66 חולים במצב קשה: תמונת מצב עדכנית

(5)
לדרג

ביממה האחרונה אובחנו 829 חולי קורונה חדשים שהצטרפו ל 6710 החולים הפעילים. 66 מהם במצב קשה. "לאנשים צעירים שאינם מתחסנים יש סיכוי של פי 80 לפתח מחלה קשה", מזהיר מומחה שגם מציע להמתין עם הטיסות לחו"ל

מאת: מיכל הלפרין - מערכת דוקטורס

לפי נתוני משרד הבריאות, מספר המאומתים החדשים מאתמול עומד על 829. גם מספר החולים הקשים נמצא בעלייה וכעת מדווח על 66 חולים קשים מתוך 6710 חולים פעילים. במקביל, חלה עלייה באחוז הבדיקות החיוביות שעומד על 1.7 ומספר המאושפזים הנוכחי – 121 חולים. 6449 חולי קורונה נפטרו בישראל מאז פרוץ המגיפה. בתוך כך, אישר קבינט הקורונה לקצר את משך ימי הבידוד לשבוע, למציגי שתי בדיקות קורונה שליליות.

"93 אחוז מהחולים עד גיל 60 לא מחוסנים"

"לצערי, המספרים אינם מעודדים", אומר פרופ' סיריל כהן ראש המעבדה לאימונתרפיה באוניברסיטת בר אילן בתגובה לנתונים. "בכל יום מאובחנים  3 – 4 חולים קשים וזה בהחלט מטריד. דבר אחד אפשר לומר בבירור – החיסון מגן באופן משמעותי בעיקר על קבוצות הגיל הצעיר. מהנתונים בשטח נראה כי 93 אחוז מהחולים עד גיל 60 אינם מחוסנים. כלומר – לאנשים בקבוצת הגיל הזאת יש סיכוי של פי 80 לפתח מחלה קשה אם הם אינם מתחסנים. יחד עם זאת, אנחנו בהחלט רואים דעיכה מסוימת מול זן הדלתא בקרב אנשים מבוגרים, מה שמחזק עבורם את הצורך בשמירה על כללי המרחק והזהירות המתחייבים, בייחוד כל עוד אין הנחיות חדשות".

פרופ' כהן מציין כי לפחות 10 אחוז ממקרי ההדבקה מגיעים מנתב"ג. "אנחנו מנסים למלא דלי אבל לא סותמים את החורים שבו. אני חושב שיש מקום לנקוט גישה תקיפה יותר מול השבים מחו"ל כמו למשל להנחות על בידוד לכל השבים. אם לא ננהג בזהירות ונקפיד על סגירה הרמטית יותר של הגבולות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב תחלואה משמעותי יותר. מוטב למנוע את המצב הזה מראש ולהימנע מייבוא של ווריאנטים חדשים".

לסיום, פרופ' כהן יוצא בקריאה לציבור: "צריך לזכור ששנת הלימודים בפתח, ועם כל הכיף שבנסיעה לחו"ל חשוב לקבוע סדרי עדיפויות ולהבין שכל נסיעה כזאת עלולה לסכן את הנוסעים ויתרה מכך – את הציבור כולו. אם לא חייבים לטוס אני מציע להישאר בארץ עד שהמצב יאפשר זאת בבטחה".

 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום