בהלת הקורונה: מתי מתקשרים ולמי?

(0)
לדרג

בהלת הקורונה והבלבול הרב שנוצר בציבור הוביל לעומס פניות מיותר על מוקד מד"א. חשוב להבהיר: על פי הנחיות משרד הבריאות, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א רק במידה ויש את אחד מתסמיני המחלה לאדם שנחשף למי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה או חזר מחו"ל

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

בהלת הקורונה יוצרת בלבול בקרב הציבור, לעיתים רבות מייחסים תסמינים גופניים שונים לנגיף הקורונה שלא קשורים למחלה, ובשל כך ממהרים להתקשר למוקד מד"א, דבר היוצר עומס מיותר. במד"א מבקשים לחדד את ההנחיות לציבור - מתי פונים ולמי?

יש לי שאלה כללית בנושא הקורונה, למי עליי לפנות?

במקרה כזה יש להתקשר למוקד משרד הבריאות בטלפון 5400*, למוקדי קופות החולים או להיכנס לאתר משרד הבריאות, שם ניתן למצוא את כל המידע בנושא הקורונה.

אם לא חזרתם מחו"ל ולא נחשפתם לחולה ואינכם חשים בטוב, יש לפנות לקופת החולים. צילום: שאטרסטוק

קמתי בבוקר עם חום וכאב גרון, מה עליי לעשות?

במקרה של חולי כמו כאב גרון, חום, שיעול, דלקת וכדומה, ובמידה ולא ביקרתם בחו"ל ולא נחשפתם למי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה בשבועיים האחרונים - על פי הנחיות משרד הבריאות, יש לפנות לרופא המשפחה בקופת החולים דרך הטלפון או באמצעים הדיגיטליים.

יש לי חום, שיעול וקוצר נשימה וחזרתי לאחרונה מחו"ל או נחשפתי למי שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה, מה עליי לעשות?

במקרה בו מופיעים תסמינים (או תסמין) של וירוס הקורונה בשילוב עם חזרה מחו"ל או חשיפה למי שאובחן חיובי לנגיף הקורונה, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א ושם תקבלו הנחייה על המשך ההתנהלות.

חשוב לציין: בכל צורך רפואי שמצריך פינוי לבית חולים באמבולנס יש לחייג מידיית למד"א בקו החירום 101

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום