בעקבות הסגר: 6 דברים שאפשר לעשות למען הבריאות כשתקועים בבית

(41)
לדרג

אין ספק שההחלטה על סגר נוסף תורמת להעלאת מפלס הלחץ והחרדה. במצב כזה יש שתי אופציות: להיות מתוסכלים ומודאגים או - לנשום עמוק, לקוות שזה הסגר האחרון ולנסות להוציא את הטוב ביותר ממה שיש. אנחנו בחרנו באופציה השנייה, והנה כמה הצעות שיעזרו גם לכם ליישם אותה

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

ישראל נכנסת לסגר השלישי, בתקווה שזהו גם הסגר האחרון. בעוד שאנשי מקצוע רבים תומכים בצעד, בטענה כי הוא חיוני לצורך מניעת התפשטות המגיפה, אי אפשר להתעלם מההשלכות הבריאותיות והנפשיות שכרוכות בו.   למרות הקשיים, ועל אף שהמצב בהחלט מאתגר, תמיד אפשר לנסות לחלץ ממנו את הטוב ביותר. החדשות הטובות: יש לנו כמה הצעות שיעזרו לכם במשימה. שימו לב:

תנשמו:

מסתבר שהפעולה הזאת שנראית לכולנו די אוטומטית, יכולה לסייע מאוד בכל הנוגע להפחתת מתח, אם רק יודעים לעשות אותה כמו שצריך. אז איך זה עובד? פשוט נושפים מספר נשיפות עדינות וארוכות ככל שניתן, תוך כדי הרחבת אזור הבטן. ויש גם הסבר מדעי: האקט הזה למעשה מפעיל את המערכת הפרא – סימפתטית, שזו למעשה מערכת ביולוגית שמשפיעה על מצב הרוגע שלנו. תוכלו לתרגל לפני השינה, בזמן שאתם אוספים את הילדים מהמסגרת (בהנחה שיש להם כרגע), או בכל מקום שתרצו.

תכננו את התזונה היומית שלכם:

דווקא עכשיו, כשהאוכל משחק בתפקיד ה"דוד המנחם", קל מאוד לאכול מכל הבא ליד בכל רגע נתון. ההשלכות - רבות: סיכון מוגבר להשמנה, פגיעה בבריאות, נזק לשיניים ועוד. זה בדיוק הזמן לקחת את העניינים לידיים ולא לתת לאוכל "לנהל" אתכם. הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם להצליח: נהלו תפריט יומי ופעלו לפיו (תוכלו לעשות זאת בעזרת דיאטן/ית אם אתם מתקשים); שתו הרבה מים, הכינו לעצמכם מראש נשנושים בריאים זמינים כמו מקלות קולרבי וגזר/ תפוחים ומעט אגוזים; הימנעו מאכילה מתוך שעמום או מתוך הסחת דעת, כמו למשל בזמן צפייה במסך למשל. בנוסף, ודאו שיש בבית מזונות בריאים ואל תחזיקו בבית שטויות כמו חטיפים ומתוקים שיאתגרו את כוח הרצון שלכם. תוכלו לנצל את הזמן גם כדי להתאמן על הכנת מתכונים בריאים.

חייכו, גם אם לא מתחשק לכם:

מה ששמעתם: המוח שלנו, כך מסתבר, לא ממש יודע להבחן בין דמיון לבי מציאות במובן מסוים. לכן, שלמעשה, ככל שתחייכו יותר, (כן, גם אם יותר מתחשק לכם לבכות באותו רגע), בעצם תשדרו לו שאתם מאושרים. וכשהמוח "יבין" את זה, הוא מיד ישדר את המסר הזה בחזרה לגוף. הבנתם? זה פשוט עניין של מעגל. אם תעשו את זה, מהר מאוד תוכלו לחוש בהקלה ברורה במתח שבו חשתם. חוץ מזה, שווה לנסות לא? זה בטוח לא יזיק.

תתאמנו:

מכירים את הביטוי "נפש בריאה בגוף בריא"? ובכן, כדאי שתדעו שזה ממש מוכח מדעית: כשאנחנו מבצעים פעילות גופנית, משתחררים בגוף שלנו חומרים שונים, ביניהם "אנדורפינים" - שהם למעשה מעין סמים טבעיים שהגוף שלנו מייצר כדי להירגע. מעבר לכך תרוויחו עוד המון דברים: שמירה על כושר, שיפור מצב הרוח ולא פחות חשוב – שמירה על המשקל וצמצום הסיכון להשמנה.

אם אין לכם מושג ממה להתחיל, פשוט תתחילו בחיפוש ברשת: היא מלאה באימוני וידאו המותאמים לדרגות אימון שונות הניתנים ליישום בבית: החל מיוגה ועד תרגילים להעלאת הדופק. זכרו: כל עוד תשמרו על תזוזה, כבר תרוויחו.

סדרו את הבית:

מהר מאוד תגלו, שמעבר לעובדה שהסידור עצמו מספק תעסוקה לא רעה בכלל, זה גם הרבה יותר מרגיע, נחמד ומעודד להיות בסביבה מסודרת ונעימה. תוכלו לקחת על עצמכם פרויקט קטן בכל יום: סידור ארונות המטבח, שינוי מיקום הרהיטים בסלון, מסירת בגדים ישנים או סידור התמונות המשפחתיות.

תכננו מה תעשו לעשות כשתחזרו לשגרה

לפעמים, כל מה שאנחנו צריכים כדי לשמור על מורל גבוה, זה מבט לעתיד ורוד יותר. נסו להגיד לעצמכם שהמצב הוא ככל הנראה זמני, ושדי בקרוב כבר נתחיל לחזור לשגרה. תכננו מפגשים עם ההורים, נסיעות וימי כיף. סביר להניח שעם מעט מוטיבציה תוכלו לעבור את התקופה הנוכחית הרבה יותר בקלות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום