שיער דליל והתקרחות: כל מה שחשוב לדעת על הטיפולים המתקדמים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אם אתם סובלים משיער דליל או מהתקרחות, כדאי שתכירו את הפתרונות החדשים והמתקדמים ביותר בתחום השיער: החל מטיפול ביתי שמתאים למקרים קלים ועד להשתלת שיער ממוחשבת למי שסובל מהתקרחות משמעותית. צרכנות רפואית

שירותי אסתטיקה רפואית
*5354

השנים שחולפות בקצב מסחרר, הגנטיקה ואפילו אורח החיים התובעני: כל אלה יכולים להשפיע על כמות השיער המעטרת את ראשנו. למרבה המזל, כיום ניתן לשפר באופן משמעותי את תופעת ההתדלדלות ונשירת השיער בהתאם לחומרת המצב. אילו שיטות מתקדמות יכולות לסייע לכם להשיב מהשיער האבוד וכיצד מתבצע התהליך הכרוך בהן? הפרוט לפניכם:

דלילות קלה בלבד. צילום: שאטרסטוק

השיטה: שיקום ביתי לחיזוק שרשי השיער

למי זה מתאים?: למי שסובל מדלילות קלה בלבד.

כיצד זה עובד?:  הטיפול כולל שימוש ביתי בתכשירים המכילים ויטמינים, מינרלים ואנזימים ייחודיים, המותאמים לכל מטופל בהתאם לנתוניו האישיים. כדי להתאים את הטיפול הרלוונטי המטופל עובר בדיקת דם ו"סריקת מערכות גוף", המתבצעת באמצעות מכשיר ייחודי. שתי הבדיקות מאפשרות למטפל לקבל תמונה כללית אודות המצב הגופני של המטופל, שתסייע לו להתאים עבורו את הטיפול המתאים ביותר. התהליך כולל גם ייעוץ נטורופתי והנחייה לגבי שימוש בצמחי מרפא וכן שינוי תזונתי בהתאם לצורך.

השיטה: הזרקות

למי זה מתאים?: למי שסובל מנשירת שיער אינטנסיבית וממראה שיער דליל.

כיצד זה עובד?: באמצעות הזרקות ישירות לעור הקרקפת, המכילות מינרליים, צמחי מרפא וחלבונים. מטרת הטיפול היא להזין את שרשי השיער ברכיבים החיוניים לשם עידוד צמיחת השיער וחיזוקו.

 

השיטה: פלזמה תרפיה/ PRF

למי זה מתאים?: למי שסובל מאזורי שיער דלילים מאוד.

כיצד זה עובד?: בשלב הראשון של הטיפול, נלקח דם מהמטופל דרך הוריד (כמו בבדיקת דם רגילה), אשר מועבר למבחנה מיוחדת. הדם שבמבחנה עובר תהליך במכשיר שנקרא "צינטרפוגה", שגורם להפרדתו מהפלזמה. את הפלזמה העשירה בטסיות הדם המעודדות צמיחת שיער, מזריקים (באקדח מחטים או במזרק) לקרקפת. טיפול זה מבוצע אחת לחודש. אגב, הטיפול מתאים גם למי שעבר השתלת שיער.

השיטה: השתלת שיער רובוטית בשיטת FUE פלוס DHI

למי זה מתאים?: בעיקר לגברים, הסובלים מנסיגת שיער באזור המצח או מ"מפרצים" נרחבים, וכן למי שסובל מהתקרחות במרכז הראש (פדחת).

כיצד זה עובד?: שיטה זו פועלת בהתאם לעקרון השתלת השיער המוכר: שאיבת זקיקי שיער מהחלק האחורי של הראש והשתלתם באזור הרלוונטי. אלא שבניגוד לשיטות הקלאסיות המוכרות, השתלת שיער בשיטה הממוחשבת מתבצעת באמצעות שימוש ברובוט, אשר בוחר את הזקיקים החזקים ביותר ושואב אותם באופן מכני, מדויק ומהיר. פעולה זו מגנה על זקיקי השיער מפני נזק אשר עלול להיגרם להם בתהליך ידני.

אילו סיכונים כרוכים בהשתלת שיער?

בדומה לכל הליך כירורגי אחר, גם השתלת שיער כרוכה בסיבוכים, אם כי הסיכוי שיתרחשו הינו נמוך. בין התסמינים האפשריים: כאבי ראש, צמיחה פנימית של שיער, דימום, נפיחות באזור המצח והפנים, צלקות וכאבי ראש. חשוב לדעת כי מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר, מאחר שהעישון פוגע בהצלחת הטיפול. לכן מומלץ להפסיק לעשן מספר חודשים לפני ביצוע ההשתלה וכן מספר חודשים לאחריה.

ניתן לשקם את מראה השיער ואף לפתור את בעיית ההתקרחות. צילום: שאטרסטוק

איזה סוג הרדמה נדרשת לטובת ביצוע הפרוצדורה?

הרדמה מקומית, בדומה לזו המתבצעת אצל רופא השיניים.

לסיכום: התדלדלות שיער והתקרחות הן תופעות שכיחות ומטרידות ביותר. כיום ניתן לשקם את מראה השיער ואף לפתור את בעיית ההתקרחות, באמצעות מספר טכניקות חדשניות: החל מטיפול ביתי שמתאים למקרים קלים ועד להשתלת שיער ממוחשבת המתאימה למי שסובל מהתקרחות. כדי ליהנות מהתוצאה הטובה ביותר, חשוב לקבל אבחון אישי יסודי ומקיף.

ד"ר ענת אלקיים אלקין(PHD), היא הנציגה של חברת "IBRAIN ROBOTICS" בישראל, ופעילה בארגון הבינ"ל להשתלות שיער ומשקמי שיער "ISRHRS".

רוצים לדבר על התקרחות ונשירת שיער? בואו לפורום "טיפול בנשירת שיער והשתלות שיער" באתר zap doctors.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום