5 עצות הזהב שלנו לסגר מספר 3

(66)
לדרג

זה לא נעשה קל יותר מסגר לסגר, המצב הכלכלי לוחץ, מפלס החרדה עולה, סימני השאלה גוברים והבדידות לא מוסיפה. יצאנו לשאול אתכם על התחושות וביקשנו מהמומחים שלנו כמה עצות שאולי יקלו מעט על המצב. סגר מספר 3 כבר כאן, כדאי שתכינו את עצמכם

מאת: עמית ביבר - מערכת דוקטורס

תקופת הקורונה מציפה המון רגשות מעורבים ומעלה קונפליקטים רבים. מצד אחד, כולנו נשמח שזה יהיה מאחורינו ונעשה כל מה שצריך על מנת למנוע התפשטות של המחלה. מצד שני, כולנו מרגישים את ההשפעה הכלכלית של הסגרים וחוששים מפני קריסה.

הקונפליקטים מלווים בחששות, בתהיות, בלחצים ומשפיעים על המצב הנפשי של רבים מאיתנו. הם גובים מחיר נפשי כבד ויחד איתם גם מחיר בריאותי. יצאנו לשאול אנשים על חששות ותהיות בנוגע לסגר השלישי האם זה נעשה קל יותר, או נהיה קשה מסגר לסגר.

מרבית האנשים ששאלנו, חוששים בעיקר ממצב הכלכלה ומבריאות יקיריהם בני הגיל השלישי. הרבה דיברו גם על ההתלבטות הגדולה האם להתחסן ועל המוטציה החדשה.

משפט שחזר על עצמו היה קשור בשגרה חדשה, במציאות שלא חשבנו שנתמודד איתה ובשאלה הגדולה שמטרידה את כולם: איך ייראו החיים שאחרי ומתי זה צפוי לקרות?

המומחים שלנו מייעצים: תשמרו על הרגלים טובים
לפניכם מספר עצות מהמומחים שלנו להתמודדות עם כלל התהיות והחששות.
מה עושים ואיך מתגברים על הפאניקה וחוסר הוודאות?

לפני הכל צריך להבין שזה המצב, אי אפשר לשנות את ההנחיות ואין מה לבזבז כוחות נפשיים ופיזיים על לנסות להבין או להילחם בהן. נסו לפלס לעצמכם את הדרך בין ההנחיות כך שהבריאות תשמר, ההרגלים הבריאים, הספורטיביים והתזונתיים יישמרו ככל הניתן והפרנסה תיפגע כמה שפחות.

הרגלים ספורטיביים במסגרת החיים ללא חדרי הכושר
לא חסרים תחליפים לחדר הכושר. ניתן לעשות ריצות או הליכות בחוץ, זה טוב גם למערכת החיסונית וגם לגוף שכעת יושב על הספה שעות רבות. אפשרויות נוספות הן שיעורי אונליין בזום, ביוטיוב, או אימונים ביתיים ממה שאתם מכירים ולמדתם.

בנוסף ליתרונות הבריאותיים והגופניים של הספורט, יש לו גם השפעה חיובית נפשית, הוא מעולה בהפגת מתחים, לחצים, חששות ודאגות.

בחרו במאכלים טובים וחיוניים למערכת החיסונית
נצלו את הזמן בבית להשקיע בהכנת ארוחות טובות ובריאות. ראשית, תמיד כיף ונחמד לאכול משהו שהוכן באהבה והשקעה. שנית, הבישול והעשייה במטבח מסבים את תשומת הלב מהלחצים ומרוקנים את הראש מדאגות מיותרות. והחשוב ביותר, מאכלים עשירים בויטמינים ונוגדי מצון יתרמו לחיזוק המערכת החיסונית וסילוק ווירוסים.

בחרו לאכול נכון, עם ערכים תזונתיים טובים, דגנים מלאים, ירקות ופירות במידה, בשר או דגים לחלבון וברזל. ישנה רשימה ארוכה של ארוחות שתוכלו להוציא מרכיבים אלו: מוקפצים, סלטים, כריכים טובים, ארוחות בוקר מפנקות ועוד.

אל תזניחו קשרים – אנשים טובים עושים טוב
לעיתים תחושת הלחץ והחרדה מרחיקה מהסביבה, מכניסה אתכם לעולם משלכם, מנותק מהמציאות ומהקרובים לכם.

אל תרפו, תשמרו על קשר עם חברים, משפחה, מכרים. בכל דרך שתמצאו לנכון, ברשתות החברתיות, טלפונית או בהודעות וואטסאפ.

חישבו גם על הצד השני, ישנם קשישים שמסתגרים לבד כבר חודשים ארוכים, שימרו איתם על קשר, זה הכרחי להם לבריאות הנפש.

אל תתביישו לבקש עזרה
החרדות והלחצים נובעים לעיתים ממצב כלכלי קשה, או מחוסר בסיטואציות חברתיות ולעיתים גם מחרדות מפני המחלה עצמה. אם אתם מרגישים שהקורונה גבתה מכם מחיר נפשי כבד, אל תחכו שהזמן יעשה את שלו, הרגישו בנוח לפנות לעזרה.

ייעוץ פסיכולוגי פרטי או במרפאות בריאות הנפש השונות יכול לעשות את העבודה. הנתונים מראים שישנה עלייה משמעותית בפנייה לתרופות הרגעה, דיכאון, חרדה, לרופאים, לפסיכיאטרים ולפסיכולוגים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום