ציפויי למינייט לשיניים: תוצאה איכותית ומהירה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מראה שיניים פגום ובלתי אחיד משפיע על החיוך ועל מראה הפנים. טיפול יסודי לבעיה עלול להיות מאוד ממושך ויקר. חולמים על חיוך הוליוודי בוהק? ציפויי חרסינה (למינייט) מהווים פתרון מושלם

טיפולי שיניים ,מומחה לרפואת שיניים לילדים
03-6729897

אין מחלוקת על כך שצורת השיניים והאסתטיקה של החיוך משפיעים באופן משמעותי על כל מראה הפנים. מעבר לכך: יש הטוענים כי אנשים בעלי חיוך יפה נתפסים כאנשים יפים יותר, באופן כללי.

למרבה המזל, תחום רפואת השיניים התפתח מאוד בעשורים האחרונים, גם בכל הקשור לאסתטיקה של המשנן. כך, כיום, בזכות הטכנולוגיות החדשניות והציוד המתקדם, ניתן להשיג תוצאות אסתטיות מעולות וחיוך יפה, גם במסגרת טיפולי השיניים המורכבים, וגם באמצעות טיפולי שיניים ייעודיים. למינייט הוא דוגמה לגישת טיפול שמטרתה לשפר את מראה השיניים ולייפות את החיוך.

למינייט הוא כיסוי דק מאוד, עשוי מחרסינה, שמודבק על השטח החיצוני של השן ומכסה אותו. צילום: שאטרסטוק

מהו למינייט?

אחת הדרכים היעילות ביותר להשגת חיוך יפה היא באמצעות למינייט: ציפויי חרסינה עדינים ודקים מאוד, שאותם מדביקים על גבי השטח החיצוני של השן, כדי לכסות פגמים ו/או ליצור אחידות במראה של כלל השיניים. ציפויי למינייט מאפשרים לקבל חיוך יפה ואחיד תוך זמן קצר, ללא צורך בטיפולים מורכבים ויקרים (כגון: טיפולים אורתודנטיים).

למינייט הוא כיסוי דק מאוד, עשוי מחרסינה, שמודבק על השטח החיצוני של השן ומכסה אותו. החרסינה המודבקת משנה את הצורה, את הצבע ואת הגודל של השן – למעשה, הלמינייט יכול לכסות כל מה שאנחנו רוצים לשנות בשן הפגומה, במיוחד בשיניים הקדמיות. כל חתיכת למינייט מכסה רק משטח אחד או שני משטחי שן.

מתי משתמשים בלמינייט?

השימוש בלמינייט נעשה במספר מצבים, המרכזיים שבהם:

  • סגירת מרווחים בין השיניים: במקום לבצע יישור שיניים, שנמשך הרבה זמן, מצריך מאמץ מן המטופל, וכרוך במקרים רבים בחזרה בלתי רצויה למצב הראשוני.
  • טיפול בשברים, בפגמים ובסדקים של השיניים: ניתן להשיב את הצורה היפה של השיניים לאחר עששת, שברים בשיניים, חריקת שניים או צחצוח לא נכון. בנוסף, ניתן לטפל באמצעות למינייט במצב של צפיפות שיניים קלה.

האם לאחר טיפול בלמינייט נדרשת הקפדה כלשהי מצד המטופל?

בהחלט. למינייט אינו מונע עששת. לכן, יש צורך להיות במעקב שגרתי אצל רופא השיניים ולשמור על היגיינת פה טובה. בנוסף, יש להיזהר באכילת דברים קשים או בפיצוח מאכלים העלולים לגרום נזק ללמינייט.

הלמינייט יכול לכסות כל פגם בשיניים שאנו רוצים להסתיר. צילום: שאטרסטוק

לסיכום: במקרים רבים, בהם השיניים פגומות מבחינה אסתטית, ציפוי למינייט עשוי להיות פיתרון מעולה. עם זאת, הטיפול בלמינייט אינו פוטר את המטופל מהצורך לשמור על שיניו ומהחובה לגלות אחריות להיגיינה הדנטלית.

ד"ר עבד חיראללה הוא רופא שיניים.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

לכתבה המתורגמת לערבית באתר tebtime

למיניסייט של ד"ר עבד חיראללה בשפה הערבית באתר tebtime

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום