העתיד כבר כאן: כל מה שחשוב לדעת על השתלת שיניים ממוחשבת

(1)
לדרג
תוכן מקודם

ההתקדמות הרפואית והטכנולוגית שחלה בשנים האחרונות הובילה למהפכה גם בתחום השיניים. כיום, מטופלים רבים יכולים ליהנות מהשתלת שיניים ממוחשבת, ללא חתכים, ללא תפרים וללא צורך בניתוח אגרסיבי והחלמה ממושכת. כל הפרטים כל ההליך בכתבה

טיפולי שיניים
077-2317018 (מספר מקשר)

לעומת השתלת שיניים סטנדרטית שדורשת ניתוח אגרסיבי יחסית, שבו נדרש לבצע חתך בחניכיים על מנת להחדיר את השתל; השתלה ממוחשבת אינה כרוכה בחתכים או בתפרים. תחילת התהליך כולל סריקה של הלסת העליונה והתחתונה באמצעות ביצוע הדמיית CT וסריקה ממוחשבת אינטרה אורלית, שמאפשרות לקבל תמונה רחבה של גודל השן, צורתה, מבנה החניכיים ועוד.

בשלב הבא, הקבצים הרלוונטיים נשלחים לחברה המייצרת סד כירורגי ייחודי. לאחר מכן, ממקמים את הסד בחלל הפה, קודחים חורים במיקומים הרלוונטיים ומחדירים את השתלים.

מהם יתרונות השיטה?

מעבר לעובדה שכאמור שיטה זו מונעת את הצורך בפעולה אגרסיבית יותר שכרוכה בחתכים ובתפרים, הרכבת הסד בפה מאפשרת לרופא לעבור בדיוק מירבי בעת השתלת השתלים. השיטה חוסכת בדימום ובכאבים וכך גם בהחלמה ממושכת.

למי זה מתאים?

למעשה כל מי שנזקק להשתלת שיניים יכול לעבור את התהליך, לרבות חולי סוכרת ולחולים סיסטמיים. היא מתאימה לאנשים שרוצים להשתיל שן או שתיים וגם למחוסרי שיניים. עם זאת, השיטה אינה מתאימה לאנשים שחסרה להם רקמת עצם בפה. במקרה כזה, תידרש פרוצדורה מורכבת יותר הדורשת השתלת עצם.

מהן ההנחיות לאחר ביצוע השתלה מסוג זה?

לאחר ההשתלה, המטופל יונחה על טיפול אנטיביוטי רלוונטי על מנת למנוע מצב של זיהום. מעבר לכך, אין הנחיות מיוחדות למעט הימנעות משתייה וממאכלים חמים במשך יממה לאחר הטיפול. כמו כן, במקרה הצורך ניתן להשתמש במשככי כאבים בימים הראשונים שלאחר הטיפול.

מהו אורך טיפול ממוצע?

לאחר שמייצרים את הסד, השתלת השיניים עצמה אורכת כשעה (בהתאם למקרה הרלוונטי ולמספר השתלים הנדרש). .

מה לגבי מקרים שבהם נדרשת עקירה לפני ההשתלה?

בחלק מהמקרים, ניתן לבצע גם עקירה וגם השתלה באותו היום. אולם, במקרים רבים ובעיקר כשאר המטופל סובל מזיהומים בחלל הפה, יומלץ לו להמתין עד שחלל הפה יהיה מוכן להשתלה.

ד"ר עלה וושאחי הוא מומחה לרפואת שיניים והבעלים של מרפאת EVO DENT CLINIC. סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום