פנים פרופורציונאליות

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מתלבטים לגבי הליך של ניתוח פלסטי בפרופיל הפנים שלכם? ד"ר שלמה צרפתי, רופא מומחה ומנתח אף אוזן וגרון למעלה מ-40 שנה, מעניק לנו תמונה רחבה ומקצועית לגבי חשיבות פרופיל הפנים, ומזכיר שלפני האסתטיקה, באה הבריאות

שירותי אסתטיקה רפואית
053-7933995 (מספר מקשר)

פרופיל הפנים של האדם היה מאז ומעולם היה בעל חשיבות רבה, אולם הוא מעולם לא היה בכותרות כמו בשנים האחרונות. טכניקות חדשניות, רשתות חברתיות, זמינות לביצוע ניתוחים פלסטיים, הפכו את תחום פרופיל הפנים לפופולארי, זמין, נגיש. אם תשאלו אותי, לעיתים קצת יותר מדי. נראה כי שכחנו בדרך את האיזון, הפרופורציות, החשיבות הבריאותית של פרופיל תקין, מעבר למראה האסתטי.

מדוע אתה כועס?

עד לפני כ- 15-20 שנה, פרופיל האדם היה תמיד בכותרות, אולם לא הייתה לו חשיבות כמו בשנים האחרונות. מה השתנה? הטכניקות השתנו והשתכללו, אפשרו לנו לפרוץ דרך ולהצליח לבצע הליכים מורכבים אשר עד לפני כן היוו חלום בלבד עבור מטופלים רבים. חשוב להבין כי עיקר השינוי נובע מהסתכלות כוללת לא רק על האף, אלא על האף והפרופורציות של הלסת התחתונה והלסת העליונה. על מנת לקבל פרופיל נאה  ויפה, חשוב שתהיה פרופורציה בין הלסת התחתונה והעליונה.

כאשר מסתכלים על מישהו מפרופיל או חצי פרופיל ורואים שהלסת התחתונה נסוגה אחורנית, ולא בפרופורציה עם שאר הפנים, זה קופץ לעין, בולט, ויכול לייצר רושם שאותו אדם אשר הפרופורציות שלו לא מסודרות, נראה כועס כל הזמן. הוא לאו דווקא כועס, אך פניו נראות כועסת, לא שלמות.

אילוסטרציה/מראה פנים דיגיטלי

חלק לא קטן מהמטופלים אשר מגיעים אליי, מקבלים המלצה לעבור ניתוח לשיפור האף והפרופיל, על מנת לשפר את הביטחון העצמי שלהם, ועליי לומר בכנות שנוכחתי לראות מקרים רבים של גברים ונשים כאחד, אשר שיפור הפרופיל למראה שלם ומדויק יותר, שיפר את הביטחון העצמי שלהם, את ההופעה שלהם מול אנשים, אבל חכו, עדיין לא הגענו לעיקר. ביטחון עצמי הוא בהחלט חלק חשוב בסיפור, אך אני עדיין דוגל בבריאות במקום הראשון, מיד נגיע לשם.

פרופיל פנים בעידן הדיגיטאלי

לא רק הטכניקות השתפרו ב-15 השנים האחרונות, גם לרשתות החברתיות יש אמירה לא מבוטלת בנושא. אדם אשר לא מעלה תמונת פנים בחשבון הפייסבוק שלו, או בלינקדאין, אוטומאטית יכול להיחשב כלא אמין ואולי פרופיל פיקטיבי. הבעיה מתחילה כאשר עיקר הרצון לשינוי נובע ממניעים אסתטיים, אולם מה לגבי המניעים הבריאותיים?

הגדלת סנטר ובעיית מנשך – לא הולך ביחד

חשוב להפריד בין אסתטיקה לבריאות במקרה הזה. ניתוח קוסמטי מתייחס לשיפור אסתטי בלבד, ואינו פותר בעיה תפקודית, כגון מנשך שיניים. תפקוד של מנשך השיניים הינו באחריות מנתח פה ולסת, תחום שונה לחלוטין מהתחום האסתטי, אשר מהווה השלמה להליך הבריאותי. כאשר מגיעים אליי מטופלים עם בעיית מנשך שיניים, איני יכול לטפל בהם, מכיוון שזה לא יפתור את בעיית התפקוד והלעיסה של הפה. לצערי, ראיתי מטופלים אשר עברו לדוגמא הגדלת סנטר, עם בעיות מנשך רציניות, ולא קיבלו התייחסות מקצועית לבעיה הרפואית.

אילוסטרציה/פנים אל מול פנים

60 שניות על פרופורציות

על מנת להבין את התמונה הרחבה של חשיבות פרופיל פנים בריא ואסתטי, אנו נחטא למטרה אם נתייחס לפן הצר ההליך הקוסמטי. חשוב להבין את המכלול שנקרא "פרופיל פנים", אשר מתייחס לא רק לאף, תתפלאו לשמוע, אלא בעיקר למיקום הלסת התחתונה והלסת העליונה, והיחס ביניהן.

ההיבט הרפואי של יצירת פרופורציות בין הלסת התחתונה לבין הלסת העליונה, מתייחס לתחום שנקרא כירורגיית פה ולסת. מדובר בניתוחים מורכבים מאוד, אשר כוללים גם את השיניים, הזזה של הלסת התחתונה קדימה על מנת להשוות לפרופורציות של שאר הפנים. חלק לא מבוטל מהפרוצדורה מתייחס לסידור מנשך השיניים, המפגש בין קשת השיניים של הלסת העליונה, מול קשת השיניים של הלסת התחתונה, מה שיכול להביא למנשך שיניים מדויק, ואפשרות ללעוס טוב יותר. מנשך לא מדויק גורם להפרעות בלעיסה, והפרעות אסתטיות. חשוב להבין כי לעיסה נכונה הינה מערכת שלמה אשר משפיעה על מערכת העיכול שלה, ועל כל הגוף שלנו.

שיפור קוסמטי לא משפר את יכולת הלעיסה

חוסר איזון בין הלסת העליונה לבין הלסת התחתונה, מה שגורם למנשך שיניים לא תקין, לא ישתפר או ייפתר באמצעות שיפור קוסמטי בדמות ניתוח פלסטי. אפשר להבליט קצת את הסנטר קדימה, על מנת לנסות לתת לפרופיל מראה שלם יותר, אבל זהו טיפול בתוצאה, ולא במקור.

חשוב לי לשתף אתכם במידע הזה, שהרי אני מומחה ומנתח אף אוזן גרון, ולא מנתח פה ולסת. ועם זאת, ברבות השנים שמתי לב כי חלק ניכר מהציבור וממטופלים אשר מגיעים אליי על מנת לעבור הליכים פלסטיים, אינם מודעים שניתוח פלסטי הוא חלק מאספקט הפרופיל, ועל מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, יש להעמיק ולבדוק מה ההליך הנכון ביותר לכל אחד באופן אישי, קודם כל מבחינה בריאותית, ולאחר מכן מבחינה אסתטית.

ד"ר שלמה צרפתי הינו רופא מומחה ומנתח אף אוזן וגרון למעלה מ-40 שנה, מאחוריו השתלמויות מרובות בארה"ב, ומרכזים רפואיים מפורסמים ברחבי אירופה. ד"ר צרפתי הינו הבעלים של מרפאה גדולה ב"מרכז הרפואי רמת אביב" בתל אביב. מקבל מטופלי קופ"ח מאוחדת, יועץ בכיר למטופלי קופ"ח כללית ובהסדר עם כל חברות הביטוח.

סייעה בהכנת הכתבה: דפנה לביא

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום