שמיעה: שתל שבלול עמיד לבדיקת MRI

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עד כה, מושתלי שתל שבלול שנזקקו לבדיקת MRI, נאלצו לעבור ניתוח להסרת שתל או חבישת לחץ מיוחדת, על מנת שהשתל לא יזוז או יינזק במהלך הבדיקה. תקשיבו טוב, יש לנו חדשות משמחות: שתל השבלול החדשני High-Res ultra 3D של חברת AB מאפשר ביצוע בדיקת MRI ללא כל צורך בהכנות מוקדמות, בטוחה ונטולת כאבים לחלוטין. צרכנות רפואית

ספקי מכשירי שמיעה ואביזרים
077-9977214 (מספר מקשר)

שתלי השבלול של חברת Advanced Bionics הפכו בשנים האחרונות לשם דבר בתחום שתלי השבלול. הטכנולוגיה של חברה זו היא מהמתקדמות בעולם. לזכות חברת AB נזקפים חידושים מהפכניים בתחום שתלי השבלול, כולם פרי חזונה להעניק למושתלים את איכות השמיעה הטובה ביותר שניתן.  אין זה סוד שטכנולוגיה טובה יותר מובילה לשמיעה טובה יותר - ושמיעה טובה יותר מאפשרת חיים איכותיים יותר. לאחרונה, השיקה החברה חידוש מרעיש נוסף, בתחום שתלי השבלול - HiRes Ultra 3D - שתל שבלול מתקדם ביותר, המתאים לשימוש בבדיקות MRI גם ברמות של 3 טסלה. השתל זכה בפרס MedTech היוקרתי לטכנולוגיות רפואיות פורצות דרך לשנת 2019 על היותו המוצר הטוב ביותר בתחום המכשור הרפואי.

בדיקות MRI הן לעיתים מלחיצות ומעוררות חרדה מעצם הסיבה לקיומן. צילום: באדיבות חברת ADVANCED BIONICS

הקשר בין שתלי שבלול לבדיקות MRI

בדיקות MRI הן לעיתים מלחיצות ומעוררות חרדה מעצם הסיבה לקיומן. מצוקה רגשית יכולה להיגרם בגלל אי הוודאות של התוצאה ההתחלתית וכן מתהליך הבדיקה עצמו. מחקרים שונים מדווחים כי בין 0.7% ל-20% מהנבדקים עברו בדיקות MRI לא מלאות או כושלות בשל מצוקה או קלסטרופוביה. בשנים האחרונות, המספר הממוצע של בדיקות MRI לשנה לכל 1,000 תושבים היה 64.8 במדינות ה-OECD-29, כאשר המספרים היו מעל 100 בארצות הברית, גרמניה, צרפת ויפן. המגמה עולה והסבירות שאדם יגיע לבדיקת MRI במוקדם או במאוחר, הולכת וגדלה משמעותית.

סורקי MRI משתמשים בשדות מגנטיים חזקים, כדי להפיק תמונות מפורטות של איברי הגוף הפנימיים. מכיוון ששתלי השבלול כוללים גם הם מגנטים, סריקת ה-MRI (בייחוד אם היא ברמה גבוהה) עלולה להיות חוויה כואבת עבור מטופלים רבים עם שתלי שבלול ואף לגרום לנזק. לכן, עד כה, מושתלי שתל שבלול, שהיו צריכים לבצע בדיקת MRI, נאלצו לעבור הסרה כירורגית של המגנט או לבצע חבישת לחץ מיוחדת שתמנע תזוזת המגנט בזמן הבדיקה, מה שגרם לטרחה רבה, חוויה לא נעימה למושתלים וחששות רבים. כמו כן, עד להחזרת המגנט והבראת האזור, המשתמשים נאלצו להישאר ללא שמיעה.

במקרים שבהם בוצעה חבישת לחץ, היתה הגבלה בנוגע למנח הראש של המטופלים בתוך שדה ה-MRI - היה עליהם להישאר ללא תזוזה בזמן הבדיקה, מה שגרם לתחושת אי נוחות ואף הגביר את הלחץ אצלם במהלך הבדיקה, בעיקר בקרב ילדים.

 

מהו החידוש בשתל השבלול Hires Ultra 3D?

השתל החדש פותח במיוחד כדי לאפשר למושתלים לעבור בדיקות MRI, גם בעוצמה גבוהה -  TESLA3, ללא כאבים, ללא הגבלת התנועה של הנבדקים וללא צורך בהכנתם לבדיקה.

תנועה חופשית

הסידור הייחודי של ארבעה גלילי מגנטים מסתובבים, המסודרים בתוך דיסק שמסתובב גם הוא בעצמו, מבטיח יישור קו עם השדה המגנטי החיצוני בכל כיוון ובכל שלושת המימדים. הודות לפטנט ייחודי זה, אין חשש לתזוזת המגנט או לכאבים ואי נוחות כל שהיא, או מגבלה על מנח הראש בזמן הבדיקה. התנועה החלקה של המגנט בכל המימדים מייצרת פיתול נמוך מאוד. לכן, המושתלים - מבוגרים וילדים - אינם חשים שום כאב או אי נוחות בזמן בדיקת MRI ברזולוציה גבוהה.

אין צורך בניתוח להסרת המגנט

עם שתל ה- Hires Ultra 3D, כאשר יש צורך בבדיקת MRI ברזולוציה גבוהה, אין צורך בניתוח להסרת המגנט המונע אפשרות שמיעה לפני ואחרי הבדיקה. ניתן להסיר את המעבד החיצוני בדיוק לפני הבדיקה ופשוט להרכיבו עם סיומה כדי לחזור לשמוע. העובדה שהנבדקים, בעיקר כאשר מדובר בילדים, יכולים לשמוע את הוריהם או המלווים שלהם רגע לפני הבדיקה ומיד לאחר מכן, מפחיתה באופן משמעותי את רמת הלחץ, ומקלה עליהם לעבור את הבדיקה המלחיצה לכשעצמה.

 פריצת דרך משמעותית ביותר בתחום שתלי השבלול. צילום: באדיבות חברת ADVANCED BIONICS

בטיחות השתל החדש

השתל החדש בטוח מאוד לשימוש, מאושר על ידי ה-FDA האמריקאי ומשרד הבריאות בישראל. מושתל בארץ החל ממאי 2019.

לסיכום: שתל השבלול Hires Ultra 3D מהווה פריצת דרך משמעותית ביותר בתחום שתלי השבלול, מאחר שמאפשר למושתלים לעבור בדיקות MRI גם ברזולוציה גבוהה ללא שום חשש לכאב או אי נוחות, ללא מגבלה על הטיית הראש בזמן הבדיקה וללא צורך בניתוח מקדים להסרת המגנט או חבישת לחץ מיוחדת.

גילה סקודוביץ, מנהלת חטיבת שתלי AB, סונובה ישראל.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

    רוצה לדרג?
    זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום