובים לבנייה וחידוש העור וזאת על מנת להשלים את התהליך. כלומר, אחרי הטיפול במזותרפיה אני עוברת לשימוש במכשיר הפוטותרפיה - זהו מכשיר הפולט קרינת UV ממנורות מיוחדות המשמשת לטיפול ולריפוי בבעיות אקנה שונות, לטיפולי פיגמנטציה שונים ואנטי אייג'ינג".

"הטיפול די פשוט", מסבירה בבאני, "חשוב לטפל בקרם טיפולי, להקפיד למרוח קרם לחות, לדאוג להגנה מקסימלית מהשמש ואם בוחרים ללכת לים, אז רק בשעות אחה"צ המאוחרות ותמיד לדאוג למספיק צל. בגדול, כל הכתמים בעור גורמים לפגיעה אסתטית. יש פגיעה אמיתית בביטחון העצמי של האישה או הגבר - בין אם הם מופיעים בפנים, בזרועות, בכפות הידיים, במחשוף או בצוואר וקיים רצון תמידי להעלימם".

האם נכון הוא שכתמי פיגמנטציה המופיעים על הפנים ובאזורים שונים בגוף נגרמו מחשיפה לשמש?

"כן, אבל זו לא הסיבה היחידה. כתמי פיגמנטציה יכולים להיות כתמי גיל, כתמי שמש, נימי דם ועוד. הם נוצרים מהצטברות של תאי מלנין - תאי צבע, המופיעים על העור".

שיקום עור ומזותרפיה

"שיקום עור", אומרת בבאני, "הוא שיקום כולל של קמטים קיימים, טיפול בפיגמנטציה, כתמים, צלקות שונות כמו צלקות אקנה, או צלקות מכוויות. הויטיליגו מתאפיינת בכתמי עור בהירים. הפגיעה, כאמור, יכולה להיות מהשמש או אפילו מטראומה".

המזותרפיה הוא טיפול ממוקד לשיקום העור שנעשה על ידי החדרת חומרי הזנה לעומק העור באמצעות מחטים זעירות הגורמות לפציעות קטנטנות בעור. השימוש במחטים נעשה במזרק שמחדיר את חומרי ההזנה ישירות פנימה לתוך העור.

אפשרות נוספת לטיפול מזותרפיה היא באמצעות דרמה רולר שיוצר נקבים קטנים בעור, ואז לאחר שנוצרים הנקבים מורחים סרום או כל חומר הזנה אחר, ובזכות הנקבים שנוצרו הסרום חודר לעומק.

"המזותרפיה", מסכמת רויטל בבאני, קוסמטיקאית פרא רפואית, "טובה גם כטיפול תחזוקה שוטף לפנים. היא נותנת תוצאות יפות, מצמצמת את נזקי הגיל ושומרת על חיוניות העור". 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום