חזרה בטוחה ללימודים

(0)
לדרג

חוזרים לספסל הלימודים: מאות אלפי תלמידים בישראל ישובו בשבוע הבא לגנים ולבתי הספר. מה חשוב לזכור כדי לשמור על בטחון הילדים עם החזרה לשגרה?

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

ב-1 בספטמבר יפתחו בתי הספר והגנים את שעריהם, ומאות אלפי תלמידים יחזרו לשגרת הלימודים. על מנת שהחזרה לשגרה תיעשה בשלום ובבטחה יש מספר כללים שחשוב לשמור עליהם.

כשירות לציבור מחדדים במד"א את הנחיות הבטיחות לרגל החזרה ללימודים:

  • ערנות בקרבת מוסדות חינוך - נהגים שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם. זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.

ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם. צילום: שאטרסטוק

  • הורדת נוסעים בטוחה - הורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, מתבקשים להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד. 


  • הגעה בטוחה לבית הספר - על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו, ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.

  • שתייה מספקת והגנה מן השמש – חשוב כי ההורים יציידו את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך יום הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות. 


  • הסעת ילדים למוסדות חינוך - החזרה לשגרת הלימודים עלולה להביא לשינוי בסדר היום של ההורים, בין היתר בשל הסעת הילדים למוסדות החינוך. שינויים אלה עלולים, כפי שראינו במקרים מצערים בעבר, להביא לשכחת ילדים ברכב. על מנת למנוע הישנות של מקרים טרגיים אלה, מומלץ להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל חפץ חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב. כמו כן, יש לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. במידה וזיהיתם ילד בתוך רכב נעול, יש להזעיק מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", להישמע להנחיות החובשים והפרמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.


מומלץ להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים חפץ חיוני שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב. צילום: שאטרסטוק

  • רכיבה על אופניים לבית הספר - חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק – למשל, רכיבה על אופניים חשמליים מותרת על פי החוק מגיל 16; חבישת קסדה היא חובה בכל דרך עד גיל 18, ומעל גיל 18 בכבישים בינעירוניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום