שיקום הפה: מתי יש צורך בהרמת סינוס?

(15)
לדרג
תוכן מקודם

נעקרה לכם שן? מעבר לפגיעה האסתטית, עלול להתרחש תהליך ספיגה מואץ בעצם הלסת, הפוגע ביציבות כל השיניים בפה. לכן, יש לבצע השתלה בהקדם. במקרה שכבר נוצרה ספיגת עצם, יש לבצע הרמת סינוס מקדימה לפני ההשתלה

טיפולי שיניים
077-9978597 (מספר מקשר)

שיקום הפה הוא תחום ברפואת שיניים, הכולל מגוון "טיפולי המשך", המבוצעים לאחר טיפולי שיניים כירורגיים מורכבים (כגון: עקירות שיניים), במטרה להגן על עצם הלסת ובכך לשמור על בריאות הפה לאורך זמן.

חשוב להשלים את החסר שנוצר בעצם הלסת. צילום: שאטרסטוק

מדוע כה חשוב לבצע טיפולי שיקום פה?

לטיפולי שיקום פה יש חשיבות רבה, בכל הקשור לבריאות הפה בטווח הרחוק. הסיבה לכך היא שלאחר עקירת שן, נוצר "חסר" בעצם הלסת (עליה מעוגנות השיניים). כתוצאה מהחסר, מואץ תהליך ספיגת העצם: תהליך שמתרחש בגוף באופן טבעי, אך מתרחש בקצב מהיר יותר כשלעצם ה"נספגת" אין עוגן שיחזיק אותה. מעבר לפגיעה האסתטית, הנלווית לחוסר השיניים, הרי שלספיגת עצם הלסת יש גם השלכות בריאותיות, מאחר שככל שיש פחות מסת עצם, כך יתר השיניים מעוגנות בצורה פחות טובה. הדבר מוביל עם הזמן לבעיות שיניים שונות, הפוגעות באיכות החיים ומשליכות גם על הבריאות.

כך, למשל: חוסר יציבות של השיניים (שיניים מתנדנדות) מונע מהאדם ללעוס דברים קשים, מה שעלול לפגוע בתזונה שלו ולהוביל לבעיות בריאות אחרות.

מהי השתלת שיניים? מדוע מומלץ לבצע השתלה?

כאמור, לאחר עקירת שן טבעית, מכל סיבה שהיא, חשוב להשלים את החסר שנוצר בעצם הלסת. זוהי בדיוק המטרה של השתלת השיניים והשיקום לאחר ההשתלה. השתלות שיניים הן תהליך כירורגי, שבו משתילים לתוך עצם הלסת, במקום השן החסרה, מבנה מלאכותי שמדמה את שורש השן. על המבנה המלאכותי מתקינים כתר ושן מלאכותית (עשויה לרוב מחרסינה). כך, גם מונעים את התהליך המואץ של ספיגת העצם וגם מתקנים את המראה האסתטי של החיוך, בעצם השלמת השן החסרה. השתלות השיניים מתוכננות ומבוצעות באופן אינדיבידואלי, כל מקרה לגופו. באמצעותן, ניתן להשלים שן חסרה אחת או אף לבצע השלמה של מספר שיניים. זאת, באמצעות השתלות שיניים בודדות או באמצעות "גשר תותבות", המאפשר להחדיר מספר קטן יותר של שתלים ולהניח עליהם "גשר" של שיניים בצורה יציבה ואיתנה.

האם ניתן ומומלץ לבצע שתלים ושיקום ביום אחד?

בשנים האחרונות, קיימת אופציה המאפשרת לבצע את השתלת השיניים והשיקום על גבי השתלים ביום אחד, ולא במהלך תקופה, כפי שנדרש בהליך הרגיל. בגישה זו, מבצעים למעשה את השתלת השיניים. מיד לאחר מכן, מלבישים עליהן כתרים זמניים, ולאחר כשלושה חודשים מרכיבים עליהם את הכתרים הקבועים. גישה זו חוסכת מהמטופלים טרטור, ומונעת את הצורך להסתובב ללא שיניים בתקופת הביניים, בין ההשתלה להרכבת הכתרים.

 

 יעילה ואפקטיבית. צילום: שאטרסטוק

מהו תהליך הרמת סינוס? מתי יש בו צורך?

כדי לבצע השתלות שיניים, יש צורך במסה מספיקה של עצם לסת, שבתוכה ניתן יהיה לעגן את "השורש המלאכותי". במקרים שבהם מגיע המטופל במצב שבו כבר יש חוסר של עצם בלסת העליונה, ניתן לבצע הליך מקדים שנקרא "הרמת סינוס". בהליך זה, ממלאים למעשה את חלל האוויר הריק שנוצר (הסינוס) בעצם מלאכותית, אותה משתילים במקום המיועד. לאחר ההשתלה, מתמזגת העצם המושתלת בתהליך טבעי עם העצם הקיימת, כך שניתן לבצע עליה את השתלת השיניים הרצויה.

לסיכום: בשנים האחרונות, התפתח מאוד תחום השתלות השיניים והשיקום על גבי שתלים. כיום, מתבצע ההליך בעזרת מכשור מתוחכם, שמדייק מאוד את העבודה, ומאפשר לבצע את הטיפול לכל המטופלים, בצורה יעילה ואפקטיבית.

 

ד"ר סולומון טוקוב הוא רופא שיניים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום