אופטימיות קוסמית: 5 הרגלים שנשמח לאמץ גם בחלוף הקורונה

(65)
לדרג

כולנו מחכים ליום שבו מגפת הקורונה תהיה מאחורינו, ושנזכה לשוב לחיים רגועים ושלווים יותר. אלא שכמעט כמו בכל תחום – גם במקרה זה, אפשר למצוא כמה נקודות אור. ההרגלים הבאים אמנם התקבעו בעקבות הקורונה, נשמח בהחלט אם הם יישארו גם כשהיא כבר לא תהיה בסביבה

מאת: מערכת זאפ דוקטורס

החשש לבריאות, אי הוודאות לגבי העתיד והצורך במסכה שמסרבלת לכולנו את החיים, מעידים כי אין ספק שמגפת הקורונה הביאה עימה טרדות ודאגות רבות. למרות זאת, יש כמה דברים חיוביים שנולדו עקב הזהירות המתבקשת בתקופה הנוכחית, וממש לא היינו מתנגדים לאמץ אותם גם כשהקורונה כבר לא תישאר בסביבה. הנה כמה מהם:
עוגות ולחמים ללא מגע יד אדם:
עוד לפני שהקורונה נכנסה לחיינו, חווית הרכישה במעדניות הייתה שונה לחלוטין: לחמים, עוגות ושאר מאפים היו מוצעים למכירה ללא כיסוי, וחשופים למגע יד אדם. אם חשקתם בקרואסון למשל, לא היה פשוט לנחש כמה ידיים הוא עבר במהלך היום. וכידוע, גם לחמים ועוגות שנאלצים לשהות יום שלם על המדף חשופים לחיידקים ונגיפים שונים.
מצב זה השתפר באורח פלא מאז שהקורונה נכנסה לחיינו: כיום רשתות רבות של מאפיות ואפילו המעדניות ברשתות הסופר, כבר השכילו להבין שמראה עיניים ובעיקר הקפדה על אסתטיקה הם לא פחות חשובים מהטעם: מזונות כמו בורקסים, מאפים ואפילו לחמים נמכרים ארוזים בתוך אריזות ניילון מוקפדות. הרגל זה הופך את הקנייה לבטוחה ומהנה יותר.

פחות תורים במרפאות השיניים:

אם ניסיתם לקבוע תור לשיננית באחת מקופות השיניים לאחרונה, וודאי שמתם לב לשינוי המבורך שחל בהן. במקום להמתין בתור עמוס במטופלים, לרוב החוויה מרווחת ונעימה יותר. העקרון שעומד מאחורי העניין הוא כמובן למנוע מצב שבו מטופלים רבים מתקבצים בחדר המתנה, מה שמקשה על שמירת ריחוק חברתי כנדרש. לפיכך, המרפאות מקפידות לקבל רק מטופלים שהזמינו מראש ואוסרות על התקהלות. התוצאה: פחות צפיפות, פחות תורים.

אימוני כושר מרווחים:

כל מי שנוהג ללכת לשעורי כושר בסטודיו, יודע שאחד החסרונות הגדולים בהם הוא הצפיפות. היום, בעלי מכונים כבר מבינים ששמירה על מרחק היא כלי חיוני לשמירת הבריאות. בפועל, התובנה הזאת מובילה לצמצום במספר המשתתפים בכל שיעור ובהקפדה משמעותית יותר על ריחוק חברתי. באופן זה המתאמנים נהנים משעור מאוורר יותר, ומהנה פי כמה.

חינוך להיגיינה:

כידוע, ילדים רבים אינם מקפידים לשטוף את ידיהם כנדרש לפני האכילה או לאחר היציאה מהשירותים. אנחנו כהורים יכולים לבקש, להסביר ולהתחנן, אבל בסופו של דבר המציאות בשטח היא זו שהובילה לשינוי ההתנהגותי בעניין הרגלי ההיגיינה האישית. ספק שהקורונה עשתה לנו שירות מצוין בנושא, וכיום חלק מבתי הספר אפילו דורשים מהתלמידים לשטוף היטב ידיים לפני האכילה ומלמדים את חשיבות ההיגיינה.  אגב, שטיפת ידיים היא כלי חיוני לא רק להגנה מפני קורונה אלא, כידוע גם למניעת הידבקות במחלות שונות ובחשיפה לחיידקים ומזהמים רבים כך שהרווח כפול.

יותר זמן משפחה:

אם יש משהו שההורים שבינינו למדו להבין בתקופת הקורונה, זה שאפשר לעבוד פחות שעות מחוץ לבית ועדיין להצליח לעמוד במשימות ואפילו לעשות את זה די טוב. תוסיפו לזה את העובדה שמספר הטיסות היוצאות צומצם באופן משמעותי, והנה קיבלתם יותר זמן בחיק המשפחה ויותר ארוחות משפחתיות. לפי מחקרים שונים, ילדים שמסתגלים לארוחות בחיק המשפחה, משיגים תוצאות תזונתיות בריאותיות טובות יותר. בין היתר, כשאוכלים יחד, האכילה מסודרת ובריאה יותר, הסיכוי להשמנה פוחת, ואפילו מצב הרוח משתפר מה שמוביל להישגים נאים יותר בלימודים. כדאי לנצל את זמן האכילה לטובת שיחות ומעורבות בחיי הילדים

לסיכום: נגיף הקורונה השפיע על חיינו במובנים רבים, אך לא כולם שליליים. היגיינה בתחום המזון, פחות צפיפות בשעורי הכושר ובמרפאות השיניים ויותר זמן איכות עם המשפחה הם רק חלק מההרגלים הטובים שסיגלנו לעצמנו לאחרונה, ואותם כדאי לאמץ לתמיד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום