רגע לפני הקיץ: כל מה שחשוב לדעת על הגדלת חזה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

הקיץ בפתח, וזה בדיוק הזמן לשלוף את החלומות מהמגרה ולפעול להגשמתם. אם "הגדלת חזה" נכללת ברשימת החלומות שלך, חשוב שתכירי את כל המידע הרלוונטי בנושא

רופא מנתח פלסטי
077-2313266 (מספר מקשר)

מאז ומתמיד שדיי האישה נתפסו כסמל לנשיות, לפריון וליופי. נשים שלא מרוצות ממראה השדיים שלהן, עלולות לחוש לא בנוח עם גופן וגם לסבול מביטחון עצמי ירוד. דווקא עכשיו, כשהקיץ בפתח, הסוודרים העבים מפנים את מקומם לגופיות ולשמלות האווריריות. מעל מיליון נשים ברחבי העולם בוחרות לבצע ניתוח להגדלת חזה, המאפשר להן להתלבש כרצונן ולהרגיש בנוח עם גופן בכל זמן ובכל מקום.

רגע לפני ההחלטה הגדולה

חשוב שתדעי, שניתוח להגדלת חזה הוא למעשה אחד הניתוחים הוותיקים והפופולריים ביותר שקיימים בעולם הכירורגיה הפלסטית. שתלי הסיליקון הראשונים, הומצאו בסוף שנות ה- 60 ומאז עברו שיפורים רבים. הפרוצדורה נשארה פחות או יותר זהה - אולם, בניגוד לתקופות קודמות, שבהן היו מספר אפשרויות של גישה להחדרת השתלים, כיום נהוג לבצע חתך אחד מינימלי בכפל התת שדי.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/מעל גיל 18? את יכולה להגדיל

מתי אפשר/כדאי להתחיל?

הניתוח מתאים לכל אישה מעל גיל 18, ללא מגבלות בריאותיות.

מהן הסיבות השכיחות שבגינן נשים בוחרות לעבור ניתוח מסוג זה?

הסיבות להגדלת חזה מגיעות בעיקר בשל ירידה במשקל, לידות, או מבנה גוף נערי. הניתוח מאפשר לנשים רבות לחוש בנוח עם גופן בכל סיטואציה חברתית או אינטימית בחייהן.

כיצד מתבצע הניתוח?

הגדלת החזה מתבצעת באזור שמאחורי השד הטבעי. במהלך הניתוח, מבצעים חתך קטן בחלק התחתון של השד, לתוכו מכניסים את שתליי הסיליקון. גודל השתל נקבע בהתאם להעדפות המטופלת, והוא ממוקם מעל לשריר דופן החזה או מתחתיו, בהתאם לנתוני הגוף. לאחר הכנסת השתל, החתך נתפר באמצעות תפרים "נמסים" (שאין צורך להוציאם), וכך מתקבלת תוצאה טבעית עם צלקת שכמעט אינה מורגשת. הניתוח מתבצע תחת הרדמה כללית ואורך כשלושת רבעי שעה.

אילו הכנות נדרשות לפני הניתוח?

לרוב, המנותחת תידרש לבצע ספירת דם ולהקפיד על צום, בהתאם להוראות הרופא המנתח.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/הגדלה או הרמת חזה?

באילו סוגי שתלים נהוג להשתמש?

העקרון בכל השתלים דומה: כל הסוגים מכילים מעטפת חיצונית – מעין יריעת סיליקון המונעת מתוכן השתל לדלוף. רמת הצפיפות של החלק הפנימי - שתל הסיליקון, משתנה בין הסוגים. כיום נהוג להשתמש בשתלים בעלי חספוס עדין הנחשבים כבטוחים ביותר. צורת השתלים מותאמת להעדפת המטופלת ובהתאם למבנה גופה: ישנם שתלים בולטים יחסית וישנם שטוחים וצרים יותר.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הניתוח?

השתלים החדשים אמנם מאפשרים למטופלת ליהנות מתוצאות ארוכות טווח, אולם מומלץ להחליפם בכל 10 שנים. זאת מאחר שהשתל עלול להיקרע לאחר תקופת שימוש ארוכה. כדי לשמור על תוצאות ניתוח ארוכות וטובות כדאי להקפיד על שימוש בחזייה איכותית ותומכת.

מה לגבי הטענות ששתלי סיליקון עלולים לגרום לתופעות שונות – החל מכאבי ראש ועד לסרטן שד?

חשוב להבהיר, שעל אף פרסומים שונים, עד כה לא נמצאו הוכחות מדעיות חד משמעיות לפיהן השתלת סיליקון בחזה גורמת לבעיות בריאות כמו כאבי ראש, עייפות ועוד. עם זאת, הספרות הרפואית אכן מצביעה על קשר מסוים בין שתלי סיליקון מסוג מסוים של חברה אמריקאית, לבין הופעת גידולים שמופיעים ב"קופסית" שהגוף יוצר סביב השתל. למרות זאת, מדובר בתופעה נדירה - רק 1 מתוך 9,000 מנותחות עלולה לפתח ממאירות מסוג זה. בהזדמנות זו חשוב להדגיש כי שתלי סיליקון אינם גורמים לסרטן שד.

מהי תקופת ההחלמה הנדרשת ומה היא כוללת?

על המטופלת להימנע מפעילות גופנית כשבועיים לאחר הניתוח. תוצאות סופיות לרוב ניתן לראות תוך חודש, אך כבר למחרת בבוקר אפשר לחייך מול המראה ולמדוד בזהירות בגד ים חדש.

על אילו הנחיות חשוב להקפיד לאחר הניתוח?

חשוב להגיע לביקורת אצל הרופא המנתח תוך שבועיים מביצוע הניתוח. כמו כן, אחת לשנה חשוב לבצע מעקב אצל כירורג שד שכולל גם אולטרסאונד שד. וכאמור - יש צורך בהחלפת השתלים בכל עשר שנים, במטרה להימנע מקרע או מבלאי של השתל.

האם ניתן להניק לאחר ניתוח להגדלת שדיים?

בהחלט. הניתוח אינו פוגע במהלך ההנקה.

מה ההבדל בין "הגדלת חזה" לבין "הרמת חזה"?

בעוד שהגדלת חזה מתאימה לנשים בעלות חזה קטן, "הרמת חזה" מתאימה לנשים בעלות שדיים נפולים, חסרי נפח ופטמות נמוכות ביחס לגובה השד. במקרים מסוימים, כדי להשיג תוצאה אופטימלית, יהיה צורך בניתוח שכולל גם הרמת חזה וגם הגדלה. מדובר בפרוצדורה מורכבת וארוכה יחסית בהשוואה להגדלה בלבד.

לסיכום: ניתוח להגדלת חזה הוא פרוצדורה ותיקה, פופולרית ובטוחה יחסית, המאפשרת לנשים רבות להיראות נפלא ולחוש בנוח עם גופן, מה שבד"כ משפר גם את ערך הביטחון העצמי שלהן. אגב, אסור לטעות ולחשוב שניתוח הרמת שדיים הוא ניתוח של נשים מבוגרות בלבד. למעשה, מראה השדיים של נשים צעירות רבות מושפע בין היתר בשל דיאטות, לידות, הנקות או גנטיקה. הניתוח מאפשר להן לשפר את מראה החזה הנפול באופן דרמטי וליהנות מתוצאות נפלאות.

**האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.

ד"ר רוני מוסקונה, הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום