בחזרה לעתיד: תעודת מתחסן, מחלים או דרכון ירוק? בואו נעשה סדר!

(49)
לדרג

אחרי 5,526 קורבנות וכמעט 3 מיליון מחוסנים בשתי מנות, ישראל חוזרת לשגרה לאט בשלוש פעימות לבעלי תו ירוק בלבד ונוהל סגול. ראשית יחזור החינוך, אחר כך יחודשו הטיסות ובהמשך ייפתחו גם חדרי הכושר והמסעדות. לא מחוסנים לא ייכנסו כמעט לשום מקום!

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

עם כמעט 4.5 מיליון מחוסנים (מהם 3 מיליון בשתי מנות) אחרי שלושה סגרים ו-511,000 מובטלי קורונה. עסקים שלא מתפקדים שנה, מערכת חינוך כושלת בזום. בלי אירועי תרבות ובילויים, ישראל אוזרת כוחות וחוזרת לשגרה בשלוש פעימות. זה כבר לא יהיה כמו שהיה בינואר 2020. זה ייקח עוד זמן אנחנו בטראומה.

בינתיים נודע כי משרד הבריאות ואיכילוב פיתחו בדיקה מהירה בשם Movement GreenPass, אשר עברה פיילוט מרשים במרכולים בעיר לוד ובמפעלים, והיא תאפשר תוצאה תוך 15 דקות. בדיקה זו תאפשר בדיקות לכמות גדולה ותשמש זרז לחזרה לשגרה. זו מתוכננת בשלוש פעימות. ראשית יפתחו מוסדות חינוך, אחר כך יחודשו הטיסות ובפעימה השלישית ייפתחו חדרי הכושר והמסעדות. כל בעלי העסקים יצטרכו להוריד את אפליקציית הרמזור. במקומות קטנים לא יהיה צורך להציג תו ירוק והוא יקנה פטור מבידוד בעת חזרה מחו"ל או מפגש עם חולה מאומת.

חוזרים ללימודים בערך: לפחות פעמיים בשבוע לארבע שעות!

התכנון של החזרה לשגרת הלימודים מתוכנן ל-7 למרץ אז ייפתחו כיתות ז-י' בערים ירוקות, צהובות, או כתומות "בהירות" אשר בתחומן 70% מחוסנים בגילאי 50 ומעלה. אולם כבר ביום ראשון האחרון, הודיע פורום 15 ערים על פתיחתם של מוסדות החינוך בתחומן. מדובר בערים: אשדוד, באר-שבע, הרצליה, גבעתיים, חדרה, חיפה, חולון, נתניה, כפר סבא, ראשון לציון, פתח תקווה, רחובות, רעננה, רמת גן ותל אביב.

על-פי התוכנית המוצעת יגיעו התלמידים לבתי הספר לפחות פעמיים בשבוע למשך ארבע שעות או שלוש פעמים לשלוש שעות. חלקם של הלימודים ימשיכו בזום. תנאי למתווה הזה הוא היקף ההתחסנות בשכונות בהן מתגוררים התלמידים, גודל בית הספר ומספר התלמידים. מוצע גם ללמד במשמרות, בכיתה ומחוצה לה.

שמיים פתוחים לבעלי דרכון ירוק בלבד

מחלימים, מחוסנים ומחזיקי תו או דרכון ירוק אשר שבים מחו"ל, יחויבו בביצוע בדיקת קורונה 72 שעות לפני שיגיעו לארץ, וכן יעברו בדיקה נוספת בעת הנחיתה. אם תוצאות שתי הבדיקות תהיינה שליליות, הם יקבלו פטור מבידוד ולא יתפנו למלוניות קורונה. בעתיד ייתכן כי יוחלט לאפשר טיסה למדינות מסוימות רק עם דרכון ירוק.

אתר משרד הבריאות קרס

ביום ראשון כבר התבשרנו על חזרה נרחבת לשגרה בשלוש פעימות. ראשית פתיחה של מוסדות חינוך ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות ופתיחה של המשק. משרד הבריאות מאפשר להוריד את אפליקציית הרמזור כדי להציג תו ירוק. בינתיים נודע כי האתר קרס ולכן ניתן להשתמש בשבועיים הקרובים בתעודת המחלים או המתחסן. גם מוסדות ייפתחו כנ"ל בפני בעלי תו ירוק בנוהל סגול, מכוני כושר, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה, מקוואות ובתי כנסת.

מכוני כושר, בריכות ומקוואות- רק עם תו ירוק

מכוני כושר יפעלו עפ"י התו הסגול, תוך שמירת מרחק של לפחות 2 מ' בין הנוכחים. סאונה וג'קוזי יישארו סגורים. אירועי תרבות יתקיימו עד 75% מהתפוסה בישיבה בלבד. לא יותר מ-300 איש במבנה ו-500 במרחב פתוח אסור לרקוד ולאכול. הזמנת הכרטיסים תיעשה מראש ובאופן מקוון. המארגנים יצטרכו להקפיד על הנחיות הריחוק החברתי, תוך חלוקת המקום למתחמים של 20 איש כל אחד וסדרנים שיקפידו על התנהלות הקהל. ביקור בבריכות שחייה או במקוואות יוגבל לאדם אחד על כל 7 מ"ר. חל חובת חיטוי ושמירה על היגיינה. רק עם תעודת מחלים או מתחסן, לא תאפשר כניסה לבריכות, מקוואות, מכוני כושר או אירועים.

שווקים, חנויות, קניונים ומוזיאונים- עפ"י התו הסגול

שווקים וקניונים ייפתחו בהתאם לתו הסגול ולא יהיה צורך להציג תעודת מתחסן או מחלים. חלה הגבלה של אדם לכל 15 מ"ר ובין 2,5 סדרנים שיפעילו בעלי החנויות כדי למנוע התקהלויות. נאסרת הצבת דוכני מזון או אכילה במרחב הקניונים. כן ייפתחו ספריות ומוזיאונים אשר אליהם תותר הכניסה רק בהזמנת מקום והגבלה של סיורים. כן ייפתחו גני חיות, ספארי ואטרקציות תיירות בשטח פתוח ללא מתקנים. החנויות ייפתחו תחת ההנחיות הבאות: עד שטח של 150 מ"ר- אדם אחד לכל שבעה מ"ר או בקיצור עשרה אנשים באותה עת. חנויות יותר גדולות, אדם לכל 15 מ"ר. זה נכון גם לגבי חנויות בקניונים.

בתי מלון וגני אירועים- חזרה לשגרה-  עם תו ירוק

בתי המלון בארץ החלו להיפתח החל מה-21.2.21 יום ראשון ומדובר בכל בתי המלון בכל הארץ. גם אילת תיפתח במתכונת התו הירוק. מדובר על פתיחה של חדרים בלבד, בלי חדר כושר, חדר אוכל או בריכה וצמצום הפעילות במתחמים הציבוריים. עיסוי אם תרצו, רק אחד על אחד. ילדים מתחת לגיל 16 שיגיעו לבתי מלון יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית התקפה ל-48 שעות קודם.

בנוסף להם ייפתחו במקביל ענפי תיירות נלווים לענף כמו שמורות טבע, אתרים, צימרים, חאנים, אטרקציות, סיורים עם מורי דרך, מיני ישראל והחרמון שנכון ליום ראשון הצטברו בו כבר 60 ס"מ וברכבל העליון מ' שלג.


תעודת מתחסן, דרכון ירוק, תו ירוק, תעודת מחלים?

דרכון ירוק ניתן למי שיש לו תו ירוק, מחוסן בשתי מנות ולאחר שעבר יותר משבוע ימים מהמנה השנייה. תעודת מתחסן או תעודת מחלים מונפקת ע"י משרד הבריאות. במהלך השבועיים הקרובים "והרצת" התו הירוק, ניתן יהיה להשתמש בתעודת המתחסן. התו הירוק תקף לחצי שנה ובהמשך ייתכן כי יוארך. תעודת מחלים תהיה בתוקף עד סוף חודש יוני 2021.

בעלי העסקים ובלתי מתחסנים שיתפלחו- יקבלו קנס!

מתנגדי החיסונים המפיצים פייק ניוז, כבר החלו בזיופי תעודות מתחסנים ותו ירוק. ההנחיה הגורפת של משרד הבריאות היא, כי מי שייכנס למקום המחייב תו ירוק ואם אין לו, הוא יקבל קנס כספי ויוטלו סנקציות על בית העסק. זיוף תעודת מתחסן תיחשב כעבירה פלילית.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מקדם חוק אשר ימנע כניסה של עובד בלתי מחוסן, או שלא הציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה כפי שייקבע בתקנות. החוק יחול כפי הנראה על אנשים שעובדים במקומות עבודה עם עובדים רבים ולצד הציבור כמו בתי חולים, מרפאות, מורים, שוטרים ועוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום