ציפוי למינייט: הדרך הקלה והמהירה לחיוך הוליוודי נכסף

(1)
לדרג
תוכן מקודם

השיניים צהובות ומוכתמות? כל חיוך חושף את מצבכם הדנטלי העגום - ומביך אתכם? ציפוי חרסינה איכותי לשיניים מאפשר לתקן את הפגמים הקטנים המפריעים לכם, כך שתוכלו לחייך מבלי לחשוב פעמיים

רופא שיניים - פרוסתודונט
077-6596158

מראה השיניים של האדם הניצב מולנו הוא אחד הדברים הראשונים שאנו מבחינים בו. מי שסובל מבעיות בשיניים יודע היטב כמה מבוכה עלולה לגרום לו פעולה פשוטה של חיוך מאוזן לאוזן, במהלך שיחה עם אנשים זרים.

אחת הדרכים היעילות לתיקון פגמים במראה החיוך שלכם היא באמצעות ציפוי למינייט, שיכול לשפר אותו מאוד ולהפוך אותו למקור גאווה עבורכם. בואו נבין באיזה טיפול מדובר - ולמי הטיפול עשוי לסייע.

הטיפול מתאים לרוב האנשים שרוצים לשפר את האסתטיקה של חלל הפה ואת מראה החיוך שלהם. צילום: שאטרסטוק

מהו ציפוי למינייט ולמה הוא משמש?

מדובר בציפוי לשיניים, שעשוי מחרסינה דקה ועמידה. ציפוי למינייט נחשב פופולרי מאוד באירופה ובארצות הברית, הודות לעובדה שהוא מחזיק זמן רב ומאפשר לתקן סוגים שונים של פגמים בשיניים. כך, למשל: הציפוי עשוי לשמש לשיפור הגוון של השן ולהבטיח צבע לבן ואחיד לאורך זמן. בנוסף, הציפוי מתקן בעיות, כגון רווחים בין השיניים או צורה לא שגרתית של השן. הלמינייט עשוי לסייע גם בהחלקת שיניים מחוספסות ובהגדלה של שיניים קטנות מדי.

 

למי מתאים הטיפול בלמינייט?

הטיפול מתאים לרוב האנשים שרוצים לשפר את האסתטיקה של חלל הפה ואת מראה החיוך שלהם. עם זאת, חשוב לזכור כי הטיפול לא נועד לסגירת רווחים גדולים בין השיניים ולמי שסובל משיניים חלשות ובלתי יציבות.

במקרים בהם המטופל סובל מעששת או מדלקת חניכיים חמורה, לא תהיה אפשרות להניח את הציפוי. במצבים אלה, יש לטפל בבעיה - ורק לאחר פתרונה, ניתן לבחון את האפשרות להניח את ציפוי החרסינה.

 

איך אוכל לדעת האם הטיפול מתאים לי?

ראשית, יש לפנות לאבחון קפדני של מצב הפה, במרפאת שיניים מוכרת ומוסמכת.

הרופא והצוות במרפאה יבצעו את כל הבדיקות הנדרשות, לרבות צילום של חלל הפה, וכן יוודאו אם קיימים מצבים העלולים להשפיע על הטיפול (כגון: עששת ובעיות חניכיים). לבסוף יגבשו המלצה מושכלת בנוגע לאסטרטגיית הטיפול הנכונה. בחלק מהמרפאות, תוכלו גם לצפות בהדמיה תלת ממדית של מצב חלל הפה אחרי הנחת הציפוי.

 

כיצד מניחים את ציפוי הלמינייט?

הטיפול עצמו מבוצע בהרדמה מקומית. במהלך הטיפול, משחיזים מעט את השן ומניחים ציפוי זמני, בהתאם למידות שנלקחו בהדמיה. לאחר שבוע יידרש טיפול נוסף, להנחת הציפוי הקבוע.

התהליך כולו - משלב האבחון ועד לסיום - צפוי להימשך כשבועיים. עם זאת, חשוב לזכור כי במצבים מסוימים התהליך עשוי להתארך או להתקצר, בהתאם למצב המטופל ולאילוצי הצוות הרפואי.

 

למה ניתן לצפות בימים שלאחר הטיפול?

יחסית לטיפולי שיניים אחרים, הטיפול נחשב פשוט ואינו כרוך בסיכונים או בתופעות לוואי משמעותיות. בימים שאחרי הנחת הציפוי, המטופל צפוי לחוות רגישות קלה בשיניים, שניתן לטפל בה באמצעות משככי כאבים או חומרים מאלחשים.

במהלך הימים האלה, מומלץ להימנע ממזונות חמים או קרים מדי. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא, כדי להבטיח שמירה על הציפוי ועל השיניים בימים הרגישים לאחר הטיפול.

 

כמה זמן התוצאות צפויות להחזיק מעמד?

כאמור, ציפוי למינייט נחשב חומר עמיד ואיכותי, שצפוי להחזיק מעמד 15-20 שנים. עם זאת, משך הזמן שבו הציפוי יחזיק מעמד, תלוי לא רק ביכולות של הרופא שביצע את הטיפול, אלא גם במטופלים עצמם. במידה והמטופל ישמור על השיניים כנדרש, הציפוי עשוי להחזיק מעמד גם משך תקופה יותר ארוכה. אם לא, כנראה שתבקרו במרפאת השיניים בעוד מספר הזדמנויות לאורך השנים.

 

למינייט הוא ציפוי לשיניים, שעשוי מחרסינה דקה ועמידה. צילום: שאטרסטוק

כיצד ניתן לשפר את תוצאות הטיפול?

אחרי הנחת הציפוי, תקבלו במרפאה הנחיות מדויקות בנוגע לאופן שבו יש לשמור על השיניים, כדי להבטיח שהתוצאות יישמרו לאורך זמן. באופן גורף, יש להימנע מאכילה של מאכלים קשים ודביקים, כגון: קרמל ופיצוחים. בנוסף, בימים שלאחר הטיפול יש להתרחק ממשקאות מוגזים וממותקים. בתקופה זו, כדאי גם להקפיד אף יותר מהרגיל על שמירה על היגיינת הפה. כמו כן, מומלץ לשטוף את הפה עם סילונית, לניקוי עמוק בין השיניים; לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום באמצעות מברשת שמתאימה לחלל הפה שלכם; ולהקפיד על ניקוי להסרת אבנית אצל שיננית או רופא שיניים, בתדירות של לפחות כל בחצי שנה.

הנתונים מראים, מעבר לכל ספק, כי מטופלים שמצליחים להקפיד על היגיינה ראויה בחלל הפה נהנים מתוצאות איכותיות, יציבות וארוכות טווח, בהשוואה למטופלים שמתקשים לעשות זאת.

 

לסיכום: ציפוי למינייט עשוי מחומר עמיד ואיכותי, המבטיח כי תיהנו מחיוך לבן, יפה ומסודר. הטיפול נחשב פשוט יחסית ואינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות. אורך חייו של הציפוי מושפע כמובן מאיכות הטיפול של רופא השיניים. וכמובן - לא פחות חשוב - מהנכונות שלכם להשקיע בשמירה על היגיינת הפה.

 

ד"ר קארינה לוין היא רופאת שיניים במרפאת דנטל קליניק סמייל.

סייע בהכנת הכתבה: מאור מואיגר, כתב zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום