לפני חצות: אלו 5 הדברים שיכולים לקרות בנשיקה

(0)
לדרג

הסילבסטר ממש כאן, ויחד איתו מנהג הנשיקה בחצות. הנשיקה היא חוויה מהנה אך יחד עם זאת היא פותחת דלת לחיידקים ונגיפים שונים. אז בייחוד בתקופה כזו, כשהבריאות נמצאת בכותרות באופן מתמיד, כדאי שתכירו את הנגיפים והחיידקים שעלולים לעבור בנשיקה וגם עובדת בונוס נחמדה שתחתום באופטימיות

מאת: עמית ביבר - מערכת דוקטורס

בכל העולם נהוג לחתום שנה אזרחית בספירה לאחור מרגשת ומלאת ציפייה שמסתיימת בנשיקה, סמל הרומנטיקה והאהבה. הנשיקה היא חוויה מסעירה, מהנה, אמוציונאלית וטובה. אבל בשנה כמו זו, שהמודעות לבריאות והימנעות ממגע חגגו, צריך לעצור רגע, להיזהר עם המנהגים הקבועים ולקחת בחשבון את כל המשתנים הכרוכים ברגע שהספירה מגיעה מ-10 ל-0.

אז מה קורה במהלך נשיקה? מעבר להורמונים רבים שמופרשים במהלכה, גם הפרשת הרוק מוגברת. ויחד עם כל אלו עולה הסיכון להידבקות בשלל נגיפים וחיידקים.
אל דאגה, ישנם גם דברים טובים שקורים במהלך הנשיקה וגם עליהם נפרט כאן.

רגע לפני חצות, אספנו עבורכם מדריך להימנעות מסיכונים וסיבוכים, בייחוד בתקופת הקורונה האכזרית הזו. אלו 5 הדברים שיכולים לקרות בנשיקה, לטוב או לרע.

קורונה
טוב, כנראה שעם הנגיף הזה לא חידשנו לכם הרבה, אבל וירוס הקורונה חייב להיכנס לראש הרשימה הזו, אתם לא מסכימים?
בשנה שבה כולם נזהרים מהתקהלות, חוגגים את השנה האזרחית החדשה בבית, ללא מסעדות ומסיבות על מנת למזער מגע עם אחרים, ברור שנשיקה היא הדבר הראשון ממנו נרצה להימנע. לא?

שפעת
בכל זאת, חורף. ועם כל הרעש סביב הקורונה, אנשים שוכחים ומזניחים את השפעת. שגם היא נכנסת לרשימת הסיכונים. אמנם אם תתנשקו עם פרטנר שיש לו שפעת, הנגיף לא ישתכפל מיידית, אבל תוך כשבוע התסמינים כבר יתחילו להופיע.

זיבה
ידעתם שישנן מחלות מין שניתן להידבק בהן גם מבלי לקיים יחסי מין? לדוגמה, מחלת הזיבה אשר עוברת גם בנשיקה. הזיבה מלוות בהפרשות מאיבר המין, צריבה במתן שתן וכאבים. סיבוכים של מחלת הזיבה עלולים לגרום לאי פריון והיא מחלה מדבקת מאוד.

מחלת הנשיקה
נחתום בנשיקה, עם מחלה אחת מדבקת במיוחד, אך מאופיינת בתסמינים קלים שעוברים ללא כל טיפול. המחלה דוגרת תקופה ארוכה של חודש עד חודשיים ומתבטאת בתסמינים אשר דומים מאוד לתסמיני הצינון או השפעת.

עובדת בונוס: הדברים הטובים שבנשיקה
בכל זאת, מאמר לכבוד השנה החדשה, חייב להיחתם במעט אופטימיות, לא?
אז הנה כמה עובדות נחמדות על נשיקות: הנשיקה מפעילה 146 שרירים שונים, כך שב-60 שניות של נשיקה ניתן לשרוף 5 קלוריות.

בנוסף, הנשיקה מזרימה תאי דם לבנים אשר נלחמים במזהמים, יחד איתם מופרשים גם הורמונים אשר אחראיים על שיכוך כאבים. כך שאם כבר לקחתם סיכון, דעו שיש בנשיקה גם צדדים בריאותיים טובים (וספורטיביים!)

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום