חשבתם שהקורונה תמות מחום?

(24)
לדרג

אחד הנושאים הכי מדוברים על 19 COVIDהיה מה יקרה לו בחום. היו שטענו כי הוא ימות מחום, אבל זה לא קורה, לא בהודו. 41 מקרים של הווריאנט ההודי זוהו בארץ. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי:" החיסון עלול להיות פחות יעיל לווריאנט ההודי"

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

במהלך מגפת הקורונה, אחד הנושאים הכי מדוברים היה מה יקרה לקורונה בחום. כולם חיכו לקיץ משום שהייתה טענה, כי האירוסולים, אותם רסיסי רוק החודרים לנחיריים, לעיניים ולפה ומדביקים אותנו בנגיף, מתים בחום ולא שורדים באוויר. לפי מה שקורה כרגע בהודו, אנחנו יודעים בדיוק את התשובה. החום לא הורג את הקורונה, היא קטלנית גם בחום בטמפרטורות גבוהות.

האופטימיות נבעה ממה שקרה עם הנגיף SARS-CoV-2 וכן בהתבסס על מגפות קודמות ומחזור החיים שלהן ביחס למזג האוויר. היה ידוע כי הנגיפים הללו יכולים להדביק בני אדם בחורף ולהתפוגג בקיץ. זה לא קרה. מחקר חדש שנעשה כבר באפריל 2020 בצרפת בחן את ההישרדות של COVID19 והעלה כבר אז ממצאים מדאיגים- שעם כל הרצון הטוב, לא נצליח להתפטר ממנו בקיץ. בארה"ב היו אופטימיים התעלמו מהמחקר וחיכו שיגיע הקיץ, אבל הוא הגיע ואתו גם הקורונה.

אם הקורונה לא תמות מחום, אולי היא תגסוס

אם הקורונה לא תמות מחום, כך קיוו החוקרים, אולי הוא קצת יגסוס. יהיה פחות אלים ויאט את ההתפשטות שלו, אבל כמו שאנחנו מבינים עכשיו הוא כל כך חזק והוא עמוק בהודו. המחקר נערך בתנאי מעבדה והוכיח כי הנגיף מתרבה גם אחרי שהוא חשוף במשך שעה שלמה לטמפרטורה של 60 מעלות. כדי לחסל אותו היה צריך 90 מעלות.

ארה"ב ששמרה על אופטימיות כל הדרך אל הקיץ, ערכה ניסויים סודיים במעבדה ממשלתית אשר הוכיחו שהנגיף לא שורד בחום ובלחות, ונהרס במהירות ע"י השמש. שם חשבו כי רוב הסיכויים הם שהוא ייעלם בקיץ, אבל האכזבה כעת עצומה.

אחת הסברות הייתה כי נגיף הקורונה לא משתנה, אלא שבחורף מערכת החיסון של בני האדם פחות חזקה, מזג אוויר קר, אוגר את הנזלת שלנו- החזית שלנו מול פולשים. וירוסים של מערכת הנשימה חודרים דרך האף ופגוציטים (תאי חיסון בגוף האדם), פחות פעילים בקור ולכן גם לא יכולים לזהות ולהשמיד וירוסים בגוף.

41 מקרים של הווריאנט ההודי זוהו בארץ במעלה אדומים, אשדוד, חולון ופרדס חנה.

מבין הנדבקים בווריאנט ההודי 5 תלמידים מפרדס חנה ו-4 היו מחוסנים.  הזיהוי היה בקרב 24 זרים ששבו מחו"ל ו-17 מקרים מקומיים. בין המאומתים חמישה ילדים מבתי ספר שונים במעלה האדומים, אשדוד, חולון ופרדס חנה. זו האחרונה עלתה לאחרונה לכותרות עקב הורים מתנגדי חיסונים.  משרד הבריאות מסר כי "אין מידע ברור לגבי הווריאנט ההודי וההשלכות שלו על מחלימים ומחוסנים".  ואם זה לא מספיק הרי שבשבוע האחרון התגלו גם שמונה אנשים נגועים בווריאנט הדרום אפריקאי. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' לוי אמר כי "החיסון עלול להיות פחות יעיל לווריאנט ההודי". המשרד המליץ לעצור את כל הטיסות מהודו לישראל.

כל השבים מהודו- כולל המחוסנים חייבים בבידוד!

ב-21.3 בוטלה הגבלת מספר הנוסעים שיכולים להיכנס לארץ וכן היעדים אליהם אפשר לטוס. השמיים נפתחו כמעט לגמרי. אולם אחרי התפרצות הקורונה בהודו, הוגדרו שבע מדינות כאדומות ומי ששב מהן מחויב בבידוד. המדינות הן: הודו, טורקיה, אתיופיה, מקסיקו, דרום אפריקה, אוקראינה וברזיל. הם מחויבים בבידוד של 14 ימים או שתי בדיקות קורונה ו-10 ימי בידוד. למרות החיסונים וההקלות במדינות המקבלות ישראלים, יש לעבור בדיקת קורונה כאשר טסים ליעד וכאשר שבים ארצה. 72 שעות לפני ההמראה לארץ צריך לעשות בדיקה ובדיקה נוספת כאשר נוחתים בנתב"ג. הבלתי מחוסנים או המחלימים מחויבים בשובם לארץ בבידוד בביתם או במלונים. בני 16 ומטה לא מחוסנים, חייבים בבידוד בלי שום קשר למדינה ממנה שבו.

לאור התפרצות הקורונה בהודו, עדיין מתנהלים דיונים במשרד הבריאות באשר לטיסות אליה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום