בעיצומו של הגל השני: הפעם לא נשכח את הקשישים

(0)
לדרג

הגל השני כבר פה, ואם יש משהו שנוכל לבצע טוב יותר מהגל הראשון, הוא אחריות על המבוגרים והקשישים בישראל. לכל אחד מאיתנו אשר יש קרוב משפחה, חבר, שכן, שהוא קשיש, הנה כמה עצות מעשיות כיצד תוכלו לעזור להם בדברים הגדולים ובדברים הקטנים. והעיקר שנהיה בריאים!

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

באמצעות טיול משותף, עזרה בקניות מזון או רכישת תרופות, וגם באמצעות הליכים רציניים יותר כמו בדיקה ומימוש של גמלת הסיעוד, באפשרותנו לסייע ליקירנו הקשישים אשר רק עכשיו מתאוששים מהגל הראשון של הקורונה, והנה כבר הגל הנשי בעיצומו, מזכיר לכולנו את החשיבות בטיפול ותשומת לב לקשישים בישראל, בין אם הם קרובי משפחה אהובים, כמובן, וגם אם מדובר בשכנים שלא שוחחנו איתם עד היום. עכשיו זו ההזדמנות של כולנו.

שירותי סיעוד וליווי בבית

חוק הסיעוד בישראל מאפשר לקשישים אשר אינם מסוגלים לבצע פעולות יומיומיות בעצמם, לקבל סיוע סיעודי באמצעות זכאות מהמוסד לביטוח הלאומי. גם אם אתם אומרים לעצמכם שהליך כזה יכול לקחת הרבה זמן עד לקבלת האישור, יפה שעה אחת קודם. ליווי סיעודי בביתם של יקיריכם הקשישים, יכול לעשות את כל ההבדל עבורם, במיוחד בתקופה זו של חוסר ודאות.

גמלת הסיעוד תאפשר לקשיש מטפלת בביתו, כמו גם שילוב של חלק או כל השירותים הבאים (בהתאם להחלטת הוועדה של המוסד לביטוח הלאומי): טיפול במרכז יום לקשישים, משדר מצוקה, שירותי מכבסה.

טיפול רפואי בבית

כאשר מצבו הבריאותי והתפקודי של הקשיש אינו מאפשר לו לבצע בדיקות או לקבל טיפול מחוץ לבית, סל הבריאות מזכה מטופלים אלו בבדיקות דם, ביקור רופא, ביקור אחות, פיזיותרפיה ועוד, בביקור בית של בעל המקצוע. חשוב לדעת זאת ולבקש שירות זה, אשר יכול לחסוך סיכון מיותר, בהגעה לקופת החולים בימים אלו.

ביקורים חברתיים ותמיכה

אחד הדברים שכולנו, ממש כולנו יכולים לסייע בהם הוא ביקור חברתי, תמיכה ידידותית, לקשישים בתקופה זו של הגל השני. כל מה שצריך הוא קצת מזן פנוי, סבלנות, ורצון לתת ולעשות למען מישהו אחר. אתם תגלו בעצמכם כמה זה מרומם וממלא, ועבור הקשיש אותו ביקרתם, תהיו בטוחים שגם אם לא עשיתם דבר מלבד לשבת לשוחח, לצאת יחד לטיול, עשיתם המון. קחו רגע ונסו לחשוב אם יש קשישים באיזור מגוריכם הקרוב, אשר חיים בגפם, ופשוט לכו אליהם לבקר. גם אם הפעם הראשונה תהיה קצת מוזרה כי אינכם מכירים, אל תדאגו, בפעם השנייה זה כבר יזרום יותר, ולכו תדעו, אולי אפילו הם יבקשו מכם לקנות להם דבר מה במכולת או בבית המרקחת, ותוכלו לעזור להם באופן משמעותי!

משלוח תרופות ומזון

אמנם בהכללה, אך קשישים רבים לא נוהגים לבצע קניות סופרמרקט און ליין, הם מעדיפים ללכת לסופר בעצמם לקניות. בתקופה בה יציאה מהבית מהווה סיכון ממשי, נשתדל לעזור להם כמה שיותר, באמצעות עריכת הקניות עבורם, ואספקת תרופות מקופת החולים הקרובה. אם יש לכם שכנים קשישים, אל תתביישו, הציעו להם לעזור להם עם שירותים אלו, אין לכם מושג כמה זה עוזר להם!

אם אתם גרים במרחק רב מיקיריכם הקשישים, בידקו ונסו ליצור קשר עם צעירים בסביבת ביתם, אשר יכולים לסייע עם עריכת קניות ומשלוח תרופות מבית המרקחת הקרוב. זה ייתן לכם שקט, ותהיו בטוחים שלא תתקשו כלל למצוא מתנדבים למשימה החשובה הזו.

שירותי משרד הרווחה לקשישים בקהילה

משרד הרווחה מספק שירותים שונים כגון מועדונים לקשישים, מרכזי יום, דיור מוגן, בתי אבות לקשישים, שכונה תומכת ועוד. על מנת לקבל את השירות ניתן לפנות לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות. תוכלו לסייע ליקיריכם להשתלב במרכז יום לקשיש בקרבת ביתו. במרכז היום הקשישים מקבלים פעילויות חברתיות, הפעלות, ארוחות, ובמידת הצורך הם מקבלים גם שירותים נוספים.

לא בטוחים כיצד אפשר לעזור?

אם יש לכם שכנים קשישים ואינכם בטוחים כיצד ניתן לעזור להם, אם אתם רוצים להתנדב בסיוע לקשישים, ניתן לפנות לשירותי הרווחה ברשויות המקומיות ולעמותות המסייעות לקשישים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום