כוח הריפוי שבכפות הרגליים: כל מה שחשוב לדעת על רפלקסולוגיה

(9)
לדרג
תוכן מקודם

מעייפות, דרך בעיות פוריות ועד לטיפול בבעיות נשימה - הרפלקסולוגיה היא שיטת אבחון וטיפול הפועלת באמצעות מגע ועיסוי של כפות הרגליים ומאפשרת לטפל ולסייע במגוון בעיות ומחלות כרוניות. איך זה עובד ולמי זה מתאים? מדריך

רפלקסולוגית
053-2478584 (מספר מקשר)

עולם המדע והרפואה מתפתח וכך גם המחקר הבוחן את הדרכים שיטיבו עם פעילות הגוף ויאפשרו לנו להתגבר על תופעות ומחלות מטרידות. לצד הטיפולים הקונבנציונליים, אפשר למצוא מגוון שיטות שעוזרות לנו ליהנות מחיים טובים ובריאים יותר.

הרפלקסולוגיה, שפותחה בתחילת המאה ה-20, היא אחת השיטות הוותיקות והמרתקות ביותר, השייכת לתחום הרפואה המשלימה. היא מבוססת על הקשר שבין מגע בכפות הרגליים לבין הבריאות הכללית שלנו. כל איבר בגוף שלנו מתבטא בנקודה מסוימת שנמצאת בכפות הרגליים שלנו, ולמעשה, די במבט על כפות הרגליים כדי ללמד רבות אודות מצבו הרגשי והפיזי של המטופל.

כיצד פועלת הרפלקסולוגיה?

הגוף שלנו למעשה מחולק למרכזי אנרגיה המכונים "מרידיאנים". כאשר אלה חסומים עלולה להיווצר בעיה במקומות שונים בגוף שבהם ניכרות החסימות. באמצעות איתור הנקודות החסומות ושחרורן על ידי עיסוי ולחיצות, ניתן לפתור את בעיית זרימת האנרגיה ובכך לעודד את הגוף בתהליכי הריפוי הטבעיים. בפועל, המטפל בעצם מנסה לאבחן את כפות הרגליים, לאתר את החסימות ולשחרר אותן באמצעות מגע ועיסוי.

למי הטיפול מתאים?

מטרת הטיפול היא לסייע לגוף לרפא את עצמו. הטיפול מתאים כמעט לכל אחד – לתינוקות, לנשים, לגברים, למבוגרים ולצעירים. עם זאת, הוא אינו מומלץ למי שחווה לאחרונה התקף לב, ניתוח או פציעה וגם לא לנשים בטרימסטר הראשון להריונן.

באיזה סוג של מחלות ובעיות הרפלקסולוגיה יכולה לסייע?

הטיפול מסייע לסובלים מבעיות עיכול, בעיות גניקולוגיות, בעיות הורמונליות שקשורות לפעילות בלוטת התריס, תשישות וחוסר אנרגיה, בעיות קשב וריכוז, כאבי גב, כאבי ראש, מיגרנות, כאבי בטן, אסתמה, ברונכיטיס, בעיות נשימה ועוד. כמו כן, הטיפול מסייע גם למי שמעוניין בסיוע נפשי או סתם למי שחפץ בפינוק ובעיסוי רגליים נעים.

כיצד הטיפול יכול לסייע לילדים?

רפלקסולוגיה יכולה לעזור בעיקר לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, מבעיות עיכול או לילדים הסובלים ממצוקה נפשית.

בתוך כמה זמן ניתן לצפות לשיפור בתחושה?

כבר בתוך מספר טיפולים בודדים אפשר להתחיל לחוש בשינוי בריאותי ונפשי.

לסיכום, רפלקסולוגיה היא שיטה יעילה ונעימה המסייעת לנו להירגע, לשחרר חסימות בגוף וגם להקל על אין ספור בעיות בריאות, כאבים, תופעות ומצבים רגשיים. אני ממליצה לשלב את הטיפול עם נטילת קפסולות לבריאות והרזיה (ג'וס פלאס), המסייעות לריפוי הגוף, תורמות לאיזון לחץ הדם, מצוינות לסובלים מסוכרת, לסובלים מבעיות עור ועוד.

אורלי חסון ניניו היא רפלקסולוגית בכירה ב"אורח חיים בריא"

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום