אמריקה הלטינית: עליה מדאיגה בהיקף מקרי ההדבקה והתמותה מנגיף הקורונה

(7)
לדרג

מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) מדווחים כי אמריקה הלטינית מהווה את המוקד המרכזי הנוכחי של מגפת COVID-19, בעקבות העליה החדה בהיקף מקרי התמותה במדינות אלו. כל המספרים והעדכונים בכתבה

מאת: מערכת Zap Doctors זאפ דוקטורס

מן הנתונים המגיעים מאמריקה הלטינית עולה כי נכון לסוף חודש מאי נרשמו למעלה מ-2.4 מיליון מקרי הדבקה בנגיף הקורונה, עם מעל 143,000 מקרי תמותה משנית למחלה נשימתית על-רקע COVID-19. בעקבות נתונים אלו, היקף המקרים היומיים באמריקה הלטינית עלה על המספרים עליהם דווח באירופה ובארצות הברית.

אמריקה הלטינית הפכה למוקד המרכזי של מגפת COVID-19 והמומחים צופים כי השבועות הבאים יהיו מאתגרים מאוד באזורים, בפרט בברזיל, וכי יידרש עוד זמן רב בטרם ניתן יהיה לראות את סופה של המגפה.  מומחי ארגון הבריאות העולמי הביעו גם דאגה רבה מהאצת ההתפרצות בפרו, צ'ילה, אל סלבדור, גואטמלה וניקרגואה.

צילום: שאטרסטוק

עם קרוב לחצי מיליון מקרי הדבקה בנגיף בברזיל נכון לסוף חודש מאי, המדינה מהווה כיום את המוקד הגדול ביותר אחרי ארצות הברית. בשבוע האחרון של חודש מאי מספר מקרי התמותה היומי בברזיל היה המספר הגבוה ביותר עליו דווח ברחבי העולם ועד כה תועדו קרוב ל-29,000 מקרי תמותה במדינה.

לצד הודעת ארגון הבריאות העולמי כי אין מקום להקל על ההגבלות שנקבעו במדינות אלו בתקופה זו, מחקר מארצות הברית ניבא עליה משמעותית בהיקף מקרי התמותה בברזיל ומדינות אחרות באמריקה הלטינית עד חודש אוגוסט. המחקר מאוניברסיטת וושינגטון הזהיר כי עד חודש אוגוסט, סך מקרי התמותה בברזיל עשוי לעלות בהיקף של פי 5 עד 125,000 מקרי תמותה עקב המחלה הזיהומית. בנוסף, הצפי הוא כי שיא ההתפרצות של המחלה הנגיפית תהיה במהלך החצי השני של חודש יוני. בעקבות התחזיות הללו קראו רבים להטלת סגר במדינה, צעד לו הנשיא הנוכחי בברזיל התנגד זמן רב.

על-פי התחזיות הנוכחיות, מקרי התמותה עקב COVID-19 בפרו צפויים להגיע עד קרוב ל-20,000 מקרי תמותה עד חודש אוגוסט, עדות לכך שהדרישה לאשפוז חולים קשים ביחידות טיפול נמרץ צפויה לעלות על מספר מיטות טיפול נמרץ זמינות במדינה. התחזיות מנבאות כי עד חודש אוגוסט תחול עליה בסך מקרי התמותה בהיקף של עד קרוב ל-12,000 מקרים בצ'ילה, 7,000 מקרים במקסיקו, 6,000 מקרים באקוודור, 5,500 מקרי תמותה בארגנטינה ועד 4,500 מקרי תמותה בקולומביה.

קובה הינה המדינה האחת באזור שהצליחה להתמודד באופן יחסית טוב עם המגפה הנוכחית, ועל-פי התחזיות של מומחים בתחום סך מקרי התמותה עד חודש אוגוסט צפוי לעמוד על 82 מקרים בלבד.

מתוך דו"ח מטעם ה- Institute for Health Metrics and Evaluation

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום