פינוי שדה דב: מה יעשו חולי הסרטן המתגוררים באילת?

(3)
לדרג

חולי הסרטן המתגוררים באילת ונזקקים לטיפולים בביה"ח באזור המרכז, נהגו להגיע לטיפול בטיסה ישירה מאילת לת"א ועוד באותו היום שבו לביתם. כעת, לאחר סגירת שדה דב, חוששים החולים שההגעה לביה"ח תהיה מסורבלת מאוד. האגודה למלחמה בסרטן מציעה לחולים אלה פתרון

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבוע נסגר שדה התעופה דוב הוז בתל אביב, לאחר מאבק ממושך ודחיות חוזרות. סגירתו של שדה התעופה הביא עמו לא מעט חששות בקרב תושבי העיר אילת, שמודאגים מפני ניתוקם ממערכת הבריאות הענפה במרכז הארץ. בין תושבי אילת ישנם גם חולי סרטן הזקוקים לטיפולים בבתי החולים באזור המרכז. חולי הסרטן שמתגוררים באילת ונזקקים לטיפולים באזור המרכז נהגו להגיע לטיפול בבית החולים בטיסה ישירה מאילת לתל אביב וכבר בשעות אחר הצהריים שבו לביתם בטיסה. כעת, עם סגירתו של שדה דב, יאלצו חולי הסרטן להיטלטל מנמל תעופה בן גוריון העמוס יותר, אל בתי החולים במרכז.

החדשות הטובות הן שחולי סרטן העוברים טיפולים באזור המרכז, יכולים ללון ללא תשלום במהלך השבוע במעון צ'ארלס קלור של האגודה למלחמה בסרטן, הנמצא בעיר גבעתיים.

אחד החולים שנעזר בשירותי המעון של האגודה הוא אמנון, תושב אילת משנת 1960: "ההגעה מנמל התעופה בן גוריון לטיפולים בבית החולים במרכז תהיה מעתה הרבה יותר מסורבלת. קודם כל, מרחק הנסיעה שאני צריך לעבור, לצד הפקקים של שעות הבוקר, מאוד מתישה. אני אפילו שמעתי על מטופלים שכמעט והפסידו את התור שלהם בעקבות כך. שנית, ההוצאה הכספית שלי בשל סגירת שדה דב תעלה. היום, על כל יציאה וחזרה שלי לאילת אני משלם לא פחות מ-200 שקלים עבור מוניות. שלא לדבר על חולים עם כסאות גלגלים שהמעבר לבן גוריון רק יקשה עליהם."

אמנון מוסיף ומספר כי: "כעת, יש לי טיפול של חמישה ימים שאני צריך לעבור בבית חולים באזור המרכז. במסגרת השהייה במעון של האגודה למלחמה בסרטן, אני ושאר המטופלים נוסעים לטיפולים במרכזים הרפואיים בליווי מתנדבים. אני חייב לציין שהמעון מתוחזק מצוין, יש לנו כאן שלוש ארוחות ביום, פעילויות פנאי, פינות טלוויזיה ומחשב, ספרייה ומעל הכול צוות מקסים שנענה לכל בקשה."

המעון ע"ש סיר צ'ארלס קלור - פתוח עבור חולים מהפריפריה העוברים טיפולים במרכז. צילום: דוברות האגודה למלחמה בסרטן

מי יכול להשתמש בשירותי המעון?

האפשרות לשהות בתקופת הטיפולים, ללא תשלום, במעון ע"ש סיר צ'ארלס קלור של האגודה למלחמה בסרטן, פתוחה לחולי הסרטן שגרים בכל ערי הפריפריה ועוברים טיפולים במרכז.

המעון, הממוקם בגבעתיים, מיועד לשמש כבית לחולי סרטן המקבלים טיפולים במכונים האונקולוגיים של בתי החולים הגדולים. החולים מוסעים בכל בוקר לבתי החולים במרכז לקבל הטיול במחלתם ובסופי השבוע חוזרים לבתיהם. השוהים במעון לוקחים חלק בפעילויות תמיכה, פנאי ורווחה שהייה של חמישה ימים בשבוע, מיום ראשון בבוקר עד יום חמישי בצהריים.

במעון ישנם חדרים מרווחים, אותם חולקים שני מטופלים. בחדרים ישנם שירותים ומקלחת חדישים צמודים, מיזוג אוויר ומערכת תקשורת אחות-חולה. כמו כן, המעון כולל חדר תרבות, חדרי טלוויזיה וחדר אומנות שימושית; מוגשות בו שלוש ארוחות ביום, הכוללות מזון טרי ומגוון, המבושל במקו,ם ומותאם לצרכים הדיאטטיים של המטופלים.

אורית שפירא, עובדת סוציאלית מומחית בתחום הבריאות MSW, מנהלת מחלקת שיקום ורווחה באגודה למלחמה בסרטן, מסבירה כי: "הצוות המטפל כולל אחיות מוסמכות, בעלות ניסיון בתחום הסיעוד האונקולוגי, העומדות בקשר מקצועי שוטף עם רופאי המכונים האונקולוגים ורופאי המשפחה של המטופלים, המגובים בכוננות של רופאים מיומנים. הצוות מספק השגחה מקצועית וסיוע בהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפול הכימי או הקרינתי ועם מחלות רקע מגוונות. החולים יכולים להשתתף גם בקבוצות בתמיכה לחולים ולבני משפחותיהם, לקחת חלק במפגשים בנושא זכויות ושירותים לחולים ולמחלימים, בפעילויות גוף-נפש, בסדנאות טיפוח ואיפור ופעילויות סביב חגי ישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום