שאיבת שומן: שואבים מהירכיים, מזריקים לפנים

(3)
לדרג
תוכן מקודם

השנים חולפות ומצבורי שומן עקשניים "מתבצרים" בירכיים, בבטן או בישבן? ניתוח שאיבת שומן יסייע בהשגת מראה חטוב ומעוצב. בחלק מהמקרים, מומלץ לשלב את הניתוח עם הסרת עודפי עור ועם הזרקת השומן שנשאב כחומר מילוי באזורים אחרים בגוף

רופא מנתח פלסטי
053-9375140 (מספר מקשר)

מראה גוף חטוב תלוי במידה רבה בפרופורציות נכונות. לכן, מצבורי שומן עקשניים באזורים מסוימים, כגון: הירכיים, הבטן או הישבן, פוגעים מאוד במראה הכללי של הגוף. ניתוח שאיבת שומן עשוי לסייע בפתרון הבעיה, ליצור מראה חטוב ומעוצב, ולעזור לכם להיפטר ממצבורי שומן עקשניים. אפשר להזריק את השומן שנשאב לפנים, לחזה או לכל אזור אחר שחסר בו נפח - וכך להשיג מראה צעיר ורענן.

 

למי מומלץ לבצע ניתוח לשאיבת שומן?

ניתוח שאיבת שומן נועד לסייע למטופל/ת להיפטר מעודפי שומן, לעצב ולחטב את הגוף. יודגש כי הניתוח לא נועד להרזיה. כמובן, לניתוח מתלווה ירידה במשקל, אך הניתוח אינו מתאים לאנשים הסובלים מעודף משקל משמעותי.

ניתוח שאיבת שומן מתאים כמעט לכל אזור בגוף שיש בו עודף של רקמת שומן. כך, למשל: מותניים, ירכיים, צוואר, זרועות, בטן ועוד. זאת, כל עוד אין באזור הרבה עודפי עור. לאחר לידה, לדוגמה, יש הרבה עודפי עור באזור הבטן. לכן, במצב זה הניתוח פחות מתאים.

ניתוח שאיבת שומן מתאים כמעט לכל אזור בגוף שיש בו עודף של רקמת שומן. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע הניתוח?

השלב הראשון כולל פגישה עם המטופל או המטופלת, במהלכה מוודאים שהניתוח אכן מתאים לבעיה, מקשיבים לרצונות המטופל/ת ומתבצע תיאום ציפיות.

בפגישה זו, מחליטים האם הניתוח יבוצע בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית. באופן כללי, ככל שאזור השאיבה גדול יותר או כולל מספר אזורים גדולים, הניתוח מצריך הרדמה כללית. אם הניתוח מוגבל לאזור אחד או כולל שאיבת כמות מוגבלת, אין בעיה לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית. המטופלים נדרשים לבצע בדיקות דם מקדימות, כדי לוודא שמצבם הרפואי מתאים לניתוח.

ביום הניתוח, יסומנו האזורים שמצריכים שאיבה. סימנים שונים מעידים על כמות השאיבה בכל אזור. סמוך לאזור השאיבה ייעשה חתך קטן, דרכו תוזלף הרדמה מקומית, המסייעת בפירוק השומן ומקטינה כאבים לאחר הניתוח. דרך הפתח האמור, השומן יישאב בעזרת וואקום.

 

כמה זמן נמשך הניתוח?

הניתוח צפוי להימשך חצי שעה-שעתיים, בהתאם לאזורי השאיבה ולכמות השאיבה.

לאחר הניתוח, המטופלים יוצאים להתאוששות, ולאחר מספר שעות משוחררים לביתם.

 

מה צפוי בתהליך ההתאוששות? האם ההתאוששות נחשבת קשה?

התקופה הראשונה לאחר הניתוח נחשבת פרק הזמן הקשה ביותר. בדרך כלל, צפויים כאבים, בצקות ונפיחות, משך 3-4 ימים ולעתים שבוע-שבועיים.

המטופלים צריכים ללבוש מחטב, שמתאים לאזור הניתוח, במהלך חודש-חודש וחצי לאחר הניתוח. עיקר הבצקות נעלמות בתקופה זו.

חלק מהמנותחים זקוקים לניתוח משלים אחרי חצי שנה, שנועד לעשות תיקונים ושיפורים קטנים, במקרה שנותרו עודפי שומן. התיקונים יבוצעו בדרך כלל בהרדמה מקומית. תקופת ההתאוששות תהיה הרבה יותר קצרה.

 

כמה זמן תוצאות הניתוח צפויות להישמר?

תוצאות הניתוח נשמרות כל עוד המטופל/ת שומר/ת על אורח חיים בריא, תזונה בריאה וספורט. על פי הדעה הרווחת בציבור - אי אפשר להשמין שוב, באזורים שבהם בוצעה שאיבת שומן - אך למעשה מדובר באמת חלקית. במקרה שתתרחש עלייה דרמטית במשקל, השומן ייצבר באופן ראשוני באזורים אחרים בגוף, אך בסופו של דבר, השומן יגיע גם לאזורים שבהם בוצעה שאיבה.

 

האם ניתן לשלב ניתוח לשאיבת שומן עם פרוצדורות נוספות?

בהחלט. שילוב של ניתוח לשאיבת שומן עם פרוצדורות נוספות עשוי אף לשפר את תוצאות הניתוח. במקרה שבבדיקה הראשונית, מתברר שיש עודפי עור וגם עודפי שומן, יומלץ על ניתוח משולב, הכולל מתיחת עור (כדי להיפטר מעודפי העור) ושאיבת שומן. הניתוח יתחיל בשאיבת שומן ובהמשך יוסרו עודפי העור. התוצאה המתקבלת היא מראה מחוטב, צעיר ויותר מהודק. הניתוח צפוי להיות ממושך יותר וגם התאוששות תהיה ארוכה יותר.

האם מומלץ לשלב הזרקת שומן?

אכן, הניתוח מתאים מאוד למטופלות שיש להן עודף שומן באזור מסוים וחוסר במקום אחר. כך, לדוגמא: אם קיים מחסור בשדיים, ועודף שומן במותניים - נשאב את השומן מהמותניים ונזריק לשד. כך גם במקרים בהם יש א-סימטריה בחזה או חוסר נפח בפנים.

ניתוח מסוג זה מתאים מאוד למי שמעוניינות במתיחת פנים ושאיבת שומן, מכיוון שהזרקת השומן לאזור הפנים יוצרת אפקט דרמטי, משפרת את איכות העור ומחזיקה מעמד יותר זמן, יחסית להזרקה של חומרים אחרים. חלק מהשומן נספג עם הזמן בגוף וחלק נשאר באזור כל החיים.

 

שילוב של ניתוח לשאיבת שומן עם פרוצדורות נוספות עשוי אף לשפר את תוצאות הניתוח. צילום: שאטרסטוק

יש שיטות שונות לשאיבת שומן. כיצד ניתן לבחור בשיטה המתאימה?

קיימות שיטות בלתי פולשניות, בהן מתבצעת המסת שומן מבחוץ. שיטות אלה יכולות להתאים למי שרוצה להוריד כמות מינימלית של שומן. הבעיה העיקרית בשיטות אלה היא שהן מבוססות על הקפאת השומן, בציפייה שהגוף יספוג את השומן שהוקפא.

עם זאת, לעתים הגוף "לא עושה את העבודה", השומן אינו נספג - ונשארות התקשויות באזור המטופל. לכן, חשוב מאוד לבחור בכירורג פלסטי מיומן, עם ניסיון בתפעול המכשיר.

לצערנו, כיום כל אחד יכול לבצע את הטיפול, לרבות קוסמטיקאית, ללא הכשרה כלשהי בנושא. מצב זה, יחד עם העלייה בפופולריות של ניתוחי תיקונים, שעלותם גבוהה הרבה יותר מניתוח רגיל לשאיבת שומן, מביא פעמים רבות לתוצאות קשות ולעיוותים שבלתי ניתנים לתיקון.

יש שיטות נוספות לשאיבת שומן, המבוססות על המסת השומן בעזרת גלי רדיו, חום ועוד שיטות, ושאיבת השומן המומס דרך חתך. שיטות אלה דומות לשאיבת השומן הרגילה.

 

לסיכום: ניתוח לשאיבת שומן אינו מתאים למי שמטרתו העיקרית היא ירידה במשקל. הניתוח מתאים בפרט למי שרוצים להיפטר ממצבורי שומן באזורים מסוימים בגוף. שילוב של ניתוח שאיבת שומן עם פרוצדורות נוספות, כגון הזרקת שומן, הסרת עודפי עור, מתיחת פנים וכו' - עשוי להשיג תוצאות דרמטיות ומראה חטוב וצעיר לאורך זמן.

 

ד"ר מנאר קעואר, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, רופא בכיר בקופ"ח מכבי, אחראי תחום עיצוב גוף לשעבר בביה"ח "מאיר" בכפר סבא.

 

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום