טבעי שזה בריא: לדלל את ה- LDL

(0)
לדרג
תוכן מקודם

רבים מהאנשים הסובלים מכולסטרול גבוה סבורים, שהדרך היחידה לטפל בו היא בצריכת כדורים, שנועדו להוריד את כמות הכולסטרול בדם. כשהדבר אינו מסתייע הם נדרשים ליטול מינונים גבוהים יותר של תרופות ומפתחים תלות, שאינה מטיבה עם בריאותם בטווח הרחוק

תוספי מזון ומשקאות אנרגיה
053-2316927 (מספר מקשר)

ראשית חשוב להפריד בין סוגי הכולסטרול כדי להבין מהן האפשרויות לטיפול בבעיה. כולסטרול נמצא בכל גוף חי ומגיע ממקורות אותם הגוף מייצר וכן ממקורות חיצוניים -בשר, חלב מלא וחלמון ביצה. לכולסטרול יש מספר תפקידים ביוכימיים ביניהם יצירת הורומוניים סטרואידים (ויטמין D, קורטיזול, אסטרוגן, טסטוסטרון, פרוגסטרון)  ואלדוסטרון), השתתפות בתהליכי חילוף החומרים בגוף, העברת מידע בין תאים, בידוד תאי העצב ויצור מיצי מרה. רמות חציוניות של כולסטרול עומדות על 200 מ"ג/ ד"ל ומצב של רמות יתר עלול להביא להתפתחות של טרשת עורקים המאופיינת בעיבוי דופן העורק בשל הצטברות רובד נגיפי, ושעלולה לגרום לתעוקת חזה ולאיטום שריר הלב

כיצד תוספי תזונה אחרים כמו השום השחור מטפלים במקור הבעיה שהביאה לכולסטרול?

ובכן, מקור הבעיה הוא בתהליך החמצון שעובר הכולסטרול, החמצון יוצר פלאק, שנדבק לדפנות העוקרים ומביא להיצרות עורקים ולעליה בלחץ הדם. כדי להתגבר על הבעיה אנו רוצים שקצב ניקוי הפלאק יעלה על קצב הצטברותו בעורקים, ולכן מומלץ לצרוך שום שחור, שתפקידו להרים את הכולסטרול הטוב ולנקות את הפלאק מהעוקרים. בדרך זו נמנעים סיבוכים רפואיים אחרים הקשורים לעליית לחץ הדם, ביניהם בעיות לבביות, בעיות בכליות ובעיות בגפיים.

ומה לגבי הליקוריץ המקורי, כיצד הוא מסייע להורדת רמות הכולסטרול בדם?
הליקוריץ' מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים מאד, אשר מונעים את תהליך חמצון הכולסטרול- המביא לשקיעתו בעורקים. כיוון שהרפואה המודרנית לא בוחנת את איכות הכולסטרול אלא רק את הכמות שלו, הבנו, שאין דרך אחרת להוכיח את יעילות תמצית הליקוריץ' מלבד ביצוע מחקרים מדעיים וקליניים, המאששים את יעילותו. במחקרו של פרופסור אבירם מהטכניון נמצא, שצריכה של תמצית הליקוריץ' המשווקת על ידי "צמח החיים" הביאה לירידה של 30-50% ירידה בחמצון הכולסטרול, וכאשר פחות כולסטרול שוקע, כך קצב הפינוי של הפסולת משתפר- ואת הפסולת מפנה לא אחר מה-HDL הכולסטרול הטוב. רק כך ניתן לייצר תהליך טבעי של ניקוי רעלים בעוקרים- ושוב ללא תרופות מרשם ממכרות תוך התמקדות בשורש הבעיה. במחקר השוואתי אחר, שנערך בבית החולים רמב"ם בחיפה, על ידי דר' פוגלמן נמצא שלאחר שימוש של שנה בליקוריץ' אפקט הניקוי על עורקי הצוואר היה משמעותי ביחס לקבוצה שקיבלה פלצבו.

מהו בעצם מוצר הליקוריץ המקורי?**

אין פה קסמים, הליקוריץ' המקורי הוא מוצר טבעי ובטוח, ולמעשה מוצר הליקוריץ' הנחקר ביותר, שמסייע בשיפור איכות הכולסטרול בדם בשילוב עם אורח חיים מאוזן הכולל פעילות גופנית ותזונה מגוונת. כאמור, פעמים רבות אנשים סוברים, שתרופות ייסעו להם להוריד את הכולסטרול, שמתחמצן ושוקע בדפנות העורקים, אך כאן עיקר העניין הוא באיכות ולאו דווקא בכמות.

מיצוי צמח הליקריץ licorice (שוש). צילום: שאטרסטוק.

רוצים לדעת עוד על כולסטרול ובעיות קרדיולוגיות? היכנסו עכשיו למאמרים נוספים בנושא קרדיולוגיה

תוכל להבהיר נקודה זו?

בהחלט, הרעיון הוא להבין מדוע הגענו למצב, שמצריך מאיתנו ליטול תרופות, אי אפשר לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, את זה כמובן אלברט איינשטיין אמר, אך הדבר נכון גם לגבי עניין הבריאות- רק שינוי באורח החיים משנה את התוצאה ולכן בשביל לטפל באיכות הכולסטרול צריך קודם לכן לטפל בבריאות הכללית וזאת עושים באמצעות תחזוקה נאותה. וזו המטרה שלנו בחברת "צמח החיים" להציע פתרון רחב המשלב בין תוסף התזונה, "הליקוריץ המקורי", ליווי של דיאטנית קלינית ותוכנית כושר המועברת על ידי מדריכת כושר מוסמכת- למשך שנה.

לדבריך, הליקוריץ' מסייע בהורדת לחץ דם, אך בשורש הליקוריץ' ישנו חומר הנקרא גליצריניק אסיד, שידוע כחומר שעשוי להעלות לחץ דם? האם חומר זה קיים בתמצית  הליקוריץ שמשווקת חברת "צמח החיים"?

בתהליך המיצוי מוסר הגליצריניק אסיד כמעט באופן מלא והכמות הנותרת זניחה לחלוטין ועומדת על פחות מאחוז אחד. יחד עם זאת אם מישהו צרך את תמצית הליקוריץ' הטבעי וחווה עליה בלחץ הדם מוטב יהיה לעצור לפרק זמן של שבוע או שבועיים את צריכת תמצית הליקוריץ' ולבחון אם היו גורמים נוספים שהביאו לעליה.

האם ישנו איזשהו מדד, שהליקוריץ' אחד מפחית את רמת החמצון של הכולסטרול?   

כאמור, בבדיקות הדם לא מתבצעת מדידה של רמת החמצון של הכולסטרול אלא של הכמות שלו ולכן אין דרך למדוד את היקף החמצון. הניסויים הקליניים והמדעים, שנערכו על תמצית זו מאששים, שאכן היא נמצאה כיעילה בטיפול בטרשת העורקים. תוך התמקדות בשורש הבעיה ומציאת מנגנון המצמצם אותה- האצת קצב פעולת הניקוי של הכולסטרול הטוב ביחס לקצב השקיעה בדפנות העורקים של הכולסטרול הרע.

למי מומלץ לצרוך את תמצית הליקוריץ'?

כל אדם המעוניין לשמור על בריאותו ולתחזק אורח חיים בריא, ובפרט חולי סכרת והסובלים ממחלות כלי דם, המעוניינים להימנע מצנתורים ותהליכים רפואיים מורכבים. כמו כן, חשוב לי לסכם את הנקודה המרכזית- שאין פה קסם או בדיה, את השיפור המשמעותי בבריאות רואים כאשר משלבים שלושה גורמים: תזונה מאוזנת ומגוונת, פעילות גופנית ותוספי תזונה איכותיים, שנבדקו במחקרים קליניים ומדעיים.

הליקוריץ' המקורי משווק דרך האתר הרשמי של חברת "צמח החיים" להזמנות ולמידע על חבילות התמיכה באורח חיים בריא, צרו קשר : 053-2316927

**המידע בכתבה הינו באחריות המפרסם בלבד. אין לראות בכתוב באתר מעיין המלצה או הנחיה לנטילת או אי נטילת תרופות ותוספי תזונה מכל סוג שהוא, לרבות המלצה על מוצר מסויים. לפני השימוש בתרופות ו/או תוספי מזון יש להיוועץ עם רופא מוסמך בלבד.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום