חדש על המדף: מהיום גם יישור שיניים שקוף לילדים

(1)
לדרג
תוכן מקודם

כבר מגיל 8, כל ילד מחויב לעבוד בדיקה יסודית של מומחה ליישור שיניים, במטרה לבחון את התפתחות השיניים והסגר, גיל החלפת השיניים וסדר בקיעת השיניים הקבועות. בחלק מהפעמים, בדיקה זו תוביל אותנו לטיפול יישור שיניים קצר (טיפול שלב ראשון), למרות שטרם התחלפו כל השיניים החלביות בקבועות. רוב הנבדקים לא מתחילים טיפול אבל ממשיכים במעקב צמוד של האורתודונט ומתחילים לרב יישור שיניים רק מאוחר יותר, לקראת החלפת השיניים החלביות בקבועות, בגילאים 10-12 שנים.

רופא שיניים - יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
053-9387908 (מספר מקשר)

מהו יישור שיניים וכיצד הוא מתנהל?

את הטיפול ליישור שיניים מומלץ להתחיל בקרב ילדים,  בגיל  מוקדם לקראת גמר החלפת השיניים החלביות בקבועות , בשל שיקולים רפואיים וחברתיים ובמטרה לסיימו כמה שיותר מהר. יישור שיניים במבוגרים נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות, בקרב מבוגרים שלא עברו יישור שיניים בגיל צעיר, או שחלה בהם נסיגה בתוצאת יישור השיניים שלהם מילדות.

יישור שיניים שקוף - כמעט ולא תרגישו שהוא שם

הטכנולוגיה המתקדמת של יישור שיניים שקוף מאפשרת יישור שיניים נוח, שנמשך זמן קצר יחסית במבוגרים מעל גיל 20 ועד לגילאים של 60 שנה ויותר! במקביל למבוגרים, גם ילדים ומתבגרים רבים נהנים מיישור שיניים חדשני ואסתטי במרפאתו של המומחה ליישור שיניים. בנוסף לשיטה הותיקה של גשר המתכת הרגיל, קיימות שיטות מתקדמות יותר של יישור שיניים מותאם אישית. השיטה  המובילה בהן היא יישור שיניים מותאם אישית של קשתיות שקופות בלתי נראות(CLEAR ALIGNERS)  מפלסטיק, המחליפות את הטבעות וחוטי המתכת.

חסל חששות חברתיים

שיטה חדשנית זו מאפשרת גם למתבגרים בגילאי בית הספר היסודי ובמהלך התיכון, לעבור יישור שיניים ולחוש בנוח וללא חששות חברתיים. השימוש במחשבים ובטכנולוגיות תלת מימד חדשניות מאפשרות יצירת קובץ דיגיטלי של פה המטופל, ואת הדגמת התוצאה הסופית עוד לפני התחלת הטיפול, כדי שהמטופל יוכל להתרשם איך יראה הפה בסוף הטיפול. בטיפול החדשני עם קשתיות שקופות (פלטה לשיניים) הנשלפות מהפה בזמן האוכל, התוצאה מדויקת ומהירה. בנוסף לאסתטיקה המשופרת (הקשתיות שקופות ובלתי נראות) ולטכנולוגיה היעילה, הקשתיות בריאות יותר לחניכיים (מאפשרות ניקוי השיניים בהליך קל וקצר יחסית), נוחות להרכבה ומלוות בפחות כאב ובחוסר נוחות. רצף הפלטות מורכבות על השיניים למשך רוב שעות היממה, ומוחלפות בפלטות אחרות מדי שבוע עד שבועיים, ומיועדות להורדה רק בזמן אכילה, שתייה וצחצוח שיניים.

חסל הגבלות אכילה ותנועה

בעבר מידות השיניים נלקחו בשיטות מיושנות המעתיקות את צורת פה המתרפא תוך שימוש בכף ובחומר מידה. כיום מחליפה את המידות הסריקה בסורק אינטרה אוראלי (מצלמה המחוברת לתוכנת מחשב). בסריקה זו לא עולה תחושה של חוסר הנעימות שחש המטופל בלקיחת המטבעים בשיטות המיושנות, וכמו כן, גם השגיאות בלקיחת המידות מצטמצמות מאוד ומייעלות את דיוק המדידה.  הקובץ הדיגיטלי נשלח למרכז החברה בחו"ל ומאפשר את התכנון מדוקדק של האורתודנט לייצור הפלטות על גבי מודל וירטואלי

סדרת הקשתיות השקופות מאפשרות רצף תנועת השיניים בצורה הדרגתית ומבוקרת, כאשר כל קשתית מיועדת לשלב מתקדם יותר של הטיפול עד לקבלת התוצאה המושלמת. הקשתיות מפעילות כוחות מדודים ושקולים על כל שן, או קבוצת שיניים מסוימת בכל שלב של הטיפול. שלא כמו גשר בשיניים, אין הגבלות על אכילה ושתייה וניתן לאכול אף מאכלים דביקים או קשים.

נתוני הצלחה

הצלחת הטיפול תלויה במיומנות המומחה ליישור שיניים, בוותק שלו כמומחה ביישור שיניים, בהכשרה ובניסיון הספציפי שצבר בטיפול בפרוטוקולים העדכניים החדישים של שיטה זו. על מנת להשיג את התוצאות הרצויות ולהתגבר על מצבים מורכבים - נדרשים מהמומחה עיסוק יומיומי בשיטה זו והתעדכנות שוטפת, בכדי שידע להתאים לכל מטופל את סט הקשתיות המתאים לו ביותר, להשגת תוצאה רפואית ואסתטית אופטימלית. נכון להיום ניתן לבצע יישור שיניים בלתי נראה אופטימלי גם בליקויי סגר קשים, שלא היו ניתנים לתיקון בקשתיות שקופות עד כה!  ניתן אף להימנע ברוב המוחלט של המצבים מעקירת שיניים באמצעות הרחבת הלסת והזזת השיניים אחורנית (במצב של צפיפות או בליטת שיניים, בכדי לפנות מקום לשיניים מיושרות בלסת).  יחד עם זאת, שיתוף הפעולה של המטופל חשוב ביותר והוא חייב להקפיד על הרכבת הקשתיות, כדי להשיג את התוצאה המיועדת, כאשר חוסר הקפדה מהווה חסרון ניכר.

ד"ר עיני שמואל בוגר הפקולטה לרפואת שיניים בהדסה ירושלים (בהצטיינות) משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בהדסה ירושלים ,ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) .1994  מנהל ההתמחות באורתודונטיה וראש הקורס לטכנולוגיות מתקדמות בבית הספר ללימודי המשך ברפואת שיניים, בבית החולים רמב"ם בחיפה .יו"ר ועדת הביקורת ויו"ר יוצא של האגודה האורתודונטית בישראל. יו"ר יוצא של ועדת הבחינות באורתודונטיה בוועדה המקצועית של המועצה המדעית מטעם משרד הבריאות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום