מעוניינים לקבל חיסון לקורונה? המוקדים בקריסה

(0)
לדרג

ראש ממשלת ישראל התחסן קבל עם ומצלמות והצהיר בגבורה כי הוא מאמין ותומך בחיסון נגד קורונה. רוצים גם? המתינו בסבלנות - רוב מוקדי קופות החולים בארץ חווים קריסה עקב העומס על מערכות הזימונים. האם אנחנו עומדים לקראת מתקפת פאניקה אזרחית? האם הבהלה אחר החיסונים עלולה להזיק לנו?

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

הידד, היאח! החיסון כבר כאן! בזמן שהעולם רועש וגועש סביב הידיעה על מוטציה חדשה וסכנותיה, חיסון הקורונה המיוחל אשר ניתן בזריקה לשריר ב-2 מנות נפרדות, בהפרש של 21 יום, יוצא לדרך, האם הוא זמין לאוכלסויות הסיכון בידוק כפי שהובטח לנו?

ראש ממשלת ישראל, מר בינימין נתניהו, ולצידו מר יולי אדלשטיין - שר הבריאות, כובדו במנת החיסונים הראשונה נגד נגיף הקורונה. הם הובילו דעה, קראו לקהילת הצופים לעשות כמותם, לקחת אחריות מלאה על בריאותם ולהתחסן כנגד הנגיף שטשטש את חיינו בשנה האחרונה. בשעות האחרונות, חלק רב מאזרחי ישראל אשר ניסו לקבוע תור במערכות הזימונים הטלפוניות/האינטרנטיות של קופות החולים, נתקלו בתורים רחוקי טווח או במערכת שקרסה ואינה יודעת לתת את המענה הנכון.

האם אוכלוסיות הסיכון נמצאות בבעיה? שהרי החיסון ניתן לפי תיעדוף של אוכלוסיות יעד ובקביעת תור מראש, מה יקרה כשהתורים רחוקים עד לחודש ימים כמעט? משרד הבריאות בישראל קבע כי הראשונים להתחסן הם עובדי מערכת הבריאות ולאחר מכן בני 60 פלוס. רק מי שנכלל באוכלוסיית הסיכון יכול לקבל את האפשרות לקבוע תור, ובתנאי שמלאי החיסונים עומד על תקנו. ממשרד הבריאות דווח כי ככל שיגיעו יותר חיסונים לארץ וזמינותם תהיה גבוהה יותר, כך אוכלוסיות נוספות יוכלו לקבל את האפשרות להתחסן.

מי לא יתחסן? ילדים עד גיל 16, נשים בהיריון, נשים שמתכננות להיכנס להיריון (עד חודש לאחר קבלת מנת החיסון השנייה), נשים שהן מניקות, אלה אשר חלו בקורונה והחלימו, אנשים הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים או תגובה אנפילקטית למתן חיסון או תרופה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום