מדריך הטיפולים האסתטיים

(11)
לדרג
תוכן מקודם

סובלים מרפיון בפנים, מקמטים באזור הצוואר או מכתמי פיגמנטציה? כיום אפשר לטפל כמעט בכל אחת מהתופעות באמצעות טיפולים מתקדמים, שמאפשרים להשיב לעור את החיוניות ואת המראה הצעיר. המדריך הבא עושה סדר ומפרט אודות כל הטיפולים הרלוונטיים המוצעים כיום

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחית למחלות עיניים
053-8007624 (מספר מקשר)

עם הגיל מתרחשים בעור מספר שינויים שנגרמים מסיבות שונות: הראשונה והעיקרית שבהן היא ההזדקנות הטבעית של העור, שגורמת בין היתר גם לשבירה של סיבי הקולגן והאלסטין ברקמות התת עוריות. כתוצאה מהדילול ברמות הקולגן והאלסטין בתאים (החומרים שאחראיים על האלסטיות והגמישות של העור), מופיעים קמטים ומתחיל רפיון של העור בפנים, בצוואר ובמחשוף (דקולטה).

כדי לשמור על המראה הצעיר והחיוני של עור הפנים, הצוואר והדקולטה, כיום מוצעים טיפולים אסתטיים שונים אותם ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים:

  • טיפולים מניעתיים (אנטיאייג'ינג) – טיפולים שמטרתם לשמור על מראה העור הצעיר ולמנוע/לעכב ככל האפשר את השינויים המתרחשים בעור ואת הופעת סימני הגיל.
  • טיפולים שיקומיים – טיפולים שמיועדים לאלה שכבר מופיעים אצלם סימני הגיל כגון: רפיון, קמטים ונפילות (צניחה של העור כלפי מטה).

מחידוש עור הפנים ועד לטיפול בשיער דליל - איזה טיפול מתאים לכל מטרה. צילום: שאטרסטוק

טיפולים לחידוש העור

טיפולים המבוססים על טכנולוגיות שונות לחידוש רקמות העור והרקמות התת עוריות, כאשר הנפוץ ביותר הוא פילינג באמצעות לייזר (Nd:Yag Laser, Fractional CO2 laser). ניתן גם לבצע פילינג כימי או לעשות שימוש במזותרפיה שטחית.

טיפולים לבניית הרקמות תת עוריות ולבניית סיבי קולגן ואלסטין חדשים

הטיפולים היעילים ביותר בקטגוריה זו הם:

  • הזרקות תת עוריות של ויטמינים ואנטי אוקסידנטים.
  • הזרקות של חומצה היאלרונית.
  • טיפולי פלסמה שנלקחת מהגוף (PRP) – טיפולים אלו מוכרים יותר בשם 'טיפולי ערפדים', ובמהלכם לוקחים דם מהמטופל, מוציאים ממנו את הורמוני הגדילה עם טסיות הדם ומחזירים אותו (בהזרקות) לאזור שאותו מעוניינים לחדש.
  • טיפול באמצעות גלי אולטרסאונד (HIFU), גלי רדיו ולייזר תת אדום.
  • הזרקות של חומרים שונים המעודדים יצירת קולגן כגון תאי גזע (DNA).

חשוב ציין כי בחירת סוג הטיפול (או שילוב בין מספר סוגי טיפולים) ובחירת החומרים המוחדרים לעור, מתבצעת בהתאמה אישית לכל מטופל/ת בהתאם למצב של הרקמות התת עוריות, עובי הרקמות התת עוריות, גיל המטופל/ת וכו'.

תיקון רפיון

טיפולים אלה מיועדים כאמור לאנשים שכבר הופיע אצלם רפיון שנגרם כתוצאה מהתרוקנות שקיות השומן שנמצאות בפנים, התדלדלות סיבי הקולגן והאלסטין ונפילות כלפי מטה מכוח הגרביטציה. במקרים כאלו ניתן לטפל בשלוש דרכים עיקריות:

  • באמצעות חומרי מילוי שונים - בהתאם למצב הרפיון ומצב הנפילות.
  • ניתוחים אסתטיים בעפעפיים, בגבות ו/או באזור המצח.
  • מתיחת עור באמצעות חוטי מתיחה.

טיפול בקמטי הבעה

קמטי ההבעה נוצרים כתוצאה מהתכווצות תכופה של השרירים (קמטי חיוך למשל), ולכן הטיפול הוא באמצעות הזרקת חומרים שונים שמרפים את השריר כגון בוטוקס, או דספורט או קסאומין.

מיצוק עור הצוואר והדקולטה

לאזורים אלו מוצעים טיפולי לייזר ייחודיים והחדרה לעור חומרים שממצקים את עור הצוואר והמחשוף ומעלימים את הקמטים.

העלמת פיגמנטציה

פיגמנטציה היא הצטברות של מלונין בתאים (החומר שאחראי על צבע העור), מה שגורם להופעת "כתמים כהים" באזורים מסוימים בפנים, שכיח יותר באזור השפם למשל. הטיפולים להעלמת כתמי פיגמנטציה כוללים פילינג באמצעות לייזר או פילינג כימי, שמעלימים את הפיגמנטציה ומונעים את הופעתה מחדש.

טיפול בשיער דליל

לטיפול בשיער דליל מוצעים מספר טיפולים שמחזקים את סיבי השערה ומונעים את נשירת השיער:

  • טיפולי פלסמה – בדומה לטיפולי הפלסמה שמיועדים לחידוש עור הפנים, משתמשים בשיטה זו גם כטיפול בשיער דליל, כשבמקרה זה מזריקים חזרה את הדם עם הורמוני הגדילה לקרקפת, מה שגורם לכך שהשיער מפסיק לנשור ומעודד צמיחה בחזרה.
  • הזרקות ייעודיות לקרקפת – הזרקת חומרים עשירים בוויטמינים ובאנטי-אוקסידנטים, שמונעים את נשירת השיער.

טשטוש והעלמת "עיגולים שחורים"

הופעה של מה שמכונה "עיגולים שחורים" מסביב לעיניים יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות שונות, כך שהטיפול המוצע מותאם לסיבה שגרמה להופעתם. לדוגמה, במקרים שבהם הסיבה היא עור דק, ניתן לטפל באמצעות הזרקות תת עוריות של חומצה היאלרונית בשילוב ויטמינים וחומרים אחרים.

קמטוטים בעפעפיים

לעיתים הופעה של קמטוטים קטנים בעור העפעף, גורמת למראה שדומה לקו שחור דק. במקרים כאלו מוצע טיפול פלסמה שמחדש את סיבי הקולגן ובכך מאפשר לטשטש את הקמטוטים ולעצב מחדש את העפעף.

לסיכום: כיום ישנו מגוון גדול של טיפולים אסתטיים המוצעים לטיפול בעור הפנים, הצוואר, הדקולטה והקרקפת. מומלץ מאוד לבצע את הטיפולים אצל מומחה בעל ניסיון והיכרות עם סוגי טיפולים שונים. זאת על מנת שהרופא יוכל לראות את התמונה הרחבה ולהציע לכל מטופל/ת את שילוב הטיפולים הנכון ביותר לו ולצרכיו.

ד"ר שירין חאמד עזאם היא מומחית ברפואת עיניים, מנתחת אוקולופלסטיקה ואסתטיקאית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום