השתלת שיניים: מתי יש צורך בהרמת סינוס?

(4)
לדרג
תוכן מקודם

השתלת שיניים באזור הלסת העליונה עלולה להיות בלתי אפשרית נוכח אובדן עצם. הרמת סינוסים עשויה לפתור את הבעיה ולאפשר השתלה, באופן שימנע צורך בתותבות מסורבלות

רופא שיניים
077-9967420 (מספר מקשר)

אובדן השיניים הטוחנות בלסת העליונה עלול לגרום לתהליך בעייתי הדרגתי, במהלכו נספגת עצם הרכס בלסת. במקביל, נוטים הסינוסים להתרחב ולגדול עם השנים. תופעות אלה גורמות לכך שלא תהיה מספיק עצם זמינה, ולא ניתן יהיה להחדיר שתלים באזור. בעבר, מטופלים רבים נאלצו להסתפק בשיניים תותבות נשלפות, המלוות באי נוחות רבה, קושי באכילה ופגיעה באיכות החיים.

החדשות הטובות: בעקבות התפתחות טכנולוגית בתחום השתלות השיניים, פותחה שיטה כירורגית, בעזרתה ניתן להשתיל עצם על חשבון הסינוס, וכך להחדיר שתלים לאזור. קיימות שתי שיטות להרמת סינוס: הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה.

 

לבחון את ההתאמה של המטופל לפרוצדורה. צילום: שאטרסטוק

כיצד מחליטים איזו הרמת סינוס נדרשת?

לאחר צילום CT ובדיקה מדוקדקת של רופא השיניים, יוחלט איזו הרמת סינוס נדרשת. בדרך כלל, הרמת סינוס פתוחה תידרש כשכלל אין באזור עצם, או שהעצם דקה מאוד, ודרושה תוספת עצם משמעותית. הרמת סינוס סגורה תיעשה כשדרושה תוספת עצם קטנה.

 

כיצד מתבצעת הפרוצדורה?

בהרמת סינוס פתוחה, רופא השיניים המטפל יוצר פתח דרך עצם הלסת, בצד החיצוני של הסינוס, ומפריד בזהירות רבה את רירית הסינוס, כדי להחדיר את העצם מתחתיה. בסוף התהליך, הרופא יתפור את האזור. לאחר חצי שנה לפחות, בהתאם לתהליך הריפוי של כל מטופל, מבצעים צילום, כדי לבחון את בניית העצם ולבדוק האם האזור נרפא לחלוטין ואכן מוכן להשתלה. אם הכל תקין, מבצעים השתלה או השתלות. כשלושה חודשים לאחר מכן, מוסיפים מבנה וכתר קבוע. בהרמת סינוס סגורה, הרופא יעשה חור קטן בחך, דרכו יחדיר את כמות העצם החסרה. בהרמת סינוס סגורה, ניתן לבצע השלמת עצם וגם השתלה באותו יום, כך שהעצם מתגבשת עם השתל ומבטיחה קליטה חזקה של השתל.

למי מתאימה הפרוצדורה?

הרמת סינוס סגורה ופתוחה מתאימות לכל מטופל שזקוק לכך. גם אם קיימת מחלת רקע (למשל: סוכרת), הרופא המטפל יכול לבחון את ההתאמה של המטופל לפרוצדורה, בעזרת בדיקות מקדימות.

מי מבצע את הפרוצדורה?

הפרוצדורה מבוצעת על ידי רופא שיניים המוסמך לביצוע הרמות סינוסים. חשוב לבחור ברופא שיניים מיומן ומנוסה, שעבר הכשרה מתאימה לביצוע ההליך.

חשוב לשמור על היגיינת הפה וטיפול נכון בשתלים באזור. צילום: שאטרסטוק

כמה זמן נשמרות תוצאות הפרוצדורה?

תוצאות הרמת הסינוס נשמרות למשך כל החיים. חשוב לשמור על היגיינת הפה וטיפול נכון בשתלים באזור, כדי לשמר את תוצאות ההשתלה.

לסיכום: הרמת סינוס לצורך החדרת שתלים, מאפשרת גם למטופלים הסובלים מהידלדלות או מחוסר עצם באזור הסינוסים, לבצע השתלה, וליהנות משיניים טבעיות ותקינות, בחלק העליון של הפה. החדרת שתלים באזור הסינוסים מונעת את המשך הידלדלות העצם והתרחבות הסינוסים באזור, ומעניקה למטופלים מראה שיניים אסתטי ותקין.

ד"ר  סטניסלב בנגייב, בעל רשת מרפאות שיניים ומרכזי השתלה. 

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום