חדש על המדף: יישור שיניים שקוף באמצעות סורק חדשני

(3)
לדרג
תוכן מקודם

טכנולוגיה חדשנית מאפשרת לנו באמצעות סורק ותוכנה מתקדמת, בשילוב ידע ומומחיות באורתודונטיה, לבצע יישור שיניים שקוף לילדים לבני נוער ולמבוגרים, כתחליף לתהליך המוכר של יישור באמצעות טבעות (גשר שקוף). ד"ר שמואל עיני מסביר על דיוק הסורק, השפעתו על יישור השיניים, ועל יתרונות היישור השקוף

רופא שיניים - יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
053-9387908 (מספר מקשר)

מסתבר שגם בתחום יישור השיניים, אנחנו מתקדמים מאד ועוברים מיישור אנלוגי ליישור דיגיטלי. בשנים האחרונות,  התפתחה טכנולוגיה חדשנית של סריקה דיגיטלית של הפה באמצעות סורק דיגיטלי. הסורק מאפשר לא רק לבצע סריקה דיגיטלית של הפה לפני תחילת הטיפול כתחליף למדידות המיושנות  ולחסוך בכך אי נעימות וחוסר נוחות , אלא מאפשר לנו גם להציג  את מודל ווירטואלי תלת מימדי המדגים למטופל כיצד ייראה הטיפול בסיומו.

איך זה עובד?

הסורק הינו בעצם מצלמה המחוברת למחשב עם תוכנות מתקדמות, ומאפשרת למומחה ליישור שיניים למדוד באופן דיגיטלי  ומדויק מאד את הפה, השיניים, החניכיים  והלסתות. ולא רק זאת, הסורק מאפשר ליצור הדמיה  תלת מימדית של סוף הטיפול באמצעות פלטות שקופות (קשתיות), הקרויות אינויזליין'.

'אינויזליין' נכנסה לארץ בשנת 2001, ונחשבת כיום לשיטה המובילה  ביותר בעולם שליישור שיניים שקוף, עם למעלה משמונה מיליון מטופלים. ד"ר עיני: "אני מבצע הדמיה של התהליך וקובע את שלבי הטיפול , כאשר כל שלב מקבל פלטה, המורכבת למשך שבוע- שבועיים במשך 22 שעות ביממה. את הפלטות מורידים בזמן הארוחות  ובזמן צחצוח שיניים וניקוי הפלטה. כל פלטה גורמת לתנועה מסוימת בשיניים, ורצף של כלל התנועות של כל הפלטות מאפשר קבלת יישור שיניים מדויק, יעיל וקצר בזמן. היכולת המוגבלת של הזזת שיניים של כל פלטה מהווה יתרון שכן תזוזה  קטנה זו, תעזור לנו לוודא שהפלטה לא תכאב, ושהמטופלים לא יורידו אותה.

מדוע היישור בהליך זה אופטימאלי לילדים?

כל ילד בגיל 8 צריך לעבור בדיקה אצל מומחה ליישור שיניים. אמנם לא כל שיני החלב מתחלפות בגיל 8, אבל החל מגיל זה יש לבצע בדיקה אורתודונטית, רוב הילדים אינם נדרשים לטיפול בשלב זה, אך לגבי אלו שכן, לא מומלץ להמתין לתיקון הליקויים עד גיל מאוחר יותר של 10-15 שנים , כשברוב המקרים יכול להיות מסובך יותר לבצע שינויים.

השאלה היא כמה אפשר לסמוך על ילד שירכיב פלטה? מסתבר שכאשר אני מציג לילד את מגוון היתרונות של השיטה שבריאה יותר לשיניים ולחניכיים, טיפול המסתיים בפרק זמן קצר יותר, וללא כאבים, הילדים משתפים פעולה.

על היתרונות של הפלטות השקופות

ראשית, הפלטות שקופות ולכן אסתטיות מאד וכמעט שלא בולטות לעין. זהו יתרון משמעותי. היתרון המשמעותי לא פחות הוא שהן כואבות פחות משיטות אחרות, ולכן אפקטיביות יותר גם עבור ילדים וגם עבור מבוגרים.

כמו כן, ילדים אינם מוגבלים באכילת מזון קשה ודביק שאסור להם לאכול עם הטבעות. יתרה מזאת, כשמדובר בבריאות השיניים והחניכיים, ודבר זה הוא במקום הראשון עבורנו, קל הרבה יותר לנקות את השיניים ללא גשר המודבק  עליהן, מה שעושה  את הפלטות בריאות לשיניים ולחניכיים הרבה יותר. השיטה היא שיטה אישית, אשר מאפשרת לאורתודונט למדוד באופן מדויק את השיניים והפה, ולייצר מודל תלת מימדי מדויק, מה שעשוי לסייע לסיים את הטיפול מהר יותר, והתהליך קל ונעים יותר.

מה תרומתו של הסורק לתהליך?

הסורק מונע את הצורך לעבור מדידות של השיניים, בהם מכניסים לפה כף מדידה עם חומר מטבע, אשר יכול לגרום לרפלקס הקאה, ובאופן כללי אינו סימפטי. בנוסף- אחד היתרונות המשמעותיים של הסורק הוא היותו מדויק ביותר. הסורק נותן לנו מידע מדויק, מעבר לכל מידע שמתקבל ממדידה ידנית. כמו כן, המכשיר מספק לנו מידע בזמן הסריקה אם בוצעה סריקה מדויקת או לא, כך שאין חשש כמו בביצוע מדידות ידניות בשיטה- בה צריך לחזור על המדידה אם לא יצאה מדוייקת. המצלמה מחוברת למחשב הנייד, ושומרת על סביבה ירוקה של אחסון בקבצים דיגיטאליים והפחתה בייצור פסולת לסביבה.

ד"ר שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים, בבית החולים הדסה, בוגר תוכנית התמחות באורתודנטיה בבית החולים הדסה, ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים בהצטיינות. שימש בעבר יו"ר האגודה האורתודונטית בישראל, ומנהל מחלקת יישור שיניים בבית חולים תל השומר ויו"ר ועדת הבחינות באורתודונטיה של המועצה המדעית. כיום משמש מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה"ס ללימודי המשך בבית החולים רמב"ם בחיפה. ד"ר עיני פרסם מאמרים רבים בספרות המקצועית העולמית, בעל ניסיון עשיר בהוראה לסטודנטים לרפואה ולמתמחים ברפואת שיניים ומתן הרצאות בארץ ובעולם, לרבות טכניקות חדשניות באורתודונטיה. ד"ר עיני עוסק בטיפולי יישור שיניים אסתטיים לילדים, בני נוער ומבוגרים, במרפאותיו ברמת גן ובראש העין.

השתתפה בהכנת הכתבה: דפנה לביא.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום