מתנגדי החיסונים: דעה אישית או הסתה מסוכנת?

(75)
לדרג

היכן עובר הגבול בין דעה אישית לבין הסתה מסוכנת? בדיוק במשבצת שבה נגרם נזק. "זהו טרור תודעתי. הם החליפו את חומרי הנפץ בתעמולה שקרית" אומר ד"ר ליאור אונגר מהלוחמים המובילים במתנגדי החיסונים. הצצה בדפי הפייסבוק שלהם חושפת "סטנד אפ" טרגי-קומי

מאת: ריקי אמה דנון - מערכת דוקטורס

באמצע חודש דצמבר נתלו ברמת גן, גבעתיים, ראשון לציון ועוד, מודעות אבל פיקטיביות על קורבנות שנפטרו בגלל הקורונה. "גופה של בתנו לא עמד בשינוי הד.נ.א.", "הורעל על ידי טכנולוגיה חדשה שלא נוסתה על בני אדם"., נכתב מודעות הגדולות שחור על גבי לבן. מזעזע, מפחיד אבל בעיקר שקר אחד גדול.

זו לא פעם ראשונה שמתנגדי החיסונים המתנהלים כמו ארגון טרור לכל דבר, פועלים במוקדים בהם נמצאים אנשים חולים וחלשים, כמו למשל בבתי חולים, מחלקים מנשרים הכוללים תיאוריות קונספירציה שנויות במחלוקת וגורמים לבהלה מחיסונים. עד היום הם עשו זאת נגד כל מיני חיסונים, כעת הם עושים את זה נגד חיסוני הקורונה.

ד"ר ליאור אונגר, נוירוכירורג ואקטביסט, חבר לפני מעל שנתיים לאיתי ברשדסקי ולד"ר מאיר עזרה אליה ויחד הם הקימו את פרויקט מחוסגן המאגד תחתיו מאות גנים פרטיים, אליהם מצורף רופא מתנדב ואליהם מתקבלים רק ילדים מחוסנים מתוך הבנה, שהיעדר חיסונים עלול לסכן אותם ואת חבריהם לגן מפני מחלות שונות ומסוכנות כמו למשל חצבת.

ד"ר ליאור אונגר: "למתנגדי החיסונים אין גבולות בשיטות ההפחדה שלהן. הגיעו אלי דיווחים שהם תלו מודעות אבל על קורבנות קורונה בכל מיני ערים ובעבר הם גם היו בבתי חולים ודווח לי על כך שהם אף מחלקים עלונים בתיבות דואר. זה חומר תעמולה מסוכן שעלול לגרום לאנשים לא להתחסן וזה עלול לגבות קורבנות. מבחינתי זו חציית קו אדום ואני קורא למשטרה להתערב. זוהי הסתה פרועה ומסוכנת".

אני מבינה שאתה פועל לעצור את התעמולה שלהם על חיסון הקורונה?"

"כן לצערי אני נאלץ להקדיש זמן רב לזה, כפי שאנו משקיעים במיזם מחוסגן כדי למנוע הפחדות של הורים מחיסוני השגרה, כך אני משקיע מאמצים רבים כדי להסביר כמה חשוב להתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה, אשר אושר לשימוש בכל רחבי העולם. מודעות האבל האלה, הן חלק ממסע ההפחדה והטרור של מתנגדי החיסונים, שכל מטרתם היא לפגוע באמון הציבור בגורמי סמכות, ולמעשה בבריאותנו. כאשר אם נביט על חתך אופייני של הקהילה הזו- מדובר בכת עם אג'נדה לא סדורה, לא מוכחת ללא שום ביסוס. הם אגב לא מתנגדים רק לחיסונים, רבים מהם מתנגדים כמעט לכל דבר שמייצג את הממסד. אנרכיסטים במעטה של לכאורה "דאגה לציבור".

מחלקת הסייבר בפרקליטות ופייסבוק הסירו קבוצות של מתנגדי חיסונים ברשת האינטרנט

מסתבר שלא רק ד"ר ליאור אונגר נלחם בכת מתנגדי החיסונים, גם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הסירה 4 קבוצות של מתנגדי חיסונים מהרשת ופייסבוק קבעה כי הם הפרו את המדיניות והפיצו מידע שעלול לסכן את בריאות הציבור.

אז מה טוענים מתנגדי החיסונים? שהמדינה מבצעת ניסויים באמצעות החיסון בחיילי צה"ל. טענות על כי מטרת החיסונים היא בעצם לדלל את האוכלוסייה. החיסונים נועדו בעצם לחבר את כל המתחסנים למחשב קוונטי ועוד.

אבל אלה לא הטענות היחידות של מתנגדי החיסונים, אין גבול לדמיון הפרוע שלהם ואם תעמדו לידם באמצע אוגוסט, הם ישכנעו אתכם שמדובר ב"אוגוסט מחופש" ובעצם אנחנו בשיאו של החורף. ככה הם.

ד"ר ליאור אונגר: "יש כמה קבוצות פעילות בארץ שיוצאים למלחמה בכל חיסון. אין להם מידע מדעי מבוסס הם פשוט רוצים להפיץ את המסרים בהם הם מאמינים, ורוצים לגרום גם לאחרים להאמין בהם.  אין להם תיאוריה אחת סדורה ומוכחת, כי אם בליל של מידע מפוקפק שנלקח מכל מיני מתנגדי חיסונים אחרים, בארץ ובעולם, ובהם גם רופאים ולא נשכח את ד"ר אנדרו וייקפילד האנגלי שעשה את החיבור הבלתי השקרי בין חיסונים לאוטיזם לאחר שקיבל שוחד, ועל כך נשלל רישיונו,  והוא הועמד לדין בגין אי שמירה על אתיקה רפואית ומחקר מטעה. מתנגדי החיסונים מצטטים אותו עד היום כמו דברי אלוהים חיים, למרות שהקהילייה הרפואית מתנערת ממנו כליל".

מתי בעצם התחילה המלחמה שלך מול מתנגדי החיסונים?

"טיפלתי בילוד שהיה לו דימום מוחי והוריו לא הסכימו לתת לו ויטמין K. זהו ויטמין עם אפס סיבוכים אשר המטרה שלו היא להקטין דימום שעבר התרחש באופן לא נדיר, וגבה מחיר בנכות וחיים של ילודים רכים. לא הבנתי מדוע ההורים שלו כל כך התנגדו ואז נחשפתי להורים שמטעם עצמם בוחרים למנוע מעצמם ומילדיהם טיפולים שהם מבינים בכלל. בהמשך נחשפתי לעוד ועוד מידע מטעה של מתנגדי חיסונים ולעוד ועוד ילדים ומבוגרים שנפגעו ממנו. אין לי בעיה להפריך כל טענה של מתנגדי חיסונים, אבל הבעיה המרכזית היא שהם לא מבינים וגם אחרי שמוכיחים להם במחקרים ועובדות מדעיות הם נעלמים לדיון הבא, שבו ימשיכו להפיץ מידע כוזב ומטעה. מתנגדי חיסונים מתווכחים כאילו היו רופאים או מדענים בעצמם, וזה לא כך- הם לא ! מבחינתי אסור להם להתערב בבריאות, בזה מטפלים רק רופאים ומי שהוסמך לכך".

כל שנה מתים באפריקה 150 אלף ילדים מחצבת. הם לא נותנים את החיסון!

התפרצות החצבת לפני שנתיים רתמה את ד"ר אונגר למאבק. לפני המצאת החיסון, מתו מחצבת שלושה מיליון ילדים כל שנה. זה הווירוס הכי מדבק הידוע לאדם, ובמדינות לא מחסנות הוא הסיבה הרביעית בשכיחותה למוות. גם היום באפריקה מתים כל שנה 150 אלף ילדים מחצבת. לפיכך גם בארץ היו עשרות מקרי חצבת והתפשטות מהירה ובדפי הפייסבוק ראה ד"ר אונגר ש- 40,000 איש מקבלים כל יום הטפות נגד חיסון חצבת ממתנגדי החיסונים שאף אחד מהם לא רופא ולא מבין ברפואה.

"אני כרופא מקבל החלטות שכל אחת מהן גורמת לי לצביטה בלב, אני חושב כל הזמן האם קיבלתי את ההחלטה הנכונה ביותר? האם הצעתי למטופל את האופציה הבטוחה ביותר? האם אני לא טועה. מדובר בחיים של בני אדם, והם- מתנגדי החיסונים מרשים לעצמם לשחק בחיים של אנשים. אינני חושב שצריך להיות חוק שיחייב הורים לחסן את ילדיהם, אך אני בהחלט סבור שחייבת להיות חקיקה שתגביל הפצה של מידע כוזב, ותגבה מחיר ממפיציו. לא רק שהם מסכנים את הילדים שלהם, הם מסכנים גם ילדים אחרים ומשום כך הוקם מיזם מחוסגן ומשום כך אני מקדיש את חיי למאבק במידע כוזב ברשת".

מהצצה בפוסטים שלהם עולה כי בתקופת התפרצות החצבת הם איחלו לילדים שלהם גם להידבק בפוליו כדי "להתחשל", יזמו מסיבות הדבקה של חצבת ואבעבועות רוח. היו שדיווחו כי ילדיהם מפרכסים עם 40 חום והם בכל זאת מנעו מהם תרופה שהייתה מקלה עליהם, והשקו אותם בחליטות תה. אם זו לא התעללות בילדים, אז מה זה?

פוסט של אב לילד אוטיסט: "אני מכיר אימא תימניה שלא יודעת אנגלית והבן שלה קיבל את החיסון הפגום והחל לדבר אנגלית במבטא בריטי. בעלה חשב שבגדה בו ורצה להתגרש ממנה. אני הצלתי את הנישואין שלהם". אאוריקה!

מתנגדי החיסונים הם אנשים שיש להם לא מעט פעמים דפוס חשיבה אנטי ממסדי, את חברות התרופות הם מכנים "ביג פארמה". הם מנסים ליצור ולחבר בין פיסות מידע כוזבות ותמוהות לבין הדעות שלהן, ואחר כך מציגים אותם כאמיתות רפואיות. חלקם, בעיקר אנשי הצללים שבכת הזאת, מזייפים מידע ממש באמצעים גרפים, תוך ידיעה שמדובר במידע שקרי.. חלקם לא חיים בשלום עם עצמם, לעתים אף סובלים מתחושות הגובלות בנרקסיזם "אני יודע טוב מכולם" עד למחשבות פארנואידיות ממש, כאילו הממסד עוקב אחריהם, מסמן אותם ורוצה לשתול בהם שבב באמצעות חיסונים. כניסה לפוסטים שלהם בפייסבוק חושפת לעתים אנשים מנותקים מהמציאות ושרויים בהזיות. אך אין זאת בדיחה. הזיותיהם מסכנות את כולנמו.

אין ספק כי החצבת הוציאה מהם פנינים לרוב, אבל הקורונה. זו מככבת כעת בפוסטים שלהם, ומוכיחה שוב כי הבעיה שלהם היא לא רק התנגדות לחיסונים, אלא פחד וחרדה תהומיים מפני איזו שליטה עולמית סמויה. אין ספק כי ילדיהם הבלתי מחוסנים הם הקורבנות הראשונים שלהם. אנחנו וילדינו, הנזקים הקולטרלים של פעילותם.

הם רוצים חופש, הם אנטי חוק. תיכף הם ייסעו נגד כיוון התנועה!

צפיתי בסרט עם אחת ממתנגדות החיסונים המובילות בארץ נגד חיסונים. היא דיברה על הקורונה. היא אמרה שצריך לתת לאנשים לבחור אם לקבל חיסון או לא. היא לא רופאה והיא לא מבינה שום דבר ברפואה וכבר מראש לא הייתי מקשיבה לה בכלל. מי שצריך לדבר ולעסוק בחיסונים הם רק רופאים. היא מדברת על חופש, בחירה חופשית, זכויות הפרט. ואני שאלתי את עצמי האם באמת לכל אדם יש את היכולת לבחור את מה שנכון עבורו? האם כולם באמת ברי בחירה. היא קוראת לא לציית לחוקים ולא ירחק היום בו היא גם תיסע נגד כיוון התנועה, תחנך את ילדיה בחינוך ביתי ותיצור את הכת הבאה במדינת ישראל. ההיבדלות והפרישות מן הכלל, היא אחד מהסממנים המסוכנים ביותר של כת מובילי החיסונים וזה קשור לטעמה של כותבת שורות אלה, בעניינים פנימיים בינם לבין עצמם. באותה מידה הם יכלו היום להיות דייגים בנפאל... גורואים בהודו או לחזור בתשובה. משהו לא שלם שם אתם, בתוכם. הם לא חיים בשלום עם עצמם.

הנה כמה ציטוטים לתפארת כת מתנגדי החיסונים באשר לקורונה:" הם מכינים את הקרקע עם המוטציה כדי להסביר אחר כך את גופות המתים ברחובות". "אין מגפה זו הונאה".

מישהי שואלת: "מה מקבלים בתקשורים לגבי הקורונה, מה אומרים המלאכים?". וכאן אנו מגיעים בעצם ללב ליבה של הבעיה המוסרית עם מתנגדי החיסונים. רובם עוסקים במקצועות כמו מתקשרים ורפואת אליל, אז מצד אחד הם מסיתים אנשים לא להתחסן, ומצד שני הם מציעים להורים של אוטיסטים ואחרים טיפולים בתדרים, תיקשורים ורוחות רפאים. מציעים להם מרקחות וויטמינים באלפי שקלים ושיטות טיפול מגוחכות. הונאה? הרבה יותר מזה שוד וסחיטה של אנשים תמימים וחסרי אונים. זה השקר הכי גדול בעולם!

ד"ר ליאור אונגר: "מאז שאני נלחם בהם, אני מקבל הודעות איומות ושיחות מטרידות. בעבר התקשרו בלילות לבית חולים בו אני עובד, צעקו על עובדים וניסו להשתיק אותי. שלחו מכתבי תלונה ואיום לכל גורם שקשור אלי. חלקם אף גרר אותו למשפטים מיותרים. את המלחמה שלי אני מנהל בדף הפייסבוק הנושא את שמי, אני מפרסם פוסטים שלהם וכל מי שקורא את זה מבין שמדובר פה ברעיונות לא שפויים של כת שהיא מסוכנת כמו כל כת ואולי אף יותר, כי היא מסכנת את כולנו. הם קוראים לי ד"ר מנגלה, ואני נכד לניצול שואה שכל משפחתו נספתה במשרפות. האנשים האלה יצרו פה מגיפה של חוסר שפיות והם מסוכנים משום שהם מאמינים לרעיונות ההזויים שלהם, ומסיתים אחריהם אנשים רבים ותמימים. הם מפיצי מידע כוזב, חלקם בשם הבורות, חלקם בשם הרשעות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום