ניתוח מתיחת בטן, בדרך למראה הנכסף

(9)
לדרג
תוכן מקודם

עונת הרחצה בעיצומה - ומראה הבטן מעורר מבוכה? הריונות, השמנה והרזייה, עלולים לגרום ל"סינר" עור עודף ולא אסתטי. יש לנו חדשות טובות וחטובות: ניתוח מתיחת בטן יעניק לכם מחדש מראה צעיר, שרירי וחטוב באזור הבטן

רופא מנתח פלסטי
053-9375140 (מספר מקשר)

ניתוח למתיחת בטן מתאים לנשים וגברים הסובלים מעודפי עור באזור הבטן, בעקבות ירידה במשקל, הריונות ולידות או התדלדלות השרירים והעור במהלך השנים. מטרת הניתוח היא הסרת עודפי העור מהבטן, ויצירת בטן חטובה ושטוחה יותר. במקרים רבים, הניתוח משולב בשאיבת שומן, כאשר יש באזור הבטן גם מצבורי שומן, בנוסף לעודפי עור והתרופפות.

מהדקים במהלך הניתוח את שרירי הבטן. צילום: שאטרסטוק

כיצד מתבצע הניתוח?

בבדיקה הראשונה, בודקים אם הניתוח מתאים, ואם כן איזה ניתוח מתאים ביותר.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה, הנעשית ע"י רופא מרדים. במהלך הניתוח, נעשה חתך אופקי בתחתית הבטן, בצמוד לקו שערות הערווה. בנוסף, נעשה חתך סביב הטבור, אך מיקום הטבור נשאר במקומו.

מהם סוגי מתיחת הבטן שניתן לבצע?

"מיני" מתיחת בטן: יש מספר סוגים של מתיחת בטן. במקרים בהם כמות עודפי עור קטנה יחסית, ניתן לעשות "מיני" מתיחת בטן עם צלקת קטנה יותר מניתוח קיסרי. מתיחת בטן מסוג זה מתאימה כאשר, עודפי העור מתרכזים בבטן התחתונה, בדרך כלל בעקבות הריון ולידה. בניתוח זה, כורתים את עודפי העור והצלקת מוסתרת מתחת לקו התחתונים. התוצאה מאוד יפה, הבטן חטובה ומתוחה וההצטלקות מינימלית, ולא כוללת חתך מסביב הטבור ברוב המקרים.

מתיחת בטן רגילה: במתיחת בטן רגילה, כורתים יותר עור, והצלקת יותר גדולה - כמעט ממותן עד מותן. ברגע שמסירים את העור, הבטן נמתחת - והטבור נמשך מטה. לכן, נדרש בניתוח מיקום מחודש של הטבור. ניתוח זה מתאים יותר במקרים בהם יש חולשה של דופן הבטן. כלומר: היחלשות השרירים והיפרדות שלהם מדופן הבטן, ובמקרים של ירידה במשקל. שרירי הבטן מחוזקים בעזרת תפרים, כדי ליצור מראה יציב ויותר מתוח.

מתיחת בטן היקפית: מתאימה לאנשים שהפחיתו משמעותית במשקל. ירידה משמעותית במשקל עלולה לגרום לקריסה משמעותית של כל פלג הגוף המרכזי והתחתון, ואז נדרשת מתיחה של הבטן, הגב והעכוז. האפקט של ניתוח כזה מאוד משמעותי, מכיוון שהניתוח אינו משפיע רק על הבטן, אלא על כל הגוף. הצלקת של הניתוח תהיה היקפית. כלומר: מסביב לבטן והגב ומסביב לטבור.

ברוב השיטות האלה, בנוסף להסרת עודפי העור, מהדקים במהלך הניתוח את שרירי הבטן שהתרופפו, כדי ליצור מראה יציב ויותר מתוח.

כמה זמן נמשך הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן "רגיל" נמשך כשעה-שעה וחצי. מתיחת בטן היקפית עשויה להימשך אף יותר משלוש שעות. ככל שמסירים יותר עודפי עור, כך הניתוח יימשך יותר זמן.

אחרי הניתוח, המטופלים יוצאים להתאוששות, ולאחר שהיה של מספר שעות ולמשך הלילה, משתחררים לביתם.  מספר ימים עד שבוע לאחר הניתוח צפויים כאבים, ובדרך כלל גם בצקת ונפיחות, משך שבוע - שבועיים.

המטופלים צריכים ללבוש מחטב באזור הבטן, במהלך חודש - חודש וחצי לאחר הניתוח. עיקר הבצקות נעלמות בתקופה זו.

האם מתיחת בטן מתאימה גם לטיפול בסימני מתיחה?

אם סימני המתיחה מתרכזים מתחת לטבור, ניתן להסיר את העור באזור זה, וכך להעלים אותם.

חשוב לשמור על אורח חיים בריא. צילום: שאטרסטוק

איך אפשר לשמר את התוצאות לאורך זמן?

כדי לשמור על תוצאות הניתוח, חשוב לשמור על אורח חיים בריא, הכולל בין השאר תזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין. שינויים דרסטיים במשקל יפגעו כמובן בתוצאות. לכן, חשוב לדעת שרק בעזרת שמירה על משקל מאוזן, ניתן יהיה לשמר את התוצאות לאורך שנים.

לסיכום: ניתוח למתיחת בטן נועד ליצור מראה בטן טבעי, שטוח ומתוח. הניתוח אינו מתאים למי שמעוניינים לרדת במשקל, אלא מבוצע כאשר המטופלים כבר נמצאים במשקל יציב וטבעי עבורם. במקרים רבים, ניתוח למתיחת בטן יבוצע בשילוב שאיבת שומן מהבטן או מאזורים נוספים בגוף.

ד"ר מנאר קעואר, מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, רופא בכיר בקופ"ח מכבי, אחראי תחום עיצוב גוף לשעבר בביה"ח "מאיר" בכפר סבא.

סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום