דרמת חיסון הילדים במדינת ישראל- מחאת רופאים!

(44)
לדרג

בעקבות מאה הרופאים הישראלים אשר שיגרו מכתב וקראו למנוע את חיסון הילדים מתחת לגיל 16, יצאנו לבדוק במה מדובר. בישראל - נכון להיום, 5,310,216 מחוסנים במנה ראשונה ו-4,921,648 מחוסנים במנה שנייה. האג'נדה של הרופאים המתנגדים היא שילדים לא מפתחים COVID19 בצורה חמורה, ד"ר עזרא אליה מאיר עזר לנו לעשות סדר בעניין

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

טענות רבות נשמעו מאז מבצע חיסוני הקורונה. היו טענות על כך שהחיסון לא עבר את כל ההליכים שצריך לעבור חיסון משום שהוא פותח כחיסון חירום בתוך שנה. שהאישור התקבל במהירות מצד פאנל המומחים של ה-FDA האמריקני בו היו 17 בעד ו-4 נגד. בנוסף נשמעו טענות על כך שלא ידוע למשך כמה זמן מגן החיסון מפני הנגיף, לא היה ברור לגמרי אם הוא אכן מונע הדבקה או מקטין את הסיכון למרות שהנתונים הזורמים היום על הנדבקים מוכיחים בוודאות שזה עובד. מקדם ההדבקה עומד נכון להיום על 0.8% ויש  86 חולים מאומתים מאתמול, 263 חולים קשה. בישראל - נכון להיום, 5,310,216 מחוסנים במנה ראשונה ו-4,921,648 מחוסנים במנה שנייה.

"מידת הזהירות כמידת הצניעות"

השיקול שהכריע את מתן החיסונים לבני 16 ומעלה, עמד מול הפחד מהדבקה והוא ניצח. לטענת הרופאים המתנגדים כעת לחיסון הילדים אשר חתומים על המכתב שמופנה למשרד הבריאות, אין שום סיבה להיחפז משום שיש לנהוג "מידת זהירות כמידת הצניעות, וההכרה כי איננו מבינים הכל לגבי הנגיף והחיסון נגדו". הם טוענים כי הציווי הראשון של הרפואה הוא "ראשית אל תזיק" ובשלב כזה שלא הכל ידוע על החיסון, המהלך של חיסון ילדים טומן בחובו סכנות יותר מיתרונות.

בנוסף טענו החתומים על המכתב על כך כי יש טענות בקהילה המדעית, כי החיסון לא יוביל לחסינות עדר, ואין שום סיבה להגן על אוכלוסיות בסיכון באמצעות חיסון ילדים מתחת לגיל 16. על המכתב חתומים אנשי רפואה בכירים כמו ד"ר אמיר שחר, מנהל המיון בבי"ח לניאדו, ד"ר אבי מזרחי מנהל טיפול נמרץ בבית חולים קפלן, ד"ר יואב יחזקאלי מרצה באוניברסיטת תל אביב ומומחה ברפואה פנימית ועוד.

ד"ר מאיר עזרא אליה , רופא ילדים ויו"ר עמות מחוסגן בתגובה לזאפ דוקטורס:

"הדיון על חיסון ילדים, נמצא כעת בעיצומו אצל הגופים הרלבנטיים לסוגיה והם: ארגון רופאי הילדים, ארגון בריאות הציבור וארגון זיהומיות ילדים. כל דיון אחר שנעשה כרגע טרם אישור הרגולטור בארה"ב וטרם התקבל נייר עמדה מסודר של איגוד רופאי הילדים, הנו דיון עקר ולא מקצועי שלא נעשה במקומות הנכונים. פסיכיאטר טוב ככל שיהיה, לא יכול להחליט על ניתוח קיסרי ורופא ילדים מצוין ככל שיהיה, לא יחליט האם לטפל בתרופה אונקולוגית חדשה בקשיש. יש כרגע דיון מקצועי במסגרת הגופים הרלבנטיים והוא החשוב".

הניסוי בחיסון לילדים של חברת פייזר התקיים ב-25.3.21

את ניסוי החיסון נגד קורונה לאוכלוסיית הילדים מתחת לגיל 12, החלה חברת פייזר רק ב-25 למרץ האחרון. הניסוי נערך על ילדים בגילאים 6 חודשים עד שנה במינוני חיסון משתנים של 10 ,20 ו-30 מיקרוגרמים. בשלב הראשון של הניסוי השתתפו 144 ילדים עם שאיפה לניסוי על 4,500 ילדים. במקביל עורכים בפייזר ניסוי גם על גילאי 12-15.

בראשית חודש מרץ, לפני ההחלטה על מתן החיסון לילדים בגילאי 16 ומטה, התחוללה מתקפה חסרת רסן ברשתות החברתיות נגד פרופ' גליה רהב יו"ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות וחברת ועדת החיסונים של משרד הבריאות והיא קיבלה איומים על חייה. האשימו אותה בקבלת שוחד מחברת פייזר, והיא חטפה כינויים ונאצות שהנייר איננו סובל. לצדה עמדו בכירי הרופאים בבית חולים שיב"א תחת הכותרת "כולנו גליה רהב" אשר טענו כי מאז ומעולם במהלך ההיסטוריה, הצילו חיסונים מאות מיליוני בני אדם ורק כך ניתן להילחם בקורונה". בין התומכים היו פרופ' יצחק קרייס, מנכ"ל בית חולים שיבא, פרופ' ארנון אפק מנהל בית החולים, ד"ר איתי פסח מנהל בית החולים לילדים, פרופ' גידי רכבי מנהל המרכז לחקר הסרטן ועוד.

מולם כאמור טוענים היום הרופאים החתומים על המכתב כי " אנו סבורים שיש להניח לילדינו לחזור לשגרת חייהם הברוכה לאלתר, ואין לחסן אותם כנגד קוביד-19. יש להפסיק את בדיקות הילדים האסימפטומטיים, שאין להן משמעות קלינית אך הן גורמות לנזק עקיף נרחב, ש להפסיק לאלתר את מעגלי הבידוד ההמוניים במסגרות החינוך. יש להדגיש לציבור שגם מחוסנים יכולים להידבק ולהדביק, וכי כללי התנהלות זהים חלים על כולם, ללא קשר לסטטוס ההתחסנות. יש להפסיק להפנות אצבע מאשימה כלפי לא-מחוסנים, ויש להפסיק לפגוע בזכויות הפרט. יש להפסיק לאלתר כל סוג של הדרה והפרדה בין אנשים במרחב הציבורי".

השאלה הנשאלת היא האם רופאים שאינם רופאי ילדים, יכולים למחות נגד טיפול כלשהו, במקרה זה מתן חיסון לילדים מתחת לגיל 16 נגד מגפה שגם עליה איש יודע מספיק וגם לא על הנזק הצפוי לילדים ממנה. כמו שאמר ד"ר מאיר עזרא אליה:" זהו דיון עקר ולא מקצועי שלא נעשה במקומות הנכונים". נחיה ונראה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום