חיוך מלכותי כמו של מייגן מרקל ורונאלדו

(2)
לדרג
תוכן מקודם

משתוקקים לחיוך מלכותי וזוהר? רוצים לחשוף שיניים לבנות ומושלמות? גם אם אין לכם גנים מושלמים "מהבית", החיוך שלכם יכול להיות מדהים, בעזרת טיפול מתאים

רופאת שיניים
077-9976917 (מספר מקשר)

החיוך הוא אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר ביצירת רושם ראשוני. חיוך יפה עשוי לכבוש לבבות ולגרום לאנשים לרצות להתקרב אלינו. מנגד, חיוך "פגום" עלול להרתיע ולהרחיק. מה הופך חיוך למושלם? כיצד ניתן לזכות בחיוך מרשים, היוצר סביבנו הילה מלכותית ונוצצת?

יוצר סביבנו הילה מלכותית ונוצצת. צילום: שאטרסטוק

גם אם אין לכם גנים מוצלחים במיוחד כמו מייגן מרקל או רונאלדו, כל אחד מאיתנו יכול להיות בעל חיוך מושלם. זאת, מכיוון שחיוך מושלם הוא קודם כל חיוך בריא, החושף שיניים מטופלות - ללא חורים, ללא עששת, ללא דימומים וללא ריח רע. מעבר לכך, גם אם הצבע, הצורה או המיקום של השיניים רחוקים מלהיות מושלמים, כיום כל אחד יכול לעצב לעצמו את החיוך המושלם, במהירות ובקלות.

באמצעות אילו טיפולים ניתן לעצב את החיוך המושלם?

קיימים מספר טיפולים, באמצעותם ניתן לשפר את יישור השיניים, צבען או צורתן, כדי להפוך את החיוך למושלם.

הלבנת שיניים - הצבע הלבן הטבעי של השיניים עלול להיעלם עם השנים, בעיקר בעקבות שתייה מרובה של משקאות כגון קפה, תה או יין אדום, העשויים להכתים את השיניים, או בעקבות עישון מרובה, העלול לגרום לשיניים להצהיב. קיימת שיטה טבעית להלבנת שיניים, העושה שימוש בסודה לשתייה. באמצעות שיטה זו ניתן, לאחר זמן מה, להעלים כתמי תה, קפה או יין אדום שנוצרו על גבי השיניים. עם זאת, השיטה האמורה לא תעזור להלבנת השיניים. לשם כך, יש להיעזר בהלבנת שיניים מקצועית, המבוססת על חומרים כימיים, המביאה להבדל ממשי לאחר הטיפול. ניתן להשתמש בשיטות הלבנה כימיות גם באופן פרטי בבית, כל עוד לא חוזרים על הטיפול בתדירות גבוהה מדי, הטיפול אינו מזיק לשיניים. עם זאת, מומלץ לעשות זאת בקליניקה, בה המינון ואופן הביצוע מפוקחים ונעשים בצורה מקצועית. הלבנת שיניים כימית בקליניקה מצריכה טיפול אחד בלבד. לאחר מכן, תיהנו משיניים לבנות לחלוטין. על פי הצורך, מעת לעת, ניתן לחדש את הטיפול.

ציפויים/ כתרים - טיפולים אלה מומלצים למטופלים בעלי בעיות קשות בשיניים הקדמיות, שכמעט גרמו להם לוותר על חלום החיוך המושלם, בעקבות חורים מרובים וגדולים, שיניים חסרות, שיניים שהפכו צהובות בעקבות טיפולים תרופתיים, או שיניים שהצורה או המבנה שלהן פגומים. הציפויים מודבקים על החלק הקדמי של השיניים. הכתרים הם מעין מבנה חלופי לכותרת השן כולה. שתי השיטות יוצרות הבדל של "שמיים וארץ" ומאפשרות להשיג את החיוך החלומי והנחשק, גם במקרים קשים.

טיפולים אורתודונטיים: שימוש בשיטות שונות ליישור שיניים ידוע מזה שנים, כאמצעי להשגת חיוך מושלם, הנפוץ בעיקר בקרב ילדים ומתבגרים. כיום, טיפול אורתודונטי שכיח ומקובל גם בקרב מבוגרים. באמצעות גשר ליישור שיניים, ניתן לעיתים גם לפתור מצבים בהם יש צורך בשתלים. כך, למשל: כשמטופל עם שן עקומה זקוק לשתל, יישור השיניים עשוי לסגור את הרווח שיישאר לאחר עקירת השן. כך, ייחסכו מן המטופל העלויות, ההליכים הכירורגיים והכאבים הכרוכים בהשתלת השתל. התוצאה תחזיק מעמד לכל החיים, בניגוד לשתל, שיש להחליף לאחר כעשר שנים.

כיצד ניתן לעצב לכל מטופל את החיוך המושלם המתאים ביותר עבורו?

לכל מטופל יש חיוך שונה וייחודי. כדי לעצב את החיוך המושלם, יש לקחת בחשבון את נתוניו הטבעיים של המטופל, את בקשותיו ואת שאיפותיו. כל אלה יכתיבו עבור כל מטופל עיצוב מעט שונה.

עיצוב מותאם אישית של החיוך נעשה על ידי שימוש בשיטה הנקראת mock up and wax up, הכוללת הכנת מבנה זמני המותאם אישית לנתוניו ולצרכיו של המטופל. על ידי הרכבת המבנה הזמני לתקופה של מספר ימים, יכול המטופל להבין "על אמת" מה יהיה המראה העתידי הצפוי לו, ואף לעשות שינויים או תיקונים של הצבע, הצורה או המבנה. כך, כאשר יותאם למטופל המבנה הקבוע, תובטח התאמה מושלמת.

חיוך מושלם מצריך תחזוקה שוטפת. צילום: שאטרסטוק

לאחר שבוצעו הטיפולים ליצירת החיוך המושלם, כיצד ניתן לשמור עליו?

חיוך מושלם מצריך תחזוקה שוטפת, שתבטיח שמירה על תוצאות הטיפולים ועל מראה חיוך בריא, זוהר וחיוני לאורך זמן. יש להגיע מדי שישה חודשים לביקורת של רופא השיניים ולניקוי אצל שיננית, כדי למנוע בעיות עתידיות. בנוסף, יש להקפיד על היגיינת הפה באופן שוטף בחיי היומיום. מעבר לצחצוח השיניים מדי בוקר וערב, שימוש בחוט דנטלי וכו', יש להקפיד לאכול בצורה בריאה וחכמה, לא לנגוס בחומרים קשים ולא להשתמש בשיניים למטרות שהשיניים לא נועדו אליהן, כגון: פתיחה או חיתוך של חומרים שונים, שאינם חלק מהמזון שאנו צורכים.

לסיכום: חיוך מושלם מתחיל בפה בריא ונקי, ודורש תחזוקה שוטפת של ביקורים אצל רופא השיניים והשיננית, ושמירה על היגיינה אוראלית מדי יום. מעבר לכך, קיימים טיפולים שונים, שניתן לבצע כדי לשפר את מראה החיוך ולהגיע לחיוך מושלם כמו של כוכבים: הלבנת שיניים, טיפולים אורתודונטיים ושימוש בציפויים או בכתרים לשיניים הקדמיות.

ד"ר לוקה כהן היא רופאת שיניים, מנהלת מרפאת שיניים בוטיק רב תחומית בקיסריה.

סייעה בהכנת הכתבה: ענת ניסני, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום